Toen we zaterdag de tinker en de pony hadden laten kennismaken ging het goed, ze krabbelden elkaar en toen heb ik het hekje wat er nog tussen hen zat maar open gedaan. Toen begonnen ze te meppen naar elkaar maar later gingen ze een soort volg-spelletjes doen (volgensmij) en ik dacht dat ze wel vriendjes zouden kunnen worden.
Daarna hebben we de pony in de wei gezet en het paard met de tinker kennis laten maken.
Nou dat ging niet geweldig. Het paard moest er niks van hebben en joeg de tinker steeds weg terwijl ze elkaar nog niet eens besnuffelt/geneust hadden
.De tinker kwam wel steeds naar het paard toe maar werd voortdurend weggejaagd. Ik heb ze toen maar in de wei gezet (zo groot dat ze elkaar kunnen negeren).
De volgende dag heb ik de twee shetjes bij de tinker gezet. De dominante merrie-shet moest even laten weten wie de baas is maar daarna stonden ze zowat tegen elkaar aan en het andere shetjes vindt het allemaal wel best (die is zo klein dat ze niet durft te vechten met zo'n tinkerreus).
Maar nu kunnen de pony en de tinker en het paard en de tinker elkaar dus nog steeds niet uitstaan. Als ik eentje uit de wei haal kunnen ze niet langs elkaar lopen want dan ben ik er geweest en ze jagen de tinker voortdurend weg terwijl hij niet eens zo erg terugmept als ze hem bedreigen.
Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet. Zouden ze elkaar ooit nog lief gaan vinden, want anders wordt het gewoon onmogelijk om hem te houden. De pony-ruin gaat sowieso weg maar het paard niet. Van mij hoeven ze heus geen dikke maatjes te worden maar als ze elkaar maar gewoon kunnen passeren zonder te dreigen en te meppen.
Wie kan me advies geven, al is het maar iets kleins.
Alvast bedankt
. Ik zet hem dan gewoon de komende dagen met de shetjes in de wei.