Door een topic waarover ik het even over maarn had bedacht ik me opeens dat ik even een topic moest gaan openen hierover.
Volgend jaar gaan we verhuizen naar Maarn toe (stuk bos naast het henschotermeer)) en vroeg me af of er in de buurt maneges zijn, of pensionstallen. Wie woont er ook in Maarn en weet er iets in de buurt?
Groeten Gwen
Chronos
Geplaatst: 08-12-04 13:08
Er zitten een hoop stallen daar in de buurt. Het beste kun je denk ik kijken in het telefoonboek...
Phynix
Geplaatst: 08-12-04 13:20
Ik heb jaren in Amersfoort gewoond ik daar ook op een manege gezeten. Vroegere beheerders van die manege zijn hun eigen manege in Maarn begonnen. Als ik het goed heb heet het ook simpelweg Manege Maarn. Is vlak achter Henschotermeer, vanuit Amersfoort gezien en bij een stel campings. Leuke eigenaren, leuke klanten en leuke paarden. Eigenaren zijn ook heel relaxed, zolang het verantwoord is, mag best veel. Ga er eens een kijkje nemen en een proefles is ook vast mogelijk.
Fjordenmaniak
Geplaatst: 09-12-04 16:01
Ja naast Camping Eijkelenburg aan de Dwarsweg zit een manege. Ik weet niet hoe deze heet aangezien deze wel eens van naam verwisseld heeft. Pensionstallen zijn er ook in de buurt.
simongek
Geplaatst: 09-12-04 16:06
Ik ben jaloers
Ik ging vroeger altijd op vakantie naar Maarn. Onze paarden stonden dan aan de weg van Camping Eijkelenburg naar Maarna toe.
Wij hadden zelf een caravan op Eijkelenburg en ik ging vaak rijden in de bak van de manege ernaast. Helaas hebben mijn ouders de caravan verkocht.
Ik ben vorig jaar en het jaar daarvoor wel met mijn vriend heen geweest en toen zaten we op camping tegenover het Henschoter meer. Mijn paard stond op stal bij de eigenaar van camping Eijkelenburg.
Mag ik vragen waar jullie gaan wonen. Bij het henschotermeer is toch alleen maar bos en camping Laag Kanje. ( was vroeger van familie van mij)
Fjordenmaniak
Geplaatst: 09-12-04 16:26
dan heeft je paardje ook gelijk een lekkere vakantie gehad! Mijn fjordje heeft er ook wel eens een weekje gestaan om voor het stamboek jubileum te oefenen. Kon ik gelijk met iemand die daar op stal stond door het bos.
Marchador
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-04 16:31
Simongek, wij gaan in laag kanje wonen niet op de camping zelf maar wel het recreatie gedeelte met de huisjes, op het moment staan er alleen nog maar bomen trouwens die worden nog omgekapt.
simongek
Geplaatst: 10-12-04 09:26
Wat gaaf zeg. Zei vroeger altijd tegen mijn ouders hier wil ik later wonen! (was is 10 ) Zeiden mijn ouders altijd dan mag je nu wel gaan sparen
Marchador
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-04 13:29
haha, tegenovergestelde van mij dus ik wil er helemaal niet wonen (of eigenlijk aan de ene kant wel, aan de andere kant niet)
maar het is toch wel handig om mijn pony dichtbij huis te hebben, zeker als ik begin met mijn opleiding (had vandaag weer gesprek en kreeg te horen dat ik dus ehct wienig vrije tijd over houd)
Edit: mijn moeder had het er ook over dat je het bos in kan rijden enz, dat vind ik dan wel weer lekker... weet je toevallig ook of je op somme tijden (herfst bijvoorbeeld) langs het henschotermeer mag rijden?
simongek
Geplaatst: 10-12-04 13:40
Volgens mij niet. Voorheen was de Treek (bosgebied vlakbij) erg groot maar nu zijn veel stukken verboden voor rijden.
Wel is er aan de andere kant ook nog een heel groot stuk waar je rijden mag. Je moet alleen wel van die penningen aan je hoofdstel hebben anders krijg je de boswachter aan je aan.
Marchador
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-04 13:51
penningen ???
whahaha ik zie de boswachter al achter mij aan scheuren in zijn groene pakje en hoedje met veer erop
r_nikita
Geplaatst: 12-12-04 18:23
ja dat doen ze echt hoor ik moet ook met een treek penning rijden dat is verplicht wil je geen boete krijgen dan zit je ongeveer kwa bos ook bij mij in de buurt
Marchador
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-04 19:26
ik kreeg je pb net maarre die treekpenning kost dat veel geld???