Wie heeft er ervaring met Rossner Amerika DR

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Wie heeft er ervaring met Rossner Amerika DR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 17:29

Mijn vraag is dus wie er ervaring heeft met het dressuurzadel Rossner Amerika van € 639,95
- dressuur
- robuust
- diepe zit
- extra hoge kussens
- teruggesneden kamer
- 5 jaar garantie op de boom
- geheel compleet incl. beugels, riemen en singel
Afbeelding

En heeft iemand hem op een haflinger liggen en hoe bevalt dat, en past het goed?

Want ik wil dit zadel voor mij haflinger merrie kopen.
Denken jullie dat het zal passen op mijn merrie (voor foto's zie profiel).
Mijn merrie is nu super breed Knipoog

Alvast Bedankt
OK dan!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:34

als ik ooit veel centjes heb wil ik dit zadel ook op mijn haflinger gooien Haha!
mits het past dan,

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:25

Ik weet niet hoe breed jullie haffies zijn. Maar ik merkte dat mijn fjord heel breed werd. En toen lag die niet lekker meer. Hij schuifde heel erg naar links en rechts.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 09:36

Mijn haflinger is niet super breed zie maar --->
Afbeelding
Felicity : Bedankt voor je aanbod maar ik moet nog 2 maandjes door sparen, en dan kan ik er pas 1 kopen.
Want dan heb ik echt het geld ervoor (een nieuw zadel), dus helaas
Ik had namelijk al je advertentie zien staan, maar het is jammer dat dat nu is en niet wat later.

Groetjes Anne

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:54

Ik heb een tijdje geleden ook dat zadel aangeschaft, het zit heerlijk en ligt super op mijn pony. Mijn pony is vrij smal en heeft een hoge schoft. De kwaliteit/ prijs verhouding is erg goed. Ik ben helemaal happy met dat zadel! Succes!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:26

ik heb het springzadel hiervan, ben er wel tevreden over

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:47

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel,maar gezien mijn rugklachten moet die zo comfortabel mogelijk zijn.Ik ben een poosje geleden bij Divoza geweest,om allerlei verschillende zadels(dressuur)te proberen qua zit.De Rossner Amerika kwam er voor mij ook redelijk goed uit.Hij zit lekker,en qua pasvorm kan hij aan alle kanten evt aangepast worden.Het is dat ik verliefd geworden ben op een KN Symphony,maar anders was het wel de Rossner geworden.

Tamoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:09

Ik heb het zadel, toevallig ook op een haflinger. Zij is alleen niet enorm breed en ik heb gewoon een medium erop liggen. Over hoe het zadel ligt ben ik heel tevreden.
Ik zou zelf een volgende keer toch niet meer voor een Rossner gaan, maar dan doorsparen voor een 'hogere' klasse zadel.
Het is dat je niet in de buurt woont, anders had je even kunnen passen en proefrijden Lachen.

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:49

Ik heb het zadel ook, op een (niet onwijs brede) fries liggen. Ben er erg tevreden over, ik heb dan de Plus uitvoering, met nog extra hoge achterkant dacht ik. Het zit lekker zacht en ligt prima.

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:09

Divoza heeft toch zadelpasservice ,als je ze langs laat komen kun je bekijken welk zadel goed op je paard ligt en lekker zit.Je kan wel een bepaald zadel willen,maar als die niet goed op je paard ligt,zal je toch iets anders moeten nemen.Heb overigens zelf een Rossner Amerika zit inderdaad heerlijk,maar ligt ook goed op mijn paard.Maar er zijn vast wel meer zadels die lekker zitten.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:21

Moet wel zeggen dat het zwart van het leer best snel slijt. (heb hem zelf niet, maar een stalgenoot). En toen zij hem bestelde was de levertijd bij de Divoza behoorlijk lang.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:04

een vriendin van mij had hem.. hij werd kaal op de zweet bladen van het zadel. waar de benen liggen. ze had hem nog geen 2 maanden.

Ze mocht een nieuwe halen.//. maar die had dus ook dit probleem.. zelfs als ze hem elke dag in vetten met speciale spul die ze er bij kreeg.. ( dit was advies van Divoza)

Nu heeft ze haar geld terug en ander zadel.. maar het reed wel lekker!!