problemen bij verzorgpaarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke1

problemen bij verzorgpaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:10

Ik heb sins vorig jaar mei een nieuwe verzorgplek gevonden. Op het internet stond vraag naar iemand die voor haar 2 paarden kon zorgen. Nu kom ik daar toch al een tijdje maar ik voel me precies een stalhulpje. Ik moet heel veel stallen per week doen op zich vind ik dat niet erg maar de verzorging van die 2 paarden komt er niet echt meer van. Ik mag 1 uurtje in de week rijden, en dan meestal nog niet op de paarden waarvoor ik naar daar ben gegaan. Ik wil hier met de eigenares over babellen maar ik weet niet goed hoe ik het subtiel kan zeggen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:11

gewoon zeggen, dat jij t leuk vind om die paarden te verzorgen, hoeft nog niet te betekenen dat ze jouw als slaaf mogen gebruiken!

L4dYm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:56

ja zou ik ook doen ! Gewoon zeggen dat je het wel leuk vind maar dat je het ok HEEEL erg leuk vind om op ze te rijden !!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:28

ik zou er uberhaupt iets van zeggen. Mooi stalhulpje hebben ze nu aan je.........

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:19

Ik zou gewoon zeggen wat je ervan vind.
Hier ben jij, vind jij dus, niet voor gekomen. Er kan vast wel een compromis gesloten worden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:28

1 uur in de week voor 2 paarden is sowieso erg weinig, als jij daarbij de stallen uitmest van meerdere paarden *zoals ik het nu lees* wordt je dus eigenlijk meer gebruikt dan dat je er wat aan hebt.

Ik zou gewoon even navragen wat zij er van verwacht en dan zeggen wat jij er van verwachtte, en dat je meer cnotact met de daadwerkelijke paarden zou willen.
Gewoon voor jezelf opkomen hoor, niemand anders die het voor je doet Haha!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:37

In ieder geval met de eigenaresse gaan praten.
Jij bent daar vast niet begonnen omdat je zo graag die stallen uit wilde mesten. Is natuurlijk niet erg om te doen in ruil, maar het moet niet de hoofdzaak gaan worden. Dan hebben ze inderdaad een goedkoop stalhulpje aan jou. En dat je niet eens op de paarden mag waarvoor je er eigenlijk bent gekomen zou ik ook wat van zeggen.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat alles anders heeft uitgepakt dan dat jij verwachte toen je eraan begon?!

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:55

hey iemand uit de buurt Haha!, ik heb zowat hetzelfde meegemaakt vroeger, en het is inderdaad niet leuk. Ik ben toen gewoon gestopt.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:03

Ja, als je veel stallen moet doen enz. en dan maar 1 uur in de week mag rijden, vind ik ook wel erg weinig, zeker als 't dan nog niet eens op 't paard is die je eigenlijk verzorgt, ik zou hier echt wat van zeggen hoor... Succes! Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:15

Hey!

Ja, ik had ook gedacht dat je dus die paarden wel mocht verzorgen en niet als hulpje wordt gebruikt.

Ik denk dat je gewoon met haar moet praten en zeggen dat je toen je die advertentie las, dacht dat je die paarden ook echt moest verzorgen en rijden en dat het niet alleen was voor die stallen (en dan nog de paarden doen waar het niet over ging).

Succes en laat maar weten hoe het ging Lachen.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:37

Kom voor jezelf op hoor!
Het lijkt er behoorlijk naar dat zij een zeer goedkope stalknecht gevonden hebben...

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:28

je moet gewoon zeggen
dat dit niet jou bedoeling is van verzorgen

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 21:16

heykes, srr dat ik zo laat antwoord. Bedankt voor de reacties maar het probleem is ik wil er wel iets van zeggen maar de dochter is een hele goede vriendin van mij en ik ben bang als het verkeerd afloopt dat die vriendschap ook weg gaat zijn Verward . Maar ja nu is het examen dus kan ik al even erover nadenken.
Toch bedankt Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:17

En die vriendin laat jopu ook al die klusjes opknappen?
Als dat het geval is ben je beter af zonder haar...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:25

Je kunt toch het beste even vragen hoe of wat. Je moet je niet laten gebruiken als stalhulp, ookal mag je daardoor dat uurtje niet meer rijden. Er zijn genoeg andere stallen waar je wel waardig behandelt wordt. Alleen zul je zelf de eerste stap moeten zetten.

Succes er mee. OK dan!

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 21:28

neeje men vriendin vraagt niks van mij die komt wel vaak ff babellen of helpen maar het is niet veel omdat ze met haar gip zit enzo. Ja ik wil het wel vragen maar ik heb dit weekend iets heel raar meegemaakt. Ik wil eigenlijk een eigen paard kopen maar degene bij wie ik rij raad mij aan om een verzorpony fzo te gaan zoeken en dan dacht ik in men eigen ook van 'ja ik dacht dat ik daarvoor hier goed zat' maar ja als ze zoiets zegt dan klopt er toch iets niet denk ik.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:44

Ga gewoon met haar praten, als jij het op een normale toon zegt, komen jullie er vast wel uit! Dan kan je haar vertellen wat jou dwars zit.. En dan kunnen jullie samen op zoek gaan naar een oplossing

Veel succes

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:18

Anneke1 schreef:
neeje men vriendin vraagt niks van mij die komt wel vaak ff babellen of helpen maar het is niet veel omdat ze met haar gip zit enzo. Ja ik wil het wel vragen maar ik heb dit weekend iets heel raar meegemaakt. Ik wil eigenlijk een eigen paard kopen maar degene bij wie ik rij raad mij aan om een verzorpony fzo te gaan zoeken en dan dacht ik in men eigen ook van 'ja ik dacht dat ik daarvoor hier goed zat' maar ja als ze zoiets zegt dan klopt er toch iets niet denk ik.

Laat iig raden dat ze jou niet als verzorgsters van haar pony's ziet.

Heb je ook aan haar gevraagt waarom zij vind dat je beter een verzorgpony dan een eigen paard kan zoeken?
Misschien dat je in dat antwoord een antwoord op je verdere vragen zal vinden, als je begrijpt wat ik bedoel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:35

ik had de regel 5 uur klusjes is 1uur rijden
veel maneges is het 10:1

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:21

ik mest op de manege stallen uit. Kost me iedere keer zo'n drie uur en ik mag ook niet rijden maar ik word er al een geluk voor betaald. € 3 per uur en een drankbonnetje. Een beetje onderbetaald... Maar probeer maar eens werk te vinden op je 15!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:31

3 euro per uur is echt niet slecht hoor, ik verdiende 5 gulden op m'n 16de en dat was al boven het minimumloon.

Nu weer ontopic; ik zou er gewoon mee stoppen, ze zoeken blijkbaar een gratis uitmester, nou, daar zou ik voor passen.

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:34

Citaat:

ja dat kan wel maar ik rij niet op een manege en ik ben daar naartoe gegaan door een advertentie om haar paarden te verzorgen dus dat is wel iets anders denk ik
[/quote][/code]

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:00

Ik zou niet eens subtiel zijn.
Hangt er een beetje vanaf onder welke voorwaarden je voor haar paarden zorgt. Jij odet het voor jou en haar plezier, vind het niet logisch dat je dr voor moet werken..

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:04

lailapri schreef:

Ze ging er in eerste instantie naar toe om de paarden te verzorgen.
Ik was er ook geweest, maar hoorde een tijdje niets en heb toen een ander verzorgpaard gevonden. Het zag er wel tof uit, dus vroeg ik Anneke of het haar niets leek.

Was het eigenlijk vanaf het begin al zo? Ik dacht dat je in het begin toch meer mocht rijden of niet?

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:09

In het begin viel het wel mee dan waren de stallen niet zo veel ma nu kan ik toch wel makkelijk een half uur - 3 kwartier over een stal doen. En das wel lang vind ik! Ik mocht ook meer rijden als ze de beginners in de kleine piste les gaf mocht ik in de grote piste rijden!Dat is nu ook al heel lang geleden. Maar ja vandaag ga ik mss buitenrijden als het weer wat meevalt dus we zullen zien.