boek sportcoaching/sportpsygologie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

boek sportcoaching/sportpsygologie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:55

Wie kent/ weet een goed boek over dit onderwerp,sportcoaching/sportpsygologie?
Liefs natuurlijk op het paardesportgebeuren gericht.
Graag titels en ateur!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:54

Nederlandstalige boeken zijn dun gezaaid over dit onderwerp dacht ik.
Over onderstaand boek heb ik goede dingen gehoord. Ik ben zelf niet zo kapot van de opmaak, maar qua inhoud lijkt het me een aanrader. Zie de site van Mediaboek voor een afbeelding

Gids voor Succesvol Paardrijden- Liz morrison
Citaat:
2004-Nederland-143 pagina's-hardback-volledig in kleur- Met dit boek ontwikkelt u de juiste mentale instelling om een positieve, zelfverzekerde ruiter te worden. Het is een uitgebreide handleiding voor de toepassing van neurolinguïstisch programmeren (NLP) in het paardrijden. NLP is een doeltreffende psychologische methode om zelfvertrouwen en vastberadenheid op te bouwen, negatieve ervaringen kwijt te raken en doelen te stellen. NLP geeft inzicht in het samenspel tussen hersenen en zenuwstelsel bij de ontwikkeling van gedrag, en de invloed van taal en overtuigingen op prestaties. Kies de technieken die bij u passen, van snelle visualisatie-oefeningen vlak voor een wedstrijd of examen tot het plannen van de training en competitie voor de lange termijn. De methode wordt aangevuld en afgewisseld met ervaringen van andere ruiters. Dit boek is geschikt voor alle ruiters die hun zelfvertrouwen willen vergroten en af willen van negatieve herinneringen of overtuigingen, om meer van het paardrijden te genieten.

prijs 22,50
Bron: http://www.mediaboek.nl/shop/shop/index.ws

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 18:19

Ik heb um meteen besteld,ziet er goed uit en daar kan ik ook een heel eind mee vooruit!!
goede tip! OK dan!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:41

Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd wat je er van vindt, dus als je hem uit hebt mag je een recensie geven, goed? Lachen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 12:15

Nou,dat zal wel duren,als ik het al helemaal doorwerk.
Het is echt zo'n werk-aan-jezelf-boek,dus wel even doorbijten!
Maar er staan sowieso wel een paar leuke dingen in om zo mee te pikken!