zoals jullie misschien al wel weten heb ik een verschrikkelijk drukke fjord. ze is niet te houden. telkens als ik met haar aan het rijden ben wil ze maar een ding en dat is galloperen ,buiten ga ik al niet meer omdat ze daar ook heel de tijd wil galloperen. ik kan haar met niets houden, en om met stangen enzo te gaan rijden daar ben ik helemaal geen voorstaander van. nu was mijn vraag ,is het verantwoord om met zo'n paard te gaan mennen? buiten verschiet ze nooit het enige wat ze doet is beginnen trippelen als ze een ander paard ziet. ik weet mij geen raad meer met mijn fjordje, ik ben al bij verschillende mensen gaan les nemen en het verbetert niet. van het begin tot het einde van het lesuur schiet ze ervandoor, soms is ze wel braaf en dan beloon ik haar ook en even daarna is ze er weer vandoor . ik maak me dan zwaar sluit mijn benen aan en maak halfophoudingen maar niets .daarjuist wou ze met mij ophaar rug door de veren van de poort gaan maar ik heb haar op tijd kunnen stoppen . ik heb haar dan even op haar plek gezet en dat hielp welgetelt 5 min
ik heb totaal geen bang op haar ofzo, maar ik wil gewoon rustig met haar kunnen buiten rijden en dat zit er totaal niet in voor het moment. ik heb haar al laten nakijken door de veeart ,maar er is niets te vinden. gelukkig heb ik nog 3 andere paardjes die braaf zijn
. maar ja daarom zou ik graag iets anders met haar proberen. zou dit te doen zijn? sorry voor het lange verhaal.groetjes[/url]