Alternatief voor stalbandages?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Alternatief voor stalbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:53

Ik heb mijn paard in verband met aanvallen op stal in de bandages staan. Best omslachtig allemaal.Stalbandages eraf, werkbandages erom, werkbandages eraf, stalbandages erom! Boos!
Weet iemand een goed alternatief?
Ik gebruik ze echt als bescherming voor als hij valt of zichzelf aantikt met zo'n aanval. transportbeschermers zijn te stug en zakken te makkelijk af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:55

Je hebt ook van die bandage-achtige beenbeschermers (Action?), die je met klitteband vast maakt, of 3 in 1 beschermers.
Is dat geen optie?

Evt. in combinatie met springschoenen...

Lastig zeg, kan me voorstellen dat het een heel gedoe is...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:07

action legwraps..... makkelijk om te doen ter vervanging van bandages. Ik weet dat divoza ze heeft maar zijn vast ook wel ergens anders ook te krijgen. Ze staan op de site met een fot erbij onder de rubriek bandages : www.divoza.nl

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:08

die 3 in 1 van action steunen ook de diepe buigpees maar dat heb je niet nodig lijkt me in dit geval. En deze zijn erg duur......

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:11

ik heb die action 3-1 maar ben bang dat die toch gaan knellen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:55

Die 3 in 1 beschermers worden de benen veels te warm voor op stal. Ook die legwraps zijn van neopreen en zou ze niet adviseren voor op stal gebruik. Er zijn wel beenbeschermers die ook al stalbandages gebruikt kunnen worden, zal zoiets laatst liggen bij van Rijs in zevenhuizen. Verder kan ik je niet helpen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:37

sandr0 schreef:
action legwraps..... makkelijk om te doen ter vervanging van bandages. Ik weet dat divoza ze heeft maar zijn vast ook wel ergens anders ook te krijgen. Ze staan op de site met een fot erbij onder de rubriek bandages : www.divoza.nl

Ja, die bedoelde ik...
Ik heb ze wel eens gezien, geen idee of ze hiervoor geschikt zijn, dat zou je even na moeten vragen...

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:38

kijk eens op www.justwestern.nl ! daar staat vast beenbeschermers tussen ter vervanging van bandages.
wat voor soort aanvallen heeft het paard dat hij niet zonder bandages of iets op stal kan? lijkt me niet goed om altijd iets om de benen te hebben zitten Scheve mond kan je de vloer en wanden van de stal niet bekleden met rubber of helpt dat niet voldoende?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:46

Op een gegeven moment word je heel bedreven in het wikkelen van stalbandages. Die van mij zitten er binnen een minuut omheen.

Als het beter is voor je paard, zou ik het zeker niet laten. Voor 3-in-1 zou ik niet gaan.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 23:44

Laros heeft epileptische aanvallen, hij ligt dan plat en is erg onrustig met zijn benen. Naast deze aanvallen is hij ook gewoon een rare kwast en wil nog weleens wegspringen in zijn box of zo lomp overeind komen dat hij zichzelf aantikt.
De laatste 3 jaar heb ik hem al (erg) vaak van stal gehaald met dik been of wond. Rubbermatten e.d. helpen niet voldoende. Dit is dus echt een noodgreep.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:54

Elk alternatief voor stalbandages is een mindere optie, imo. Gewoon blijven bandageren, als je het zo vaak doet krijg je er vanzelf handigheid in en zitten ze er steeds sneller omheen.
Probeer ook eens of er bepaalde 'truukjes' zijn die het je makkelijker maken. De bandages goed straks oprollen bijvoorbeeld, vermakkelijkt het bandageren sterk. Wat ik ook altijd doe is de onderlappen oprollen, om ze vervolgens om het been af te rollen en dan de bandage er omheen. Dan weet je ook zeker dat er niets dubbel zit.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:41

Ik ben nog sneller in bandageren, dan met te kijken hoe de 3 in 1 zit. Welk been, klitteband losmaken en dat weer vastklit terwijl dat nog niet moest, en helemaal niet op die plek, enz enz. GEK WORD IK ERVAN!! Nee, dan maar liever bandageren. Bandages drogen ook makkelijker en zijn goedkoper.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:49

Of je moet mijn topic over beenwarmers opzoeken. Daar staan ook genoeg plaatjes in over alternatieve voor stalbandages. Alleen waren die bedoeld om benen warm te houden en ze niet te beschermen.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 23:43

Eleonoor: Heb die topic i.d.d. gevolgd. Laros is ook zijn koukleum.
Het bandageren gaat me prima af maar als ik een dagje vrijaf neem zit het me niet lekker. Scheve mond
Mijn vriend heeft bij ruitersportzaak ook een soort bandagelap met klittebanden gezien van Polypad. Ga van de week kijken wat dat is.
En anders maar setje extra lappen en 4 meter bandages aanschaffen zodat e.e.a. soms drogen kan. Beste idee is denk ik een paard nemen wat niet altijd wat heeft Knipoog

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 23:46

Grinnik, dat laatste hoopte ik ook op toen ik Pablo kocht..... en toen zat ik met een koukleum.. *LOL*

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 00:01

Gelukkig heb ik er meerdere Knipoog en ook wel een enkele die bijna nooit wat heeft. Maar Laros is mijn favoriet en heb ik ook het langst. Trouwens ik las dat je iets moet doen om zijn rug (nog) warmer te houden.... wij hebben weleens zo'n echt schapenvacht (ikea) in de deken gemaakt. Werkte meer dan supeR!