Ik weet het, schaduwaccount mag niet, maar ik heb nu ff weinig keus want dr zijn nogal wat mensen van mij stal hier op bokt. Ik sta met mijn pony en werk op een onwijs gezellige stal. De manegepony's hebben het supergoed, lekker de hele dag buiten met een groepje, op het gras en alles, en niet onmenselijk veel lessen. De pensionpaarden daarentegen staan per dag hoogstens 3 uur (meestal 1 á 2) in een zand/modderpaddock (alleen!) óf in de stapmolen (lees: meestal). Het is behalve dat buiten zetten gewoon een onwijs goede stal. Hoogwaardig voer, de paarden zien er glanzend uit en zijn zeker niet te mager, de stallen zijn schoon en de paarden staan dik isn het stro. Maar ik vind het voor mijn pony (eigenlijk voor alle paarden) gewoon hartstikke belangrijk dat ze bijna elke dag buiten komt (af en toe in de molen, ok daar kan ik mee leven) en het liefst met een ander paard erbij. Ik heb al een paar keer gevraagt of ze niet wat vaker buiten kan in plaats van in de molen, maar dan zie ik haar toch steeds weer in die %##%$&%*&^*) molen staan. En als ik haar zelf buiten zet als ik aan het werk ben dan krijg ik weer gezeik dat ik mijn pony voortrek. Nou ik vind dat niet meer als normaal, het is MIJN pony, en als ik haar lang buiten wil hebben dan kan ik dat doen op mijn werk, iemand anders kan weer gratis copieren op zijn werk. En als iemand anders zijn paard vaker buiten wil dan doe ik dat ook voor hun. Ik vind dat iedereen voor zijn eigen paard op moet komen, ik kan moeilijk voor 2o paarden bij mijn baas gaan zeuren, 1 vindie meestal al erg genoeg. Ze stond de laatste tijd 3 keer per week buiten met een ander paard, maar die had deze week een wondje op zijn been waar mijn pony natuurlijk de schuld van kreeg waardoor ze dus nu alleen buiten moet en waarschijnlijk niemand zijn paard meer bij de mijne wil hebben. Terwijl die 2 het supergoed met elkaar konden vinden
. Een paard is een bewegingsdier en een kuddedier, en aan geen van beide wordt dus voldaan
. Ze staat dus 22 uur per dag op stal als ze in de molen is geweest, en dat is dan een dag dat ik haar gereden heb, wat als ik ziek ben? Bovendien staat er ook is het contract dat iedere nieuwe pensionklant krijgt: in de wei of in de stapmolen, wat jij graag wil. Nou ten eerste heb ik gemerkt dat ze weinig boodschap hebben aan wat ik graag wil, en ten tweede hebben we geen wei (alleen voor de manegepony's), alleen paddocs (met alleen zand dus), dusse hoezooooooo misleidend Nou zullen jullie waarschijnlijk zeggen: zoek een andere stal! Maar zo makkelijk is het niet, want het is dus ook mijn werk. Naar een andere stal gaan is niet echt bevordelijk voor de werkverhouding, en zeuren om meer naar buiten met andere paarden ook niet. Ik weet het dus ff niet meer.
. Afgezien van dit is het een supergoede stal dus, leuke mensen, geen jaloezie of wat dan ook, allemaal gezellig op stap enzo, en het zijn ook de enige vrienden die ik heb, maar toch ik wil ook dat mijn pony het goed heeft. Naja, alle tips zijn welkom, het lieft zou ik natuurlijk horen dat het helemaal niet erg is dat ze niet elke dag buiten komt, en dat een paard best zonder paardevriendjes kan, maar dat lijkt me erg stug. gr
Dan trek je jouw pony in ieder geval niet voor. En wordt er aan twee hele belangrijke voorwaarden voldaan! Vind ik trouwens een erg goede motivatie die je noemt