Bij kennissen van mij staat een hengstje van 1,5 jaar oud. Hij heeft zeer goede papieren en ziet er geweldig uit. De draf en de galop zijn erg mooi maar de stap... niet dus. Dit mooie rustige hengstje heeft een hanetred in de stap. Zijn rechterachterbeen zwaait hij naar buiten weg en zet het dan pas neer. Zoooo zonde.
Toen ik kwam kijken hadden ze hem in de bak los gegooid. Na wat rondjes te rennen kwam hij eens leuk bij mij kijken. Beetje verkocht ben ik dus nu.(Hij is zo mooi
en lief en hij wordt precies "mijn" maat: rond de 1, 70 !!)De eigenaren willen het dier naar de slager brengen omdat hem zo een bepaald bestaan bespaard kan worden. Ze houden hem niet omdat er hoogstwaarschijnlijk niet op wedstrijdniveau mee gereden kan gaan worden.
Kent iemand paarden met zo'n aandoening die wel goed presteren? Weet iemand wat meer over deze aandoening?
Zou ik hieraan moeten beginnen?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Groetjes, Femke
zeker als een paard dus meerdere dingen heeft, zoals bijv. mijn paard, maargoed ik denk dat je t beste per paard kan kijken hoe hij loopt en wat hij precies laat zien voor je er echt iets over kan zeggen