Zadelvraag....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukie

Zadelvraag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 14:05

Als een zadel bij een jong paard met nog weinig schoft voor bij de schoft veel ruimte heeft (ruim 4 vingers) maar verder goed ligt, is dat erg? Het is al een zadel met een best wijde boom. Je kunt er je vuist insteken....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:08

haal er even een zadelmaker bij... het lijkt mij dat hij te hoog ligt of je zadel meot nieuw zijn en nog niet helemaal "ingezakt"
bij oudere zadels heb ik meestal 2 vingers tussen als je erop zit, 3 vingers dus als er niemand op zit.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:14

Is toch best moeilijk te zeggen, zo op schrift.......

En de vraag is natuurlijk ook weer gaat die schoft er uberhaupt wel uitkomen ?? Bouw van het paard........

Ik zou, heb ik ook gedaan, een goed passend zadel gebruiken (je bent er een aan het kopen denk ik ??) Het is makkelijker een zadel op te vullen omdat de ruimte wat te nauw geworden is, dan de kamer kleiner te maken.....

Bovendien lijkt me een 'perfect' passend zadel een basis voor het beleren van een jong paard.

Maar om op je vraag terug te komen, het lijkt me niet erg......... Haha!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:08

ik heb ook een zadel op mijn ver.haf liggen waar ik een hele vuist in kan stoppen maar hij loopt er prima onder en heb nog nooit gehoord dat het niet kan..
En hij heeft ook bijna geen schoft

jecanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:05

Als de kussens goed aansluiten en deze je paard niet hinderen in de beweging, is het niet erg denk ik.
Laat er voor de zekerheid een zadelmaker naar kijken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:18

veel ruimte boven de schoft is niet erg als het zadel verder goed past. al heb je 20 cm, als het zadel goed past maakt het nix uit.