Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
germie schreef:Beginnende peesblessures uiten zich niet in kreupelheid. Laat dit dus in elk geval onderzoeken. Als het een beginnende peesblessure is, dan kan het met een vrij korte periode van rust (ga maar uit van een aantal maanden, maar als het erger is, dan mag je wel van een jaar uitgaan) weer herstellen. Peesblessures zijn heel gemeen, in het begin merk je vaak niets, en dan sluimert het voort van kwaad tot erger.
Als het wat anders blijkt, dan heb je geluk gehad. Je kunt nu beter wat TE voorzichtig zijn.

) en die kan denk ik het beste advies geven. Vaak is bij een dik been beweging juist goed. Maar aangezien je niet weet wat het precies is, even zekere voor het onzekere nemen en DA bellen. Succes! 
paardenfreak schreef:dank jullie voor jullie reacties:D
ik ga zo naar stal kijken hoe het is na rust en gell, even zien wanneer ik weer kan rijden. dat duurt nou tenminsten niet te lang, omdat ik meteen zag dat de pees dik was, de eerste dag al, ben ik blij dat ik daar altjd naar kijk.
Toekie schreef:Als je er nog geen DA naar hebt laten kijken, dan zal ik dat echt heel snel doen. Dat een paard niet kreupel loopt en volop gek doet wil niets zeggen. Ik heb inmiddels genoeg ervaring wat betreft peesblessures en geloof me, je kan niet voorzichtig genoeg zijn!
Succes ermee!