Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Volgens mij is het criterium dat het paard de mogelijkheden moet hebben om in zowel dressuur als springen op L-niveau mee te draaien.

gomir schreef:Paard hoeft toch niet dubbel L geklasseerd te zijn StallekeVolgens mij is het criterium dat het paard de mogelijkheden moet hebben om in zowel dressuur als springen op L-niveau mee te draaien.
Dus met een Fries hoef je in Deurne ook al niet aan te komen
Ik vind die 1.60 grens trouwens wel stom. Ik heb op het moment bijv. twee kleintjes staan(ongeveer 1.58) en die lopen echt niet minder dan een grote hoor![]()
En ik zie ook niet in waarom een paard over 1.30 zou moeten kunnen, je moet zelf de basis kunnen leren, maar of je paard wel of niet een Z-parcours kan lopen lijkt mij weinig belangrijk
stalleke schreef:1.30 parcours moet je geloof ik als examen doen voor het springen

) maar iig als je bv. de masterclass doet moet je enkel maandag naar school en je hoeft je eigen paard zelfs niet mee te brengen... zodus. maarja soms wel, maar niet altijd, je kan daar ook een paard huren 1 van Deurne zelf...
!