gevolgen luchtzuigen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hel1

gevolgen luchtzuigen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:53

wat voor gevolgen heeft het als een paard luchtzuigt?? Scheve mond

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:03

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:05

Door het luchtzuigen kan er zich een knoop in de darm ontstaan met de dood tot gevolg. Ook een koliekaanval hoort tot de mogelijkheid.
Dus het paard of de pony altijd met een zuigband op stal zetten om dat te voorkomen.

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:10

lou wanneer ben je voor het laatst geinfoormeerd?
sorry hoor
maar luchtzuigen heeft te maken met maagzuur wat een paard aan maakt en als dit niet nodig is kan een paard dit oplossen door lucht te zuigen en het zuur wegwerken
er staat een heel topic over maar paarden krijgen GEEN koliek van luchtzuigen en het kan geen kwaad tijdens het zuigen maken ze zelfs een stof aan waar ze soort van gelukkige prikkels in de heresenen van krijgen
mijn paard zuigt ook ik laat hem nooit ziek en zo ken ik er veel meer
maar er zitten hele uitleggen bij dus kijk even bij zoeen en dan luchtzuigen echt het blijkt niet te zijn zoals we vroeger dachten
(ik heb wel voor mijn paard een buis met rubber gemaakt om op te zuigen) bespaard zijn tanden maar ook zijn voerbak enzo

marit88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:26

Luchtzuigen,, 'k heb thuis een shetlander die het extreem doet! Maar nog nooit ziek geweest gelukkig, alleen viel het me op dat zijn voortanden erg zwaar zijn afgesleten. Maar ik zal de vragen over luchtzuigen toch even goed doornemen, want een vriendin van mij had deze week bij haar fjord een acuute koliek aanval waarschijnlijk door luchtzuigen!
Maar het heeft dus niet altijd erge gevolgen, bij mijn shet is het alleen zijn voortanden die langzaam afslijten... Nog geen koliek tot nu toe (afkloppen)

greats Marit,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:28

labamba schreef:
er staat een heel topic over maar paarden krijgen GEEN koliek van luchtzuigen en

Sommige paarden krijgen geen koliek van luchtzuigen. En sommige paarden krijgen binnen enkele uren nadat de luchtzuigband is afgehaald ernstige koliek.

Wat jij zegt is niet waar en al zeker geen feit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:29

Ik heb me altijdlaten vertellen over knopen in de darmen en koliek. Ook over de tanden heb ik het een en ander gehoort. Dat eerste zal dan in ieder geval wel kletspraat zijn dan denk ik Verward . dan had ik dat fout. Dat het dodelijk kan zijn heb ik van meerdere kan ten gehoort hoor