paarden inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kruimeltje

paarden inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 16:34

ik had een vraag is er veel vraag naar mensen die paarden voor mensen willen beleren of verder te trainen?
ik wil namelijk dit gaan doen na school!
ik ben een M2 amozone en het leek mij leuk om dit te gaan doen na mijn opleiding en al zou ik nu een aanbod krijgen zou ik het ook nog wel willen doen!

ik heb ervaring me tinrijden van jonge paard en vind het niet erg om er van af te vallen

groetjes

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:50

Als je echt handig bent is er wel vraag naar, maar als fulltime job is het niet echt ideaal... Stel dat je eraf dondert en je krijgt iets aan je rug? Dan kun je je werk niet meer doen en zit je met de gebakken peren.
Het is wel een ideaal bijbaantje, kun je een leuk zakcentje mee verdienen!

kruimeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 16:52

tot nu toe laten we afkloppen heb ik er nog niet veel van over gehouden.
tulak heb ik wel eens last van me rug gehad, maar jah liep ik bij de fysio en was het weer weg, gelukkig !!!
maar het lijkt mij een leuk bijbaantje!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:02

En als er paarden komen die problemen hebben met inrijden? Bange paarden, hele dominante paarden? Kun je die ook doen?
Overigens heb ik liever iemand die er zeker van is dat hij/zij er niet afvalt, dan iemand die er niet bang voor is Haha!

kruimeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 18:05

ik ben er zeker niet bang voor!
en tis niet zo dat ik al na 1 bok er vanaf valt hoorz, helemaal niet gelukkig!
maar sommige paarden die willen je er gewoon af hebben en blijven net zolang doorgaan, maar ik stap er dan gewoon weer op , want laat me eigen niet kennen!

Nizpie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:08

het lijkt mij ook wel leuk om te doen!
je moet ook zeker niet bang zijn voor dominante paarden en je moet veel geduld hebben met bange paarden!
een goeie en ontspannen zit vind ik het belangrijkste dat je een rustig gevoel op je paard overbrengt! Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:16

Mond op mond reclame doet enorm veel.
De geschikte ruimte ervoor hebben is ook wel een must eigenlijk.

Toch nog een kleine negatieve opmerking.
Voor mij geld dat ik graag iemand voor me heb die normaal kan typen en praten. Zoals je nu typt, zou ik je overslaan en verder zoeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:06

Van EA-co naar VMR.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:48

je zegt 'na je opleiding'. wat voor opleiding doe je dan ? als ik mijn paard door iemand anders zou laten inrijden, dan zou ik iemand willen die hier tot op zekere mate in geschoold is en dit ook aan kan tonen. bijvoorbeeld door verschillende trainingsstages te hebben doorlopen (als leerlingtrainer dus en niet als stalmeisje) of door een ander soort paardgerichte opleiding te hebben gedaan. Ik ben ook niet bang en kan ook redelijk rijden, maar ik vind dat bij het inrijden van een jong paard veel meer komt kijken dan dat. jij bent als trainer verantwoordelijk voor de basis die gelegd wordt voor de rest van de rijcarriere van het paard. dat is een grote verantwoordelijkheid. elke fout die jij maakt blijft dubbel hangen en is er misschien helemaal niet meer 'uit' te krijgen. Dus ik zou zeggen, denk heel goed na voordat je iets dergelijks voor de 'leuk' gaat doen en zorg dat je een grondige achtergrond hebt/krijgt in het trainen van jonge paarden onder deskundige begeleiding.

kruimeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 21:28

ik doe de opleiding paardenhouderij!
we lopen stages en dan ben je verplicht naar een soort bedrijf te gaan die jou aangewezen word!
bijvoorbeeld naar een africhtings stal enz!
dus je krijgt er wel ervaring mee , hierbij krijg je goede begeleiding bij je stages bij het inrijden bij paarden dus word goed en duidelijk uitgelegd hoe je iets moet doen om een zwak punt bij een groen paard te versterken enz!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:46

holly schreef:
Toch nog een kleine negatieve opmerking.
Voor mij geld dat ik graag iemand voor me heb die normaal kan typen en praten. Zoals je nu typt, zou ik je overslaan en verder zoeken.

Ja ik dacht hier ook meteen aan toen ik het las Scheve mond..dan denk ik van ja hoe oud zou ze zijn Verward ?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:51

Idd rare spellingen in teksten houd mensen op een afstand.
Als jij zegt, eejzz ik wil jou paardjuh wel zadelmak makuh, dan denk ik joh je kan de boom in.
Het is heel wat anders als je praat met u en abn.
Besef je goed dat dit precies zo werkt als in een winkel, dan zeg je ook niet, eejj ken ik jouw hellupuh.

kruimeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 18:24

waar heb ik gezegd van eejzz ik wil jou paardjuh wel zadelmak makuh?

dit was gewoon een vraag , omdat het me leuk lijkt om zoiets te gaan doen met paarden.
dus dit was geen serieuse advertentie!
ik wou gewoon weten of er vraag naar was

en ik snap gelukkig wel al zou ik het zo neerzetten dat je geen klanten er van over houd!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:45

Ik weet niet of je nog een stage moet lopen, maar wij hebben zeer regelmatig stagiaires van zowel MBO als HBO opleidingen en ik kan je garanderen dat je hier leert hoe je een paard zadelmak kunt maken met het minste risico op gevaarlijke toestanden...

kruimeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 00:15

yep volgend jaar moet ik nog een stage lopen!
waar zit jullie bedrijf psies?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:57

Monya zit psies Verward in Nieuw Balinge, klik maar even op de link in haar onderschrift.

kruimeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:50

okeyz doe ik dat