Chagrijnig door snoepjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Chagrijnig door snoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:32

Hallo, het klinkt misschien wel wat raar maar iedere keer als ik flame een snoepje geef hapt ie het uit men hande en wordt hij daarna heel boos Verward . Hij staat dan de hele tijd met zen oren in zen nek en als ik aan hem wil komen bijt hij. Normaal is hij altijd heel lief en kan ik lekker met hem fletsen, alleen snoepjes kan ik hem niet geven . Ik vind dit echt zo raar, je zou toch denken dat een paard juist happy wordt van snoepjes Verward .
Waarom zou hij dit doen en hoe leer ik hem dat af??

Groetjes

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:35

Geen snoepjes meer geven, zo leer je hem dat af. Hij wil meer snoepjes, veel meer snoepjes en dreigt naar jou om die te krijgen. Dominantieprobleempje.

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:39

ja prcies mijn paard heeft dara ook weleens last van hoor. elke keer als ik kom dan geef ik hem ene worteltje maar ook weleens niet. Als hij het dan niet krijgt bij een begroeting gaat hij heel boos doen en shagerijnig. Daarom moet je het niet meer geven zodat hij erana gewend raakt ahha. en idd puur dominantieprobleempje Knipoog

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:50

Gewoon geen snoepjes meer geven! Misschien vindt hij het even leuk maar hij kan er erg opdringerig van worden. Je kan hem ook leren op commando te eten (staat wel wat over op [uz]).

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:54

ik geef hem ook niet bij elke begroeting een snoepje hoor Knipoog . Ik ben al eens gestopt met snoepjes geven. Maar af en toe denk ik van ach hij heeft het wel verdiend en dan krijg ik dat resultaat. Of hij echt meer snoepjes wil dan weet ik niet. Hij draait zich na het snoepje gewoon om of loopt weg en ik mag niet meer bij hem in de buurt komen Verward

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:02

ja ik ken het van mijn paard die was heel verwend nou nu niet meer maar soms probeerd hij het nog wel en is hij wat nukkig zijn vorige eigenaar gaf hem altijd snoepjes maar mijn paard wou altijd meer nu gaat het stukken beter als hij terug op stal komt leg ik altijd wat lekker (appel of wortel) in zijn bak en nu is het goed
heel soms krijgt hij wat tijdens het rijden (klontje) MAAR HEEL VAAK NIET ZODAT HIJ ER NIET OP GAAT REKENEN gewoon nit eer geven en als je weer gaat geven dan af en toe niet met regelmaat

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:06

Dit is dus DE reden dat mijn paard alleen wat lekkers in zn bak krijgt. Hij weet dit en blijft braaf wachten totdat het er in ligt, is helemaal niet dominant wat dat betreft, nooit happerig en zit ook niet met zn neus in je jaszak.. Gewoon consequent zijn, al kijkt hij nog zo lief, hij krijgt niets uit de hand, altijd in zn voerbak.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:11

soort voernijd,zo klinkt het,als je iets wil geven doe het dan niet uit de hand maar in de voerbak..

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:13

daar kun je wel eens gelijk in hebben, zal het morgen eens proberen Lachen