Maisvlokken, hoeveel moet je geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mika

Maisvlokken, hoeveel moet je geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 09:55

Al eerder is er een topic geweest over ET, mijn connemara die te dun wordt.... Nu had ik op advies van pavo een ander voerschema, maar daar wordt ET behoorlijk heet/druk/schrikkerig van.... Dus ben nu weer terug bij af......

Hij krijg muesli zonder haver, 2x daags een kgschep, daarbij nog een klein beetje kruidenmelange van pavo voor het lekkere, verder krijgt hij ongeveer een halve emmer luzerne, wat winterpeenen....(en hij krijgt kuilvoer) Nu heb ik op advies van zijn vorige eigenaar maisvlokken besteld, die komen vandaag als het goed is, maar hoeveel moet ik hem daar van bijgeven?
Iemand ervaring hiermee?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:42

Hoi,
Mijn paard krijgt ook altijd maisvlokken als hij te mager wordt, ik voer hem dan ongeveer 2 kg bij. Dus 's ochtends 1kg biks en 1 kg maisvlokken, om 17.00u 1 kg biks en 's avonds nog een 1 kg biks en 1 kg maisvlokken. En bij elke voerbeurt genoeg hooi ( 2 plakken 's ochtends, 1 plak om 17.00 en 2 plakken 's avonds).
Als hij in de zomer te mager wordt krijgt hij 2 kg na het rijden.

Hopelijk heb je er wat aan.
Succes in ieder geval.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 11:58

Kobus17 schreef:
Hoi,
Mijn paard krijgt ook altijd maisvlokken als hij te mager wordt, ik voer hem dan ongeveer 2 kg bij. Dus 's ochtends 1kg biks en 1 kg maisvlokken, om 17.00u 1 kg biks en 's avonds nog een 1 kg biks en 1 kg maisvlokken. En bij elke voerbeurt genoeg hooi ( 2 plakken 's ochtends, 1 plak om 17.00 en 2 plakken 's avonds).
Als hij in de zomer te mager wordt krijgt hij 2 kg na het rijden.

Hopelijk heb je er wat aan.
Succes in ieder geval.

Met kg bedoel je waarschijnlijk een kg schep? Gewoon zo'n maatschep?

Ik vroeg het me namelijk af omdat ik eigenlijk nergens een voeradvies kan vinden wat betreft maisvlokken, en om je paard er gelijk helemaal mee vol te stoppen lijkt me ook niet gezond..... Je kunt ze gewoon droog voeren toch? Het hoeft niet te worden geweekt als ik het goed heb begrepen....

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:16

Ja, je kan ze gewoon droogvoeren ,en ik bedoelde idd zo'n maatschep.