mond open + overspringen *zucht*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

mond open + overspringen *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 15:22

Sorry voor de vreselijke onduidelijke titel...

Na mijn topic van gisteren over dat ik een beetje klaar ben met Polly besloot ik vanmorgen maar veilig te gaan longeren, veilig voor mij dan, aan de fiets gingen we gister al bijna onderuit na een handige actie van haar.
Omdat ze altijd haar mond opendoet aan de fiets (maakt niet uit of ik contact heb met haar mond of niet, hij gaat open) had ik er gisteren al een lage neusriem aangedaan (normaal een gecombineerde).
Die zat dus nog aan het hoofdstel dus daar ook mee gaan longeren, en ik ben er eens op gaan letten maar ze heeft de hele tijd haar mond open, normaal ontspant ze op een gegeven moment wel en dan gaat ze lekker kauwen, maar nee hoor, klep zo ver mogelijk open en vooral niet luisteren. Op een gegeven moment neusriem maar wat strakker gedaan maar ze vertikt het gewoon om die tanden op elkaar te zetten, na een tijdje neusriem ook maar weer losser gedaan, het had toch geen enkel nut.
En dan de galop, rechtsom gaat ze super maar linksom galoppeerd ze een half rondje netjes, en dan springt ze achter over. Dit is (net als die mond) een probleem wat al wat langer speelt, heb dus ookal vele dingen geprobeerd; o.a. stelling naar binnen, rustiger galopperen, harder galopperen, door laten gaan in de verkeerde galop in de hoop dat ze weer terug springt. Maar het helpt gewoon allemaal niet, en ik wordt er nu een beetje moedeloos van.
Gebit is afgelopen zomer nog nagekeken, was niks mis mee. Ze loopt al jaren op hetzelfde bit, is nooit echt een makkelijke geweest maar zoals het nu is is het nog nooit geweest.

In februari wordt ze geënt, dan laat ik weeeer haar gebit nakijken (ze ziet me aankomen) en even naar haar rug kijken, al was daar de laatste keer ook niks mis mee.
De hele week blijft ze aan de longe, zo laag en ontspannen mogelijk.
Iemand anders nog tips, want de lol gaat er steeds meer en meer af en niet alleen bij mij maar ook bij haar. Ik heb er nu zelfs meer lol in om met die drachtige merrie te wandelen dan met Polly bezig te zijn.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:27

Ik hoorde het..
Vervelend Renee.
Mischien is het een ideetje om haar even na te laten kijken (Henk Gooses ofzo..) Prinses is ook een tijd heel vervelend geweest,en op slot kon ik ook niet normaal meer rijden,longeren enz.
Ze wou de trailer niet meer in,als ze liep had ze haar oren in haar nek,opzadelen ging steeds moeilijker...
Henk heeft haar toen gekraakt,en meteen waren alle problemen weg.Het kan gewoon zijn dat een klein dingetje (bijv. iets in haar schouder ofzo) scheef zit,en dat ze daardoor ook van andere dingen last krijgt.
Iig veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:30

Misschien een fysio erbij halen?