Ja, ik heb een hele ovale kop, kan er ook niets aan doen.
Ik vind de nep-Pikeurs zoals van HH erg mooi (de echte ligt buiten budget), maar die zijn volgens mij hartstikke rond (1 x gepast maar was ook niet de juiste maat)
Zijn er nog caps die daar wat op lijken die wel wat ovaler zijn? De Casco-achtige modellen vind ik een ramp! En met dat soort caps val ik ook vaak tussen 2 maten (heb maat 57, tenminste met normale caps)
__Nathalie__
Geplaatst: 08-12-04 21:20
ik heb die van irh die lijkt nog meer op de pikeur als de hh ik heb alleen geen idee of die ovaal is
Oakland1990
Geplaatst: 08-12-04 21:50
IRH of gpa? mss van Geologic iets voor je
Concorde
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-04 00:12
gpa = pikeur... IRH is een apart merk. Geologic ken ik niet, wie verkoopt die?
Tralala
Geplaatst: 09-12-04 00:42
Ik heb exact hetzelfde probleem als jij, daarom passen de HH's mij helaas ook niet... Heb ook maat 57, maar de 57 van HH was te klein en de 58 juist veel te groot!
Heb nu nog steeds een Casco, die ook voor geen meter zit maar ik ben dus ook op zoek naar iets anders.
Hij lijkt op dat plaatje heel lomp, maar dat valt echt heel erg mee.
Was van iemand anders, en die zat op zich best lekker. Hij is minder mooi dan de gpa, maarja je kan niet alles hebben he Paste best netjes moet ik zeggen. Zal toch eens gaan uitzoeken waar ze die dingen in NL verkopen.
Karin
Geplaatst: 09-12-04 00:59
Ik heb ook een ovaal hoofd. 'Vroegah' met de traditionele caps kon ik daardoor geen Horka op, die waren rond. Ik had altijd die met zo'n felblauwe voering, die waren mooi ovaal.
Nu heb ik wel een Horka, de Airstream. Die is behoorlijk ovaal. Alleen begint-ie nu na drie jaar intensief gebruik aardig uit elkaar te vallen en ik wil graag binnenkort een Troxel (ander model dan hierboven) kopen.
Het schijnt dat er in Eemnes een winkel zit die Troxels verkoopt. Verder zijn ze vaak wel te bestellen, maar ik wil een cap altijd eerst passen voordat ik 'm aanschaf. Ik ga 'm dus waarschijnlijk op de Equitana kopen, in Duitsland is het merk vrij bekend.
Tralala
Geplaatst: 09-12-04 01:07
Eemnes! Dat is best dichtbij voor mij Thanks voor de tip, ga ik daar toch maar eens kijken Ze zijn in elk geval nog redelijk geprijsd. Ben benieuwd naar de andere modellen.
Marije_jiplover
Geplaatst: 09-12-04 13:08
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij. Ik had een Horka Airstream, maar die was ook nog veel te breed. Met Casco's kwam ik ook niet aan een goede pasvorm, die kan ik opzetten met mijn handen langs mijn slapen, zonder dat mijn handen knel kwamen te zitten. Uiteindelijk heb ik, na een zoektocht op internet, dankzij bokt, deze cap van Troxel gekocht, het is de Legacy Gold. Ik heb deze overigens gekocht bij Vrielink in Apeldoorn. Aan de binnenkant zit een of ander ding, waarmee je de breedte nog wat kunt versmallen, ik heb nu de breedte op zijn smalst staan en ik rijd er echt super lekker mee.
Oja, Geologic wordt verkocht door Decathlon, zit onder andere in Amsterdam, geloof ik.
Horse_
Geplaatst: 09-12-04 17:10
Die ziet er best netjes uit ook. Jammer dat Apeldoorn niet om de hoek zit. Ik heb een groot maar smal hoofd. Heb nu een HH maar die kan ik heen en weer wiebelen naar de zijkanten. Heb er nu schuimrubbertjes tussen zitten maar dat is ook niet alles.
iwayalover
Geplaatst: 09-12-04 19:37
Goh handig dat ik dit ook even lees. Ik heb namelijk ook bij alle caps die ik gehad heb altijd ruimte over gehad aan de zijkanten terwijl ie dan in de lengte (van voor naar achter) wel paste. Nou heb ik iig een idee wat evt. zou passen als ik weer een andere cap zou kopen.
Anoniem
Geplaatst: 09-12-04 20:00
De Swing of de Troxel! Ik heb ook een ovaal hoofd (en nog vrij klein ook) en dit zijn de enige caps die me goed passen.
Piaffe
Geplaatst: 09-12-04 20:13
En wat kosten deze caps? Is misschien ook wel een idee voor mij
Marije_jiplover
Geplaatst: 09-12-04 21:55
De troxel legacy gold, zoals op bovenstaand plaatje, kost bij Vrielink 73 euro. Maar ik had erge mazzel, want toen ik hem kocht hadden ze net 25% korting op alle caps van troxel! Toen betaalde ik dus maar 54,75!
Nouvel
Geplaatst: 09-12-04 21:58
Ik heb ook een ovaal hoofd, de HH caps vind ik ook erg mooi, maar zitten mij ook voor geen meter...
Ik ben er nog niet uit wat voor mij nou goed passend is jammer genoeg...
Ik heb een Casco, en die zit redelijk maar irriteert me... Ik heb een Troxel gepast, maar die zit me ook voor geen meter!
Wat blijft er dan nog voor fatsoenlijks, betaalbaars over???