Kentucky E-lite van Havens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Kentucky E-lite van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 14:02

Heeft iemand ervaring met dit product? Ik heb het net gekocht omdat ik voer nodig had, ik heb het alleen voor Jaike gekocht. Zij krijgt al Myoplast maar aangezien het zo ontzettend duur is zoek ik toch iets vervangends en ga nu kijken hoe ze het op E-lite gaat doen.

Het is de bedoeling dat ze wat frisser en fruitiger word en dat ze wat beter opstart!

Dit is de omschrijving van Kentucky E-lite van Havens:

Nieuw: HAVENS Kentucky Lite E.
Kentucky Lite E. is een exclusieve mix van zwarte en blanke haver, gerst, (gebroken) franse cribs-mais, soyaolie, tarwe en een speciale high-perfomance-vitaminekorrel (met o.a. 250 mg Vit. E; volledig beschikbaar).
Kentucky Lite E. kan gevoerd worden aan alle paarden, hetzij als compleet krachtvoer (als "energie-booster", bijv. aan dravers of volbloed-paarden in de draf- en rensport) of als aanvullend voer naast een ander krachtvoer.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:53

toevallig zat ik hier ook net naar te kijken, heb havens een e-mail gestuurd met de vraag om advies, heb helaas nog niets terug gehad.

ik hou ddit topic in de gaten Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:40

ik heb dit als advies gekregen voor m'n 12 jarige sportruin.. ik heb het echter nog niet gehaald omdat hij na verandering van brok alsexplosief genoeg werd Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:28

Barb schreef:
Heeft iemand ervaring met dit product? Ik heb het net gekocht omdat ik voer nodig had, ik heb het alleen voor Jaike gekocht. Zij krijgt al Myoplast maar aangezien het zo ontzettend duur is zoek ik toch iets vervangends en ga nu kijken hoe ze het op E-lite gaat doen.

Het is de bedoeling dat ze wat frisser en fruitiger word en dat ze wat beter opstart!

Dit is de omschrijving van Kentucky E-lite van Havens:

Nieuw: HAVENS Kentucky Lite E.
Kentucky Lite E. is een exclusieve mix van zwarte en blanke haver, gerst, (gebroken) franse cribs-mais, soyaolie, tarwe en een speciale high-perfomance-vitaminekorrel (met o.a. 250 mg Vit. E; volledig beschikbaar).
Kentucky Lite E. kan gevoerd worden aan alle paarden, hetzij als compleet krachtvoer (als "energie-booster", bijv. aan dravers of volbloed-paarden in de draf- en rensport) of als aanvullend voer naast een ander krachtvoer.

Ik voerde het ook, naast sportbrok van pavo. Mijn paardje van 6 kreeg het, maar ze vond het niet lekker en eigenlijk merkte ik er ook niks van dat er iets verbeterde oid.. Daarom ben ik nu overgestapt op de 'Reform kruiden muesli', die vind ze heerlijk en bovendien is het ook erg gezond. Ze krijgt nu nog wel de sportbrok ernaast. Mijn nieuwe paardje(enter) stond altijd al aan de Reform, dus nu krijgen ze beide het zelfde.. al krijgt mijn enter er dan veulenbrok naast ipv sportbrok!;) Ik geef dus de voorkeur aan de Reform, boven de E-Lite, misschien is het t proberen waard.. Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:58

Ik gebruik de Kentucky Lite in de 'cross' periodes, erg fijn voer, en ik heb tot nu toe nog bij alle paarden resultaat gemerkt!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:13

Van de reform kruiden muesli worden ze niet heter hoor!
(tenminste die van mij niet)
Ik voer zelf ook aan 1 van de paarden de Kentucky lite E, ik merk wel dat hij wat voorwaartser is.
Heeft iemand van jullie eigenlijk ervaring met de Power Plus Mix van Havens? deze is bijna hetzelfde als Kentucky (geloof ik) maar deze granen zijn geplet dus wel makkelijker te verteren.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:36

Mijn paarden krijgen Kentucky gemengd met sportbrok en ik ben er erg over te spreken. De paarden zitten goed in hun vacht. Kan niet zeggen dat ze er heter van worden maar zoveel krijgen ze niet. Ben deze brok erbij gaan voeren omdat ik twee quarters heb met een behoorlijke spiermassa op de kont. In de kentucky zit meer vitamine E wat goed is bij paarden met meer spieren. Heb het idee dat de paarden ook "voller"qua spieren zijn geworden. Verder hebben we een kwpn-er van 20 die het er ook goed op doet. Heeft nergens geen problemen mee en ziet er nog goed uit.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:27

Binar schreef:
Van de reform kruiden muesli worden ze niet heter hoor!
(tenminste die van mij niet)
Ik voer zelf ook aan 1 van de paarden de Kentucky lite E, ik merk wel dat hij wat voorwaartser is.
Heeft iemand van jullie eigenlijk ervaring met de Power Plus Mix van Havens? deze is bijna hetzelfde als Kentucky (geloof ik) maar deze granen zijn geplet dus wel makkelijker te verteren.

ik heb de power plus mix op het moment, ik vind het fijn voer, mijn pony reageert er wel iets op maar om nou te zeggen dat is het! nee..
ik wilde de kentucky e lite is gaan proberen, alleen weet ik niet welke van de 2 meer effect zou gaan hebben ?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 10:42

Misschien is dat een kwestie van uitproberen??

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:51

ik denk ook dat het een kwestie van uitproberen is.

ik merk duidelijk verschil in de verschillende merken.
ik voer eigenlijk altijd draversbrok van havens, gepunte haver van havens, en kruiden reformmusli van havens.
als ik iets vergelijkbaars pak van een ander merk, merk ik altijd veel verschil, mijn paard ziet er altijd heel erg goed uit en ik ben van mening dat dat mede door het voer komt. hij is lekker opgewekt zit goed in zijn vacht en heeft eigenlijk "nooit lichamelijke klachten"

naast goed voer, is goede training en goede verzorging belangrijk anders kom je natuurlijk nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:55

Ik heb het gevoerd. Alleen heel in het begin werd hij feller, maar helaas ook schrikachtiger, drukker en kijkeriger. Na 2 weken was hij er wel aan gewend. Ik vind het nadeel dat de zwarte haver er onverteerd weer uit komt en in zijn mest zie je veel graankorrels gewoon zitten.
Hij ging wel heel mooi glimmen en werd strakker op zijn vel.

Probeer anders eens Subli EM, zit ook veel vit E en andere energieleveranciers zoals olien. Is goedkoper in gebruik. Die brokjes vit E laten zich moeilijk mengen dus je weet nooit helemaal hoeveel je extra voert.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:05

Ik heb het vorig jaar op advies van de DA gevoerd omdat die granen de darmen beter aan het werk zouden houden en Sharif continu koliek had. Eerst had ik het alleen voor hem en daarna heb ik ook Polly erop gezet, het beviel me prima. Ze waren wel iets frisser maar prima te houden.
Aangezien ze nu beide veeeel minder werk doen heb ik ze weer op ponybrok staan maar af en toe krijgen ze het als extratje erbij, ze vinden het heerlijk

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:46

Ook ik ben overgestapt van de Myoplast naar Kentucky Lite-E, bevalt goed, mijn paard is er echt helemaal wild van, zo lekker vindt hij het! Of hij op zijn lijf beter wordt, kan ik nu nog niet zeggen want helaas is hij na eerst bloedarmoede te hebben gehad, nu met een rugblessure bezig. Ik heb wel het idee dat hij er iets frisser van wordt, maar bij mijn paard kan dat geen kwaad!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:41

ik heb heel lang muesli zonder haver van Havens gevoerd..
juist omdat mijn pony wel eens wat druk was.

maar werd er juist drukker van!
ik voer nu structuurmuesli van subli, en nu is meneer ineens wel "gewoon"normaal.........