Hoe heet toch zo'n watertank...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tess

Hoe heet toch zo'n watertank...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 12:43

...ik bedoel dus zo'n metalen (zinken) watertank met daaraan vast een drinkbak die je achter de auto of tractor kunt hangen.
Ik wil ernaar zoeken op het i net maar weet niet precies hoe zo'n ding nou precies genoemd wordt Verward

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:27

Dat zijn gewoon watertanks. Veelal worden die door de boer zelf in elkaar geknutselt van een oude gierton of zo.
Ik weet bij Meppel in de buurt een handelaar in tweedehands RVS tanks. Ze hebben een site, maar ik weet zo geen adres. Ik zal eens kijken of ik daar achter kan komen.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 13:34

Ik weet er wel ergens in de buurt een te staan en die ziet er uit alsof hij zo gekocht is, de inhoud is ws een of anderhalve kuub?
Er zit een deksel op de bovenkant en een drinkbak aan een eind, het materiaal ziet er " zinkachtig" uit, net zoals bv plantenbakken of gieters die je vaak ziet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:51

Site gevonden: http://www.rvstanks.nl/ Zal vast niet goedkoop zijn, maar dergelijke tanks zijn wel voor "eeuwig"
Ik zal eens kijken of ik ergens iets kan vinden.

tara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:45

ga je dat van de winter gebruiken? Mij raden ze dat namelijk af. In de zomer werkt zoiets wel maar in te winter niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:33

In de omgeving van Breda zie ik altijd van de witte plastic tanks met hetzelfde principe. Er zit dan wel een ijzeren kooi omheen zodat de paarden/koeien de tank niet kunnen stukbijten.
Zou dat niet goedkoper zijn?

Die tanks zelf worden zonder kooi vaak gebruikt voor marathonhindernissen.