Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Margreet schreef:.
Door de mond heen vind ik bijzonder grof, pak dan een hengstenbitje.
Wat nog wel kan, maar dat vind ik ook al vrij ver gaan, is het kettinkje over het tandvlees trekken boven de voortanden. Door de linkerring, onder z'n lip door boven z'n tanden langs en dan vast op de rechter. Grof, maar soms kan het niet anders.
: mijn paard weigert gewoon de trailer op te gaan en zo heb ik toch een stuk meer te vertellen, dan dat ik "alleen maar" met een halster heb!
. Nadat ik voor de tweede keer klem was komen te zitten tussen haar en de box deur, heb ik er ook een hengstkettinkje in gedaan. Was maar 1 x nodig }> ! smurf schreef:ik doe het anders, want als ik het zo doe, werkt ie niet.
door de linker ring van het halster heen, onderlangs en aan de rechter ring van halster weer vastmaken.
je kan hem ook over de neus doen, maar dat is wel erg streng
Sterre schreef:ik gebruik de hengstketting op dit moment als we trailer training doen: mijn paard weigert gewoon de trailer op te gaan en zo heb ik toch een stuk meer te vertellen, dan dat ik "alleen maar" met een halster heb!
Ook gebruikte ik het in het begin met grondwerk; mijn ruin had nogal eens de neiging om de benen te nemen als ´ie ergens geen zin in heeft.
Inmiddels kent- en doet ´ie alle oefeningen zo goed, dat ik voor grondwerk geen kettinkje meer nodig heb. Ik neem nu een touwhalster.
Mijn merrie vond het in het begin erg leuk om (als ze ´s avonds van de paddock naar binnen kwam) me de box in te sleuren. Nadat ik voor de tweede keer klem was komen te zitten tussen haar en de box deur, heb ik er ook een hengstkettinkje in gedaan. Was maar 1 x nodig }> !