zadel vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

zadel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 17:55

ik wil een nieuw kopen....
(omdat: ik heb nu een 17,5 inch dresuurzadel ligt prima en zit prima, alleen me knieen komen er telkens uit,, bij de kniewrongen, ook wil ik een kwalitatief bter zadel kieffer.stubben,passier enzo... en ik wil als het kan dikke kniewrongen en een diepe zit dikke kniewrongen heeft me dresuurzadel wel maar diepe zit niet echt. qwa kont pas ik nog prima in dit zadel)

ik wil dus een ander zadel zoals ik al zei:
- diepe zit
- zacht zit
- goeie kwaliteit
- dikke en zachte kniewrongen...

wie weet er wat voor zadel ik het beste kan kopen?
ik rij veel dresuur maar spring heeeeel soms (max. 75 cm)
wie o wie?
ik ben zelf ±1,78 lang

groetjes jennifer

wat voor merk enzo kan ik het beste dan nemen?
wil graag als het kanverschillende meningen ook als je het niet met een merk eens benten dan als het kan ookde rede waarom...
alvast supper bedankt

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:19

Een zadel is super persoonlijk natuurlijk, wt de een een wereld zadel vind dar kan de ander niet op rijden. Persoonlijk ben ik helemaal weg van Ainsly zit lekker diep, je zit zo vast als een huis met een goede beenligging. Hoewel de wrongen niet eens achterlijk dik zijn heb je er meer dan zat steun aan. Goede kwaliteit makkelijk pasend te krijgen en fijn contact met je paard.

maar ja dat is mijn mening een ander kan Ainsly verschrikkelijk vinden. Ik zou de zadelmaker laten komen en gewoon een stuk of 5 zadels uitproberen dan voel je vanzelf wat voor jou comfortabel zit.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:24

Verschillende zadels proberen is gewoon de beste optie.
Ik weet dat esme_27 een heerlijke county te koop heeft, zit als een huis, maar dat is persoonlijk.
(helaas past mijn breeeeeede paard het zadel niet, want anders had ik het wel geweten Knipoog )

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:34

Kieffer heeft volgens mij geen dikke kniewrongen. Euroriding wel en ook een dipe zit (weet ik uit ervaring). Mijn eerste verzorgpaard had een euroriding diamant en de eigenraresse sprong er ook af en toe mee.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 18:48

ik zelf vond de kieffer munchen of aachen een erg mooi zadel.. iemand daar ervaring mee?
en iemand ervaring met de lageree prijsklasse'S... bijv, pagony,rossner enzovoorts... nieuw dan he,... ook diepe ziten dikke kniewrongen of helemal niet?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:27

Kieffers vind ik persoonlijk heel erg hard, en passen ook niet altijd even goed op alle paarden... maar dat is met alle merken wel zo Knipoog
Als ik jou was zou ik gewoon naar een ruitersportzaak gaan waar je op zadels mag zitten om ze uit te proberen.
De rossner Amerika vind ik voor zijn prijs echt een heel erg goed zadel, ik heb de vzh ervan en ben best tevreden... alleen ga ik morgen/overmorgen wel een ander zadel kopen, een KN allegro.
Omdat ik toch echt een dressuur zadel wil, aan de rossner ligt het iig niet Lachen

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:30

XchantjuhX schreef:
Kieffers vind ik persoonlijk heel erg hard, en passen ook niet altijd even goed op alle paarden... maar dat is met alle merken wel zo Knipoog
Als ik jou was zou ik gewoon naar een ruitersportzaak gaan waar je op zadels mag zitten om ze uit te proberen.
De rossner Amerika vind ik voor zijn prijs echt een heel erg goed zadel, ik heb de vzh ervan en ben best tevreden... alleen ga ik morgen/overmorgen wel een ander zadel kopen, een KN allegro.
Omdat ik toch echt een dressuur zadel wil, aan de rossner ligt het iig niet Lachen

Kieffer hard???????????????????????????? Een kn is veel harder! spreek uit ervaring en niet ik ook vele anderen!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:33

een Kn is idd veel harder dan een kieffer..

Janna8 warom koop je een zadel als je buc alleen maar verzorgd.. ?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:44

Ainsley heeft de diepste zit van alle zadels die ik heb uitgeprobeerd. Dus dat zou wel bij jou passen, maar Ainsley is meer geschikt voor smallere paarden. De vraag is dus of zoiets op jouw paard gaat passen.
Nu heb ik een KN Allegro. Die dwingt me iets minder in een dressuurhouding.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:23

joycie17 schreef:
Kieffer hard???????????????????????????? Een kn is veel harder! spreek uit ervaring en niet ik ook vele anderen!

Iets minder reageren mag ook wel Knipoog
(heb jij soms Kieffer aandelen? Clown )

Ik vind persoonlijk een kieffer hard ja... heb op meerdere kieffers gereden en ook op meerdere KN's en mijn conclusie daaruit was dat ik de kieffers over het algemeen 'harder' vind zitten.
Maar ieder zijn eigen mening en smaak natuurlijk. Lachen

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 21:27

mijn paard is gelukkig niet zo heel dik...
hij heeft nu een medium boom met hoge kamer het nadeel is dat hij een hele moeilijke rug heeft.
hij heeft bijv. een holle rug en hoge schoft.
daarom past mijn zadel die ik nu heb wel maar alleen met een schuine dikke onderlegger anders kiept ie.
daarom wil ik ook een andere

missdonna buc beschouw ik als mijn eigen paard ik mag er alles mee doen en ik wil graag op hemblijven rijden.
en met dit zadel kan dat niet.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 00:00

Hallo,

De nieuwe Stubben Maesto. Super zadel. Een redelijk diepen zit fijne kniewrongen niet te dik. Een zadel waar je redelijk in opgesloten wordt.

Voor jouw paard zou ik je dit echt adviseren.
Mijn paard heeft een hoge schoft en is breed in de schouders. Ik heb een stubben Avalon, een heerlijk zadel, je zit niet te gedwongen maar wel heerlijk. Het is precies goed voor profesioneel gebruik.

Bij ons op stal zit de ruitersportzaak ook, lekker handig Haha! mijn zadel is op maat gemaakt en dat kost niets extra´s
Met als ectra voordeel dat stubben uit duitsland komt en de zaak ook net in duitsland zit scheelt enorm in de kosten. Het zadel op maat laten maken is bij ons niet duurder. Je weet zo zeker dat je in ene keer de goeie hebt waar je jaren mee vooruit kunt.
Ik woon in Gronau dat is bij Enschede in de buurt.

Emenem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:04

hulsebos is Super (alleen een beetje duur Scheve mond ) maar het zadel zit wel super OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 14:13

zal het lastig worden om een goed 2e hands zadel te vinden dat op buc past? aangezien zin ingezakte rug en schoft..

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:21

XchantjuhX schreef:
Ik vind persoonlijk een kieffer hard ja... heb op meerdere kieffers gereden en ook op meerdere KN's en mijn conclusie daaruit was dat ik de kieffers over het algemeen 'harder' vind zitten.
Maar ieder zijn eigen mening en smaak natuurlijk. Lachen

Dat is inderdaad ook mijn mening. Zelf vind ik KN echt een top merk.

Verder heeft Clif Barnsby (hoop dat ik het goed schrijf), ook prima zadels gemaakt.

Ik zou gewoon wat zadel gaan uitproberen. Zoveel zadels, zoveel verschillende meningen. Je kunt dan zelf voelen wat het beste bij jouw en je paard past.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:26

stubbens hebben wel dikke wrongen.. vind ik zelf btje hard zitten maar niet verkeerd

heb zelf een ainsley, is niet aleen voor smalle paarden, das onzin en die zit ook erg lekker

euroriding hebben ook grote wrongen en zitten ook erg fijn, heeft mijn andere paard.

kentaur is ook een fijne, niet te duur, zit lekker met goeie wrongen
chamberlain is er ookzo 1

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 14:37

ik ga binnekort ff naar de ruitersport zaak toe:
ikga dan proberen op een euroriding te zitten een een kentaur... een wintec 2000 is ook in de race:P wat vinden jullie daar van en wat is de pasvorm?

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:39

gekke_koei schreef:
kentaur is ook een fijne, niet te duur, zit lekker met goeie wrongen

Inderdaad Kentaur: Fijn zadel, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Dikke stevige kniewrongen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:29

janne8 schreef:
ik ga binnekort ff naar de ruitersport zaak toe:
ikga dan proberen op een euroriding te zitten een een kentaur... een wintec 2000 is ook in de race:P wat vinden jullie daar van en wat is de pasvorm?

Een zadel kan op de bok wel heel anders zitten dan op je paard. Wintec is van kunstof vaak daar moet je aan wennen. Kewntaur en euroriding zegt me zo niks.
Je moet het zadel op je paard passen.
Ik vind persoonlijk stubben en Kiefer het fijnst maar ja smaken verschillen.

En kieffer en een stubben is van uitstekende kwaliteit, goede service en pasvorm.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:06

ik vind persoonlijk de rossners ook goed in prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb nu een vzh ervan en hij zit echt lekker zacht Lachen
Alleen in de galop vind ik hem niet 'stevig' genoeg zitten.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:33

Prestige Top Dressage.
Die heb ik besteld, moet op maat gemaakt worden.Diepe zit, fijne kniewrong, maar geen gedwongen zit

Mijn vorige zadel Jes E Rider was ook top maar werd te smal op de schouders.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 11:09

Kentaur zu inderdaad wel eens een goede keuze kunnen dat is een hele redelijke prijsklasse en goede zadels. Ainsly as ook wel op rondere paarden is mij ervaring die van mij ligt zelf goed op een fjord en een dikke fjord ook hangt ook af van de boommaat.
Stubbens zijn wel fijne zadels maar is vind ze stug en hard, oke ze zijn echt van superkwaliteit en niet stuk te krijgen dat kan ik persoonlijk van Kieffer iet zeggen.
en ik heb ooit ook bijna een Premiere type diana gekocht die zit ook super confortabel en ook een een lagere prijsklasse.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 11:15

Ik heb een euroriding Luxor, hij heeft dikke kniewrongen diepe en zachte zit. Hij heeft mij nieuw 1.400 euro gekost. Daarvoor had ik een kieffer en die was veel harder ik zit 10x liever op die Luxor!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:55

Ik ga zo shoppen... voor een KN Allegro Tong uitsteken

ik ben helemaal heppie de peppie Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:59

Dan heb je dus dezelfde als die van mij. Ik heb mijn Allegro nu 2 weken. Is nog steeds wel wennen.