Pasvorm HH Pro Plus cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Pasvorm HH Pro Plus cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:01

Ik heb even wat vragen over de pasvorm van deze cap. Maar eerst mijn verhaal.

Ik heb bovenstaand ecap gepast van een meisje, die een week (dus ongeveer 6 keer) met deze cap heeft gereden. Dit was een maat 59. Deze cap zat goed, hij sloot mooi aan en zat lekker.
Nou heeft mijn vader gister deze cap voor mij opgehaald bij Divoza vandaan (hij rijdt er langs elke dag). Maar deze lijkt ruimer te zitten. Ik heb er vanavond mee gereden, en ik heb het idee dat hij schuift. Op mijn achterhoofd zit hij dan wat hoog, waardoor hij aan de voorkant naar beneden zakt (richting ogen).
Ik vind dit vreselijk irritant met rijden.

Moet ik nou wennen aan deze cap (reed altijd met zo'n engels dopje)? Moet de cap zich naar mijn hoofd vormen? Zou hij te groot zijn?

Maw, wat zijn jullie ervaringen met de pasvorm van DEZE cap. Alvast bedankt voor het meedenken OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:04

bij mij zit ie redelijk strak.
maat 55 was me te groot,maat 54 past.
Ik zou even voorover buigen zonder dat je je kinriempjes vastmaakt
als de cap dan van je hoofd zakt,is ie te groot
(dat is mij verteld)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:06

Heb 'm ook. Vind het een fijne cap.

Je moet goed opletten dat je geen staart hoog in je nek hebt of een dikke sjaal met je haar erover heen. Dat duwt je cap dan omhoog omdat hij zo'n bescherming heeft aan de onderachterkant.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:06

Ik weet niet precies welke maar ik heb, volgens mij 55.
Hij zit perfect bij mij. mijn oude cap 'gleed' ook nog wel eens naar voren, maar deze niet.
Misschien is hij toch iets te groot.. Verward

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:11

Huh? Wat hebben jullie kleine hoofden dan? Mijn normale capmaat is 57, maar die of 58 bij de HH was echt te klein Bloos!

Als ik zonder de riempjes, naar voren buig, zakt hij wel wat. Maar dat lijkt mij toch wel logisch? Anders moet hij wel heel strak zitten. Hum, dnek dat ik misschien toch maar even ga ruilen oid.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:39

Hij vormt nog iets naar je hoofd, ik heb hem ook en in het begin zat ie ook vreemd. Nu zit ie naar mijn hoofd gevormd

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:49

Ik heb een maat 53 Haha!

Hij gaat inderdaad wel iets naar je hoofd staan, toen die van mij net nieuw was zat hij iets strakker dan nu. Als die van jou nu al aan de grote kant lijkt, dan zou ik toch voor een kleiner maatje gaan, als dat nog comfortabel is natuurlijk. Die van mij knelt zeker niet, maar ik kan toch voorover bukken zonder dat hij afzakt.
Ik heb met deze cap ook veel minder problemen met m'n haar in een staart, dit in tegenstelling tot de casco die ik hiervoor had, met zo'n draaiknop, dat was doffe ellende.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:51

Piaffe schreef:
Huh? Wat hebben jullie kleine hoofden dan? Mijn normale capmaat is 57, maar die of 58 bij de HH was echt te klein Bloos!

Als ik zonder de riempjes, naar voren buig, zakt hij wel wat. Maar dat lijkt mij toch wel logisch? Anders moet hij wel heel strak zitten. Hum, dnek dat ik misschien toch maar even ga ruilen oid.

Ik heb ook zo'n klein maatje, kun je nagaan, ál die wijsheid in zo'n kleine hersenpan. Haha!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:56

Ik zat erg te twijflen tussen 54 en 55.. Maar heb toch 55 gekozen, omdat die net wat lekkerder zat..Bij 54 kroop hij een beetje omhoog!

Ik ben verder wel tevreden over deze cap! Hij zit super lekker! Beter als mijn casco iig!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:02

Ik heb ook 59 Ik hoor altijd zeggen dat dat erg groot is Knipoog

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 10:41

Denk dat het toch een ritje naar Divoza wordt zaterdag. Iemand enig idee of ik hem nog zou morgen ruilen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:53

Als je het bonnetje nog hebt en hij is onbeschadigd, dan moet dat gewoon kunnen.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:09

Ik heb hetzlefde met mijn cap; zat in de winkel perfect, maar na een paar maanden in gebruik is hij mij te ruim geworden?!
Bij de Praxis tochtstripband gekocht en in de rand geplakt; tadaa zit weer prima! Die tip kreeg ik eens van iemand die westernhoeden droeg, die maakte ze zo ook perfect passend op maat namelijk.
Maar met een nieuwe cap zou ik zeker teruggaan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:13

wat hebben jullie allemaal kleine koppies Wow! ik heb zowieso maat 59 Knipoog
maar idd,probeer 'm te ruilen en dan misschien maat 58 uitproberen Knipoog kijk maar of dat beter past...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:24

of jij hebt een groot hoofdje Haha!

ik zou ook teruggaan.....

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:44

ik had precies hetzelfde als jou, Snoopy.
en heb dus ook de 55 genomen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:45

Ik zou idd maar even terug gaan. Ik heb die cap in maat 57 en ik heb echt een behoorlijk dikke kop. Mij lijkt dat de cap eerder ruimer wordt dan krapper, dus.......

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:34

Mikkie schreef:
Ik zou idd maar even terug gaan. Ik heb die cap in maat 57 en ik heb echt een behoorlijk dikke kop. Mij lijkt dat de cap eerder ruimer wordt dan krapper, dus.......

Heb dezelfde maat en denk dat als je aan de cap went (dus na een paar weken) beter de vorm van je hoofd aanneemt. Dus dat 'ie ruimer word. Maar je kan natuurlijk altijd terug gaan! Even advies vragen. Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:14

Die helm vind ik echt een slechte pasvorm hebben, hij is voor mij veels te rond. Mijn hoofd is meer ovaal, waardoor dat ding blijft schuiven, hoe klein ik hem ook neem. Normaal heb ik capmaat 55/56, maar die waren te ruim. Maat 54 was echter te klein in de lengte en nog steeds te ruim in de breedte.
Het gevolg is dat dat ding naar voren blijft kieperen, dan heeft ie dus helemaal geen nut voor mij. De veiligheid wordt bepaald door de pasvorm. Daarvoor ben ik met mijn hoofd afhankelijk van Pikeur of Casco. Pikeur heeft wel gewoon een goede pasvorm en Casco kun je aanpassen, nu hobbel ik dus rond met die laatste en spaar ik voor die eerste.... Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:22

Ik heb juist bij Pikeur dat ik ruimte overhoud boven m'n oren terwijl hij al strak op m'n voorhoofd zit, in mijn beleving is juist Pikeur veel ronder. (En hij zit verder vreselijk, alsof m'n hoofd vacuüm gezogen wordt ofzo)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:15

Ik heb waarschijnlijk een bolle kop, mij zit íe heerlijk Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:04

Aimee schreef:
De veiligheid wordt bepaald door de pasvorm. Daarvoor ben ik met mijn hoofd afhankelijk van Pikeur of Casco. Pikeur heeft wel gewoon een goede pasvorm en Casco kun je aanpassen, nu hobbel ik dus rond met die laatste en spaar ik voor die eerste.... Haha!

Zelfs de casco is voor mij te breed, als ik mijn langwerpige hoofd erin heb gestopt en zit dus voor geen meter. Pikeur heb ik niet op gehad, die vond ik zowieso te duur, maar rijdt nu rond met een Troxel en die bevalt echt super!

Sorry, offtopic.

Maar nu nog ff ontopic: Het is wel zo dat een cap nog naar je hoofd gaat staan, een vriendin van mij en ik hadden dezelfde cap (horka airstream) ik met mijn lange smalle hoofd en zijn met een redelijk breed, min of meer rond hoofd. Deze cap kun je verstellen en dus 'pasbaar' op je hoofd maken. Mij heeftie echter noit lekker gezeten. Zij heeft de mijne een keer geleend, omdat ze haar eigen cap was vergeten en toen zat die cap bij haar helemaal niet lekker, ondanks verstellen, mijn hoofd stond er toch min of meer in, kennelijk.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:03

Ik heb met engelse cap maat 60 Bloos en van de HH heb ik maat 58 Verward . De mijne is aan de zijkanten opgevuld met speciale rubbertjes omdat de cap te breed is omdat ik een groot maar smal hoofd heb. Vind het een apart model helm (kan ook mijn gevoel zijn omdat ik eerst altijd een engelse cap had) hij zit hoog op mijn hoofd zeg maar.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 20:28

Aimee schreef:
Die helm vind ik echt een slechte pasvorm hebben, hij is voor mij veels te rond.

Hij heeft een slechte pasvorm voor jou, maar dus niet voor ons; als rond koppers Knipoog

Ik ga zaterdag terug, heb de labels nog en het bonnetje, dus moet op zich wel lukken. Grappige is dat Kavalkade een zelfde model heeft, maar dat die mij dus niet past. Dus misschien is dat meer een cap voor mensen met een langwerpig hoofd?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 23:27

ik heb hem net vandaag gekocht, nah ja is een verjaardags kadootje voor me. en ik heb maat 55 gekocht.. nah vanaf volgende week kan ik hem ook daadwerkelijk uittesten! *LOL*