"GPS on a horse...."

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sablou

"GPS on a horse...."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 16:37

Wij willen de komende jaren weer een aantal trektochten gaan maken.
In het verleden hadden we nog wel eens problemen met de route / plaats bepaling. Zeker als je door gebieden moet, waar veel gebouwd wordt en/of in gebieden waarvan de kaarten hopeloos verouderd zijn (komt meer voor dan je denkt) gaat het nog wel eens verkeerd.

Tegenwoordig is er GPS. Met een handheld computer (PDA) kun je op eenvoudige wijze bepalen waar je bent . Je kunt al van veel gebieden kaarten kopen en er zijn programma’s waarmee je topografische kaarten, via je PC thuis kunt inscannen en vervolgens kunt downloaden in het geheugen van zo’n PDA. Vervolgens zal de GPS ontvanger op die PDA je op het scherm exact een deel van de kaart tonen met je exacte locatie op die kaart.

Ik heb zowel PC als PDA en heb contact gehad met een leverancier van zowel de software, voor PC en PDA, als de GPS ontvanger en wil eigenlijk wel tot aanschaf overgaan. De prijzen vallen best mee.

Maar alvorens dat te doen, zou ik toch nog graag positieve en/of negatieve ervaringen willen vernemen.

Kortom: Wie o Wie heeft ervaring met GPS plaats bepaling te paard, te voet of te fiets?

MVG Louis

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:40

Hee, dat is toevallig!
Wij verkopen GPS en ik ben nu zojuist bezig met een nieuw product. Deze hebben ook een GPS voor speciaal voor de paardensport. Misschien iets voor je??
Laatst bijgewerkt door Vera op 09-12-04 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 16:42

Heel graag. Ik heb je een PB'tje gezonden met gegevens.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:44

Werk de hele dag met Eagle Eye, ook een soort GPS en ben er zeer over te spreken. De kaarten zijn zeer uitgebreidt en gedetailleerd. Zelfs voet/fiets/zandpaden staan er op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:45

Het lijkt me dat je bij endurance/lange afstand rijders meer geluk hebt, maar ik meen dat ik Natascha er wel eens over heb gehoord.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:03

Ik heb idd een eenvoudige hand GPS. Dat ding heeft me al heel wat keren uit de Drunense Duinen weten te toveren Haha!
De eerste keer wist ik niet hoe hij werkte en zijn we met GPS hopeloos verdwaald in het gebied van de Drunense Duinen Bloos
Ik kan er geen kaarten mee inlezen maar gebruik hem om weer terug te komen naar mijn uitgangspositie als ik op vreemd terrein ga rijden.
Verder is hij handig om te zien hoe lang je ritten zijn en hoe hard je nou werkelijk gaat. In combinatie met hartslagmeter kun je je persoonlijke endurance wedstrijdjes rijden Haha! (een mens moet toch wat he?)
Mijn vriend heeft een PDA met kaarten erin maar die mag ik niet meenemen sinds ik de laatste keer een digicam heb gesloopt tijdens een stoffige rit Boos! . Dat ding is wel verrektes handig omdat daar straten aangegeven staan, en er zit een vrouwenstem in dus je voelt je nooit alleen als je paard je eens een keertje geen antwoord geeft Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:01

Omdat je op een ander Forum waarschijnlijk meer reacties krijgt, doe ik hem met een link naar VMR.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 18:18

Merci.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 00:35

tom tommetje ?

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:26

Haha mn pap heeft zo'n professionele en die neem ik mee op mn paardje op 't grenspad en dan gigaaaantisch hard galoperen... en raad eens 59 km/h maar dat gaan we verbetere!!!!!

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:31

Hoi,

ik ben ook nog steeds op zoek naar een GPS vooral om de km en snelheid te bepaalen. Het liefst natuurlijk om ook wat karten in te scannen. Haha!
Maar dat hoeft niet zo nodig. Denk dan woorden ze wel een stuk durder. Tong uitsteken
Ik heb altijd mijn mobil en een zakmes aan mijn riem, dus het liefst ook een klein GPS voor aan de riem. In de zomer Cool heb ik meestal toch geen jas aan op buitenritjes en de GPS altijd in een zadeltas? Dan woordt het altijd zon gepruts om die wer eruit te halen. Tong uitsteken

Dus als jullie een goed, klein, handig GPS hebben die ook nog goed bevalt, zul ik graag de merk een type willen weten. *LOL*

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:39

het lijkt me een logische stap met al die tomtommetjes. Lijkt me wel een markt om de ruiterpaden daarin te kunnen zetten Haha!
Maar mijn probleem: waar haal je de stroom vandaan? alle goedkope versies die ik ken zijn allemaal afgestemd op de constante electroaanvoer van een auto.
Glimworm: Een pda of smartphone als de m1000 van orange/Ipaq is een PDA waar je mee kan bellen, tomtommen en GPS op aan kan sluiten... dus niet eens een extra maar vervanging! Wel beetje duur... Tong uitsteken

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:45

Wij hebben de GPS vaak te voet mee. Wij zijn namelijk sinds een tijdje enthousiaste Geocachers. (zie www.geocaching.nl : een soort modern schatzoeken voor volwassenen met GPS).
Ik ben al wel een tijdje van plan ook eens te gaan buitenrijden met GPS, maar ik heb inmiddels al een paar maand geen buitenrit gemaakt, dus dan lukt dat ook niet.