overvlucht vanuit spanje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

overvlucht vanuit spanje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:09

hey hallo...

wie weet wat het kost om een andalusier vanuit spanje over te vliegen...?

en maakt het qua prijs nog uit of het een hengst is..?

nou ik hoop snel dat iemand reageerd.

het is vanuit zuid- spanje.

ik hoor het wel

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:18

misschien zou je die mensen waar die andalusier vandaan komt op kunnen bellen en vragen om de informatie mbt het over laten vliegen van een paard Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:36

nee dat hebben ze niet...

ik heb net KLM gebeld en een telefoon nummer gekregen van ene peter langeweg.
die schijnt er meer verstand van te hebben en vaak paarden over te vliegen..

die man van de KLM zei dat ik hem moest bellen omdat er in een vliegtuig box 3 paarden kunnen en als die box dan vol zou zijn zou het goedkoper zijn..

vandaar dat ik hem wel te pakken wil krijgen..
als dat veel geld scheelt..

maar heeft niemand hier op bokt zijn paard over laten vliegen..
of weten jullie nog andere manieren..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:04

Er zijn diverse handelaren in Nederland die andalusiers verkopen en naar Nederland exporteren. Misschien kan jouw paard met een dergelijk transport mee naar Nederland komen? Gewoon even op zoek naar een handelaar, er zijn er zat als ik zo op marktplaats kijk.
Verder heb ik wel eens een bedrag van 700 euro horen zeggen (per vrachtwagen) maar ik heb echt geen idee wat daar dan allemaal bij zit, hoor.
Ik ben ook wel benieuwd naar richtprijzen Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 17:22

ow ja dat is wel een goede...
maar die handelaren daar kan je tog nooit van weten wat ze daar met je paard doen of wel...?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:58

Ik heb ook wel eens een bedrag gehoord van rond de 750,-- euro voor een transport.
Dit is een link van een transporteur spreekt nederlands http://www.harasdelacoumelle.com/

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:00

Ik zou ze niet laten vliegen maar met de vrachtwagen laten komen.
En als je een goed transportbedrijf in de arm neemt, dan gaan ze ook netjes met je paard om...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:02

Ik denk dat er vanuit Spanje ook wel transporten over de weg gaan, al is dat echt een lange reis. Waarschijnlijk wel goedkoper. Zuid-Spanje staan ze denk ik 3 dagen voor op de wagen. Een goede transporteur heeft onderweg rustplaatsen waar ze een nacht op stal gaan. Zo is Sven een keer vanuit Gothenburg via Denemarken naar NL gereisd. Toen heeft ie ook een nacht in Hamburg op stal gestaan.

Vliegkosten worden idd per box bepaalt, het is dus goedkoper als er 3 paarden in een box staan dan wanneer er maar 1 instaat.

Voor info over vliegen ben je al bij de juiste persoon.

Verder zou ik het als een pre zien als je paard meekan met iemand die ervaring heeft in het regelen van dit soort transporten, ipv te zitten zeuren over dat je
Citaat:
tog nooit van weten wat ze daar met je paard doen of wel...?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:23

Zep schreef:
Ik denk dat er vanuit Spanje ook wel transporten over de weg gaan, al is dat echt een lange reis. Waarschijnlijk wel goedkoper. Zuid-Spanje staan ze denk ik 3 dagen voor op de wagen. Een goede transporteur heeft onderweg rustplaatsen waar ze een nacht op stal gaan. Zo is Sven een keer vanuit Gothenburg via Denemarken naar NL gereisd. Toen heeft ie ook een nacht in Hamburg op stal gestaan.

Vliegkosten worden idd per box bepaalt, het is dus goedkoper als er 3 paarden in een box staan dan wanneer er maar 1 instaat.

Voor info over vliegen ben je al bij de juiste persoon.

Verder zou ik het als een pre zien als je paard meekan met iemand die ervaring heeft in het regelen van dit soort transporten, ipv te zitten zeuren over dat je

ik wil gewoon dat mijn paard met iemand mee gaat die er verstand van heeft
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 07-12-04 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:25

Waar slaat die reactie op Promessa? Handelaren die die afstanden met paarden rijden hebben doorgaans veel verstand van paarden, het zijn echt niet allemaal slachttransporten of transporten met minderwaardige paarden die deze kant op komen.

Dinkeygirl heeft haar Andalusische Hengst ook uit Spanje laten komen, je kunt even contact met haar opnemen welke transporteur ze heeft gebruikt en hoe ze daar aan is gekomen. Zij heeft ook kennissen in Spanje zitten die daar meer van weten...

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:30

In ieder geval Haha! je kan het het beste met KLM doen idd, ik heb een paard al eens laten overvliegen, maar dan moet je denken aan de quarantaine he!!! Als het kan zou ik het via de weg laten doen!!! En desnoods vraag je aan de verkoper of die het transport regelt, of het een hengst is of niet dat maakt weinig uit of hij moet een probleempaard zijn dan kunnen ze er moeilijk over doen, hij moet ook ingeënt zijn tegen alle mogelijke middelen dat Nederland vraagt, denk daaraan, want anders mag hij het land ni in!!!
Heb je vragen? pb dan ff xxxxxxxxx

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:31

ja dat weet ikw el ze zijn niet allemaal slechht..
maar ik wil er wel cker van weten dat het een goede is die er idd verstand van heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:39

Nogmaals, neem contact op met Dinkeygirl, die kan je helpen met de eerste stap.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:44

Cassidy schreef:
Nogmaals, neem contact op met Dinkeygirl, die kan je helpen met de eerste stap.

heb ik net gedaan,
wacht op reactie

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:45

En er zijn er beslist nog meer die een Anda uit Spanje hebben laten overkomen....misschien melden die zich ook nog wel.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:54

ik hoop het !!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:37

Vanaf de stal waar ik af en toe werk gaan wel eens paarden richting Spanje, en die reizen met Gelissen (over de weg) ze hebben daar goede ervaringen mee, en als ze heen rijden, gaan ze vast ook weer terug!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:41

O ja en ik denk dat je ook contact kan opnemen met Lusitana want zij zit zelf in Portugal bij Lusitano's en Anda's dus pb haar ff

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:03

Concorde schreef:
Vanaf de stal waar ik af en toe werk gaan wel eens paarden richting Spanje, en die reizen met Gelissen (over de weg) ze hebben daar goede ervaringen mee, en als ze heen rijden, gaan ze vast ook weer terug!

ow ja das een goeie...
heb je daar een nummer van of een andere manier om contact op te nemen..?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:04

Belli schreef:
O ja en ik denk dat je ook contact kan opnemen met Lusitana want zij zit zelf in Portugal bij Lusitano's en Anda's dus pb haar ff

thnx zal het gelijk doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:09

Gelissen is een goed bedrijf, zit in België. Die hebben wel een website geloof ik.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:13

Promessa schreef:
ow ja das een goeie...
heb je daar een nummer van of een andere manier om contact op te nemen..?

Nee, geen flauw idee... Maar met een beetje google moet je een eind komen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:30

Indra hier op bokt heeft haar hengst ook met de vrachtwagen uit spanje gehaald. Je kan haar pb'en maar ze zit er momenteel niet veel op omdat ze in spanje zit bij een fokker Lachen

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:57

Fa. Potijk uit Dalfsen, rijd ook over heel Europa, wij hebben daar zeer goede ervaringen mee. Voor het telfnr. kun je me via PB bereiken.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:17

Dookie schreef:
Indra hier op bokt heeft haar hengst ook met de vrachtwagen uit spanje gehaald. Je kan haar pb'en maar ze zit er momenteel niet veel op omdat ze in spanje zit bij een fokker Lachen

correctie Knipoog

Idra