wie kan mij advies geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilonka

wie kan mij advies geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:54

Hoi Allemaal,

Wie kan mij advies geven of mij vraag beantwoorden.
Ik heb sinds 9 weken een haflinger ruin van 1.5 jaar.
Een vriendin heeft een veulen van 8 maanden.
Ze stonden samen op een landje maar sinds vorige week heeft die vriendin dr veulen weggehaald(wegens omstandigheden).
Dus mij haffie staat nu helemaal alleen.
Als ik em 's ochtends eten gaat geven is er niets aan de hand en laat em gewoon lekker buiten lopen.Maar zodra je dan weer 's middags het land op gaat komt die naar je toe met z'n oren naar achteren en dan weer recht.Hij komt gewoon naast je lopen en dan opeens snijdt die je af en gaat ie staan bokken en doen lijk wel of die dan een kronkel in z'n hoofd heeft en komt dan als een gek op je afstormen dat je dan wel vanzelf op zij gaat want zo een tank hou je niet tegen.Voor de rest is het een heel lief beest maar hij mist iets wat logisch is weten jullie soms een oplossing.
Ik wil het ook maar bij 1 paard houden want als het landje ooit weggaat zit ik met 2 paarden die dan naar een pensionstalling moeten en dat is dan niet op te brengen.Ik hoor graag jullie advies aan.Alvast bedankt

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:43

Erg lastig kun je neit een advertentie op marktplaats ofzow zetten met gezelschap gezocht voor mijn veulen...dat iemand zijn shet, veulen of pony/paard bij jou pony op het landje zet voor zolang het landje er nog is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:45

hahah hij wil een beetje de baas over je spelen en daagt je op deze manier uit om met hem te spelen..
hou hem wel bij je weg en zorg dat jij het spelletje stuurt, immers nu zijn maatje weg is wil hij met jou spelen, maar jij bent een mens en geen paard!

je zou idd een advertentie kunnen zetten voor een veulen of ander paard erbij..

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:46

Misschien een schaap erbij? Een geit zou ook kunnen, maarja die vreten alles kapot (staart e.d.)

ilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 15:56

Ja dat is enigste oplossing denk ik maar dan zit ik weer met een probleem want wat kan ik dan het beste doen. Toen ik me haffie kocht stond die bij een merrie die ouder was dan hem en daar was hij onderdanig bij.En toen hij bij dat veulen stond werd die dominant het veulen mocht niet bij ons in de buurt komen want dan jaagde die het veulen weg.Kan ik dan beter een oudere pony nemen dan wat hij is en wat zou beter bij elkaar gaan een merrie of nog een ruin.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:04

Ik zou een shetlander doen die zijn erg fel en grotere paarden zijn daar meestal banger voor dan paarden die nog groter dan hunzelf zijn...Shetlanders zijn daarbij erg makkelijk..

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:23

tja ik blijf er bij dat je paarden niet alleen kan houde, ze worden eenzaam, om de hele dag op het landje te staan in ze eentje, en hij is nog jong, en wil spelen ravotte en rennen. en niet staan treuren in ze eentje. en ten tweede is het van belang dat een jong paard onder andere kudde dieren leeft, paarden zijn kudde dieren. dus alleen vind ik wel zielig voor alwin. zet er desnoot tijdelijk een geit bij ofzo. ik zou toch is gaan kijken voor iets als ik jou was, maar goed zo denk ik er over ciao

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:30

Lisjuh87 schreef:
Ik zou een shetlander doen die zijn erg fel en grotere paarden zijn daar meestal banger voor dan paarden die nog groter dan hunzelf zijn...Shetlanders zijn daarbij erg makkelijk..

Ja dat vind ik echt een goed idee!!:) wou ik zelf ook zegen Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:37

onze geiten eten geluukig geen staarten, maar krijgen opzich ook genoeg te eten, weet niet of het er wat mee te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:56

Je paard is 1,5 en heeft helaas voor jou geen vriendje om dominantiespelletjes te spelen. En dus ben jij de pineut. Ik zou zelf ook een advertentie zetten. Een shetlander erbij kopen kan ook, maar geeft extra kosten met zich mee. Terwijl een paard van een ander erbij vaak nog wat geld opbrengt Haha!
Vooral een jong paard heeft echt paarden nodig om mee te spelen en zo op te groeien.