Mag je met een bokriempje starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Mag je met een bokriempje starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 19:12

Ik heb al een paar oude topics gelezen over het bokriempje, maar het is me niet helemaal duidelijk geworden of ik er nu wel of niet mee mag starten..

Mijn paard kan nog wel eens flink bokken en dan ben ik blij dat dat riempje daar zit.. Nu heb ik as weekend mijn 2e wedstrijd met hem en het is een vreemde bak en ik weet niet hoe hij zal reageren.

Nu is mijn vraag dus of ik mag starten met een bokriempje, wie weet dit?
Bedankt!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:13

Lijkt mij geen probleem.

In de regelementen staat volgens mij nergens dat het niet mag.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:20

Ja hoor, dat mag. Misschien een tip. Probeer je paard beter voor de benen te krijgen. Op het moment dat hij in de training bokt, aanpakken! geef hem zolang een tik na de bok tot jij gewonnen hebt. Hou je paard goed aan het werk. Heel veel overgangen en schijnovergangen rijden. Niet met je laten spelen. Een paard heeft zo in de gaten wanneer hij iets kan permiteren. Dan zal hij dat ook blijven doen. Maar ze hebben ook zo in de gaten wat ze beter kunnen laten. Lukt het je om te winnen zal hij de volgende keer makkelijker zijn. En uiteindelijk het afleren. Lukt het hem om te winnen wordt hij alleen maar moeilijker.
Wanneer hij beter voor je benen is kun je als je twijfel voelt van je paard doorduwen en zal hij minder snel bokken. Dat lijkt me een stuk aangenamer rijden Knipoog

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 19:29

Ja, klopt, ben ik ook mee bezig. Hij doet het ook al veel minder.
Eerst had ik er geen riempje aan en kiepte hij mij zo naar voren, voordat ik weer vast in het zadel zat was het eigenlijk al te laat om hem aan te pakken, nu met het bokriempje blijf ik gewoon in het zadel en pak ik hem meteen aan.
Het is al veel minder geworden, af en toe nog een bok. Maar op de wedstrijd heb ik liever wel het riempje nog aan mijn zadel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 01:20

ja hoor dat mag wel! geen probleem!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:43

Ik start ook gewoon met een bok riempje.... al is het maar voor mijn eigen idee...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:53

Ja dat mag zeker. Tineke Bartels rijdt ook vaak met een bokriempje.

Danea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:54

dat mag, je zag het zelfs op de olympische spelen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:03

Yep, ik rijd nu M2 met de hengst en het bokriempje zit nog steeds aan mijn zadel. Gelukkig ben ik wel af kunnen stappen van de beugelriem om de hals Knipoog