Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cornelie schreef:Eiwitten maken niet veel uit voor een hoefbevangen dier. Het gaat er juist om dat ze niet teveel fructaan binnenkrijgt. Het eiwitverhaal is al zo'n 10 jaar achterhaald. Via Google kan je hier e.e.a. over vinden. Dus brokjes kan je gewoon geven.

)callippo schreef:Niet zo gek dat die leerling hoefsmid hetzelfde zegt als zijn opleider he
Hoefbevangenheid kan diverse oorzaken hebben, maar meestal ligt het aan de suikers. Had laatst een hele mooie (engelse) site hierover, nu weer kwijt, grrr)
Maar je paard moet toch ook alle mineralen en andere bouwstoffen binnen krijgen? Anders krijgt ze allerlei tekorten en dat is ook niet gezond.
Maar omdat zij al zo dik is, zou ik ook niets meer geven dan hooi en stro. Het gaat dan niet zozeer om de 0,0 eiwitten, want een paard heeft echt dagelijks eiwitten nodig, maar juist om een zeer laag energienivo van het voer wat toch wel vult.
Waterkippie schreef:Idd het gaat meestal om de suikers,
dus ik denk ook dat je voorlopig gewoon het hooi moet blijven voeren..
):callippo schreef:Hoefbevangenheid kan diverse oorzaken hebben, maar meestal ligt het aan de suikers. Had laatst een hele mooie (engelse) site hierover, nu weer kwijt, grrr)
.
(ik weet het, ik heb veel getypt
) PAVO Gædingar (PAVO Gædingar). Misschien dat dit iets voor jouw paard is. Juist omdat ijslanders, fjorden, haflingers etc. ook sober gevoerd moeten worden, maar wel alle vitamientjes binnen moeten krijgen, zonder uit hun stal te springen.