kan je dit afleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniekvH

kan je dit afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 11:18

misschien een beetje een rare vraag maar..

het is niet bepaald lekker en ook niet makkelijk om schoon te maken maar mijn paard poept soms in zijn voerbak.
ik denk niet dat je dat kan afleren maar heeft iemand ideen?

het is namelijk toch niet zo leuk als je brokjes in je voerbak wilt doen en er ligt weer zo'n drol.

ik hoop dat jullie tips hebben *LOL*

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:39

Die van mij deed het ook, maar hij was nog maar 1,5 dus ik heb het hem afgeleerd door iedere ochtend vroeg en iedere avond de mest in zijn stal te verplaatsen naar een vaste hoek in zijn box. Zo van, "jongen, die poep heb je op de verkeerde plaats gedumpt. Kijk daar hoort het". het hielp ook dat iedere dag de stal tegen het middaguur werd uitgemest.

Nu doet hij het niet meer, behalve als hij boos/van streek is als ik een dag niet kan komen. Al zijn poep doet hij nu netjes langs de achterwand en de rechterzijwand van zijn box.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:49

Ik geef mijn paard voer op de grond, niet omdat ze in haar bak mest maar het zou voor jou misschien wel een idee zijn

patasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:50

die van ons die poept elke dag in zijn waterdag en dat elke keer als ie schoon is of anders als het in de waterbak ligt gewoon in de voerbak.
doet ie al als veulen en is nu 2 .5 en doet het nog.

AniekvH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 11:56

mijn paard is nu 3 jaar en van het zomer geruind dus misschien komt het daardoor... eten op de voer doen kan niet bij mij want er liggen voor in de stal roosters en achter stenen dus dat gaat niet dan valt het voer door de roosters
toch bedankt voor je reactie

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:09

die van mij doet het in der drinkbak. Kun je anders je voerbak niet verhangen, als ie van plastic is teminste. Als het een stenen is, kun je misschien een plastic voerbak kopen en die ergens anders hangen en daarin voeren. Ik heb me laten vertellen dat door in de voerbak te poepen er een geur nablijft waardoor ze na geringe tijd intensief mest gaan eten Verward

NadineM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:12

Mijn merrie doet het jammer genoeg ook regelmatig. Meestal mest ze op ongeveer dezelfde plaats, maar als ze met haar hoofd naar buiten staat, komt haar staart op de voerbak, met het gekende resultaat.
Ik kan de voerbak niet omhangen, want in de andere hoek hangt de drinkbak.
Ik heb een rubberen handschoen in de buurt zodat ik de mest er snel uit kan halen.

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:38

Nou ik kwam er een keer achter dat ie erin had gemest en dat er gewoon doorgevoerd werd. Met zn neus heeft ie alles weggeduwd om zn brok te kunnen eten maar volgens mij heeft hij het hierdoor harstikke afgeleerd! Nu mest hij fijn altijd achterin een hoekje van de stal Lachen

Jatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:40

Daar valt helaas weinig aan te doen, ik heb ook zo'n viezerik die dat regelmatig doet en daar zul je mee moeten leren leven.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:32

BubaenDj schreef:
Nou ik kwam er een keer achter dat ie erin had gemest en dat er gewoon doorgevoerd werd. Met zn neus heeft ie alles weggeduwd om zn brok te kunnen eten maar volgens mij heeft hij het hierdoor harstikke afgeleerd! Nu mest hij fijn altijd achterin een hoekje van de stal Lachen

Ons vorige paard deed dat dus ook en er werd soms ook gewoon doorgevoerd maar hij heeft het niet afgeleerd, als ie niet in zijn voerbak mestte dan deed hij het wel in zijn drinkbak Scheve mond

AniekvH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 21:44

ik kan wel een proberen of het stopt als ik het voer op zijn eigen poep doe.
misschien dat het bij hem helpt,
maar is het niet slecht als hij dan wat poep binnen krijgt?

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:25

Nee , sommige paarden eten t juist vrijwillig omdat ze te weinig mineralen hebben. Maar ik weet niet of dat gaat helpen, mest in zn voerbak doen.... Gr

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:39

gewoon eruit halen joh...
My way laat het altijd vallen waar hij staat, dus ook wel eens in zijn voerbak... oke meer dan eens Haha! maar ja, als het er 's ochtends ligt en hij word gevoerd heeft ie pech, maar ga het er zeker niet laten liggen... hij doet het echt niet expres en jij eet ook niet graag uit de wc neem ik aan

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:52

Dat probleem heb ik ook gehad.. en gooide de brok er gewoon overheen. Na een paar dage alleen gras en hooi had ie wel door dat de voerbak niet de juiste plek voor mest was Schijnheilig Probleem was opgelost Haha!

Yannicke

Re: kan je dit afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:08

Die van mij doet het afwisselend wel eens in zn drinkbak en dan weer voerbak. hij heeft periodes dat hij dit doet, en periodes dat hij dit niet doet. meestal is trouwens de drinkbak de pineut om volgemest te zijn.

Diedjee

Re: kan je dit afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:09

Hoezo een oud topic

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:02

Oud topic.