niet meer kauwen op bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

niet meer kauwen op bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 11:37

ik heb dus een probleem, wat de titel eigenlijk al helemaal uitlegt...

My Way kauwde altijd als een gek op zijn bit. schuimen als een gek, en lekker ontspannen. de laatste tijd kauwt ie dus helemaal niet meer, maar pakt ie zodra ik het bit indoe het bit vast en laat ie niet meer los tot het er weer uit is. er is niets verandert, nog steeds hetzelfde bitje en de tandarts heeft hem laatst nog gecheckt. hij is gewon ontspannen, maar kauwen doet hij niet meer en hij begint ook steeds meer te trekken!

iemand een idee wat ik hiermee moet? ik krijg binnenkort weer les, maar er is gewoon helemaal niets veranderd aan mijn rijstijl of wat dan ook, en hij heeft altijd gekauwd, gaat echt pas om de laatste paar weken...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:45

met mijn vroegere paard had ik hetzelfde probleem
ze had ineens geen schuimmondje meer Verward
nadat ze behandeld is door een chiropractor (ze bleek een verschoven halswervel te hebben) was het probleem direct opgelost
ze had gewoon pijn!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:27

hij heeft de laatste tijd wel steeds een knikje in zijn nek.... maar hoorde het niet zo vaak meer. misschien heb je idd wel gelijk, dat zou het best eens kunnen zijn! thanx voor de tip! Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:34

tandarts laten komen?
kan zijn dat ie haken heeft...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:36

Ididit schreef:
en de tandarts heeft hem laatst nog gecheckt.

Was dus blijkbaar niets mis Knipoog.
's Wel raar, mssn toch eens naar die knik laten kijken, je weet maar nooit.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:20

probeer eens een ander bitje ( appel bitje??) of smeer voor het rijden wat honing op je bit. Blijfgt het zo dan is het misschien wel slim om verder te laten kijken of er misschien wat anders aan de hand is

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 00:29

thanx voor jullie reactie's! zal idd kijken of het helpt als ik wat stroop ofzo erop gooi.

hij had wel een wolfstandje, maar hij had er geen last van (kon de tandarts zien door de manier van afslijten ofzo). bij een andere pony heeft ie ze er wel uit gehaald omdat die er wel last van had. het probleem is dat als we besluiten dat tandje toch te laten verwijderen, hij dat onder verdoving wil doen, omdat ie My Way niet vertrouwd. is ook weer zo'n gedoe...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:35

Ik denk dat hij aan het wisselen is, dan worden ze meestal ruwer of gevoeliger in hun mond, laat er de paardentandarts/ DA even naar kijken.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 00:36

Onyx schreef:
Ik denk dat hij aan het wisselen is, dan worden ze meestal ruwer of gevoeliger in hun mond, laat er de paardentandarts/ DA even naar kijken.

hij is 10 Knipoog