Last van heupen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Last van heupen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:24

Hoihoi,

al een hele tijd merk ik dat ik door intensief paard te rijden mijn linkerheup steeds meer pijn gaat doen. Als ik een poos niet rijd, heb ik helemaal geen last van mijn heup.

Nu sprak ik wat mensen op de manege, en blijkbaar hebben er een aantal ook regelmatig last van de heupen?!

Zijn er ook hier mensen die door het rijden last hebben van hun heup(en)? Wat heeft je huisarts ervan gezegd? Is er verder onderzoek gedaan?

Groetjes!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:40

Die van mij doet ook wel eens zeer. Dan is het net of ie uit de kom gaat, niet echt natuurlijk, maar zo voelt het. Als ik dan me been op een bepaalde manier draai gaat het weer goed. maar soms doe ik dat niet (als er net even een stukje is met rijden waar ik beter niet kan gaan stappen) dan heb ik er echt twee dagen last van.
Op de fiets gebeurt het ook wel eens.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:46

Ik heb het met mijn linkerheup en soms ook met allebei. Ik heb wel eens dat ik (verkeerd) opstap en dat er kramp schiet in beide heupen/bekken.

Ook schiet mijn linkerheup wel eens op slot. Dan kan ik hem niet verder bewegen. Dat los ik op door mijn been hoger op te tillen en naar buiten te draaien. Dan hoor je zo'n "knak" (net zoals soms bij je knieen als je door je knieen zakt) en dan issie weer los Lachen. Pijnlijk, maar ja,...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:49

Ik heb t ook. Al heel erg lang, en volgens mij komt t niet door paardrijden. Door paardrijden kan t wel erger worden.
Bij mij is het in beide heupen. Volgens de huisarts en fysio is t een slijmbeursontsteking aan beide kanten.
Ik heb er vaak zo'n last van dat ik amper kan lopen. Vooral lang stil zitten maakt t pijnlijker.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:53

Mijn moeder heeft/ had ook een slijmbeursontsteking aan de heup. Maar dat is toch behandelbaar?

Ik heb inderdaad ook veel last na lang zitten. Als ik een stukje heb gelopen wordt het steeds minder. Met paardrijden zelf heb ik niet echt last van m'n heup, al schiet er wel regelmatig kramp in, maar ik ben sowieso een kramperig type Knipoog

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:56

Behandelbaar met fysio. Maar dat hielp bij mij niet.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:43

ik krijg soms steken in mijn mild (raar hé) en van mn heup heb ik ook wel last na het paardrijden.. maar dat valt wel mee, een heet bad of een kersenpitkussentje doen wonderen

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:24

Hier zit er nog eentje met een verwaarloze slijmbeursontsteking in de linker heup.
Ik ging er zelf vanuit dat het wel een "spierenkwestie" zou zijn... helaas.

Loop er nu al meer dan een jaar mee rond en ben nog niet klachtenvrij.
Heb al injectie's, fysio en acupunctuur ondergaan met weinig resultaat.
Van mijn huisarts mocht ik gewoon door blijven rijden, maar heb toch in het begin van dit jaar het besluit genomen mijn paard een poosje "uit te lenen" aan mijn stalbuurman.

Momenteel rij ik hooguit 3x per week ruim 40 min.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:34

Idd wel herkenbaar ... ik krijg wel eens een beetje een "dood" gevoel in mijn been, vanuit mijn heup. Maar dat is vooral als ik een tijdje niet heb gereden. Ben er eigenlijk nooit mee naar de dokter geweest ...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:41

britt schreef:
Hier zit er nog eentje met een verwaarloze slijmbeursontsteking in de linker heup.
Ik ging er zelf vanuit dat het wel een "spierenkwestie" zou zijn... helaas.

Loop er nu al meer dan een jaar mee rond en ben nog niet klachtenvrij.
Heb al injectie's, fysio en acupunctuur ondergaan met weinig resultaat.
Van mijn huisarts mocht ik gewoon door blijven rijden, maar heb toch in het begin van dit jaar het besluit genomen mijn paard een poosje "uit te lenen" aan mijn stalbuurman.

Momenteel rij ik hooguit 3x per week ruim 40 min.

Nee het helpt allemaal niks. Scheve mond
Ik loop er nu al een jaar of 3 mee rond, soms heb ik er amper last van, een andere keer heel erg veel.
M'n fysio vertelde mij dat door intensief bewegen van de heup, bijvoorbeeld door zwemmen, het minder kan worden. Maar let wel op dat je daardoor niks forceert.