te groot ofnie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyandMiej

te groot ofnie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 00:15

Ik ben 14 en ik krijg een paard van mijn ouders.
Ik heb een hele leuke nrps gezien van 1.60 maar is dat niet de klein want ik ben zelf 1.70? Want die mevrouw die hem verkoopt zei dat ze te groot was Verward Weten jullie dat mischien en hoe groot moet tie anders zijn?
Laatst bijgewerkt door LuckyandMiej op 07-12-04 00:23, in het totaal 2 keer bewerkt

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:17

Heb eens geleerd dat je net over je paard heen moet kunnen kijken en dat is de juiste maat. Maar heb ook altijd een paard gereden van 163 en ik ben 170 en dat ging ook hoor. Maar jij zal waarschijnlijk nog wel een endje groeien, dus waarschijnlijk iets te klein

missjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:21

nou ik vind 1.60 een mooie maat voor je...zelf rijd ik op een trekpaard van 1.63 *(als ik dat goed zeg) en ik ben 1.75 nou dat gaat prima!
Veel plezier met het zoeken van een geschikt paard!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:22

Wat een gezeur toch steeds over te groot of te klein. Als je je paard/pony maar aan kunt. En een groot paard kan wel eens braver zijn dan een kleiner dier. Gewoon uitproberen. Neem desnoods een foto en kijk of je het vind staan.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:31

Kan makkelijk, m,ooie maat lijkt me. Of t moet wle een heel smal paardje zijn

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:32

Voor het plaatje zal het waarschijnlijk toch iets te klein zijn. Maar een foto maken als je erop zit en dan beoordelen lijkt me een goede tip.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:34

nee, foto enzo grootte allemaal boeije..
je moet er op gaan zitten en denken dit is m!!!
denk je dat niet,, koop m dan ook niet...

het gevoel dat r een vonk overgaat moet je hebben...

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:43

TequilaRos schreef:
Heb eens geleerd dat je net over je paard heen moet kunnen kijken en dat is de juiste maat. Maar heb ook altijd een paard gereden van 163 en ik ben 170 en dat ging ook hoor. Maar jij zal waarschijnlijk nog wel een endje groeien, dus waarschijnlijk iets te klein

Hiihih dat gaat niet bij elk paard op...mijn paardje is nu 2 en is 1.60..ze zal 1.65 worden denk ik...ik ben 1.73. Maar madam is een trekpaard en zal nog steeds een ukkie blijven op der Haha!

Als jij maar lol hebt met je paardje, als de klik er maar is...en als je merkt dat je helemaal niet te groot of te zwaar bent voor hem!
Misschien is het plaatje wel minder mooi, maar dat hoeft niet het eindoordeel te maken...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 01:01

ach, als je perse de officeel geaccepteerde maten wil weten, ga dan naast het paard staan, en kijk of je schouder op gelijke hoogte komt van de schoft. zit je erboven, ben je iets te groot, zit je eronder, ben je iets te klein. dit systeem is wel met een korreltje ( what the hell..een complete zoutpot) te nemen, omdat het er best netjes kan uitzien, ook al steekt iemand er kilometers bovenuit qua schouder/schoft hoogte maat.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:55

Ik ging ervan uit dat dit over een warmbloed paard ging en niet over een koudbloed. Ik heb ook wel eens haflinger gereden en dat leek ook niet raar, maar die was dan ook een stuk breder dan een KWPNer......

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:25

TequilaRos schreef:
Ik ging ervan uit dat dit over een warmbloed paard ging en niet over een koudbloed. Ik heb ook wel eens haflinger gereden en dat leek ook niet raar, maar die was dan ook een stuk breder dan een KWPNer......

het gaat toch over een nprsje?? niet over een koudbloed, dat ging over de maten die niet altijd hoeven te kloppen Haha!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:36

Het hangt er ook een beetje vanaf of je wedstrijden wilt gaan rijden e.d. he
want spijtig genoeg letten ze daar tegenwoordig op!!! En de combinatie vinden ze meestal niet zo geslaagd (zelfs al is er een geweldige interactie) als jij met je benen er onderuit hangt... Als je hem gewoon voor thuis wilt, dan is dat goed !! En hoef je je niets aan te trekken van grote, als je hoger in de sport wil geraken zou ik er toch even over denken :d

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:39

Mijn paard is 1.48m en ik ben 1.65m. Het is een flinke Quarter merrie, dus het toont niet verkeerd...

Verder ga ik met Lusitana mee, ik snap dat gezeik over te groot en te klein niet...als het met dat paard klikt, dan zou ik er gewoon voor gaan.
En je kunt ook met een pony bij de paarden starten. 1.63m is nieteens een pony....

gewoon doen dus....

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:54

Iris is een KWPN-er van 1.64 en ik ben 1.74 en ik ben echt niet te groot hoor.. Kan makkelijk..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:23

het hangt er denk ik ook vanaf hoe breed ze is enz... ik rij een haflinger van ong. 1.45m en zie er nieteens te groot uit en kom er niet onderuit... dus ja t hangt er erg vanaf hoe dr bouw is..

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:47

Mijn paard is 1.35 meter en ik ben 1.68 meter. Raar maar waar, het staat goed. OK dan!

Ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om het plaatje. Als het paard je nu bevalt, wat maken die paar centimeters dan uit????? Verward

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:39

Maak je geen zorgen over de grootte. Als jij je prettig voelt op het paardje, wat maakt het dan nog uit?
Als je wedstrijden wilt gaan rijden, en je steekt er echt een eind onderuit, is het plaatje wel wat minder. Maar daar moeten ze niet naar kijken, ze moeten kijken naar hoe je het paard rijd. Jammer genoeg kijken ze vaak wel naar grootte.
Ik rijd een Scudder Tinker van 1.45 en ben zelf 1.74 (steek er stuk onderuit). Vorige maand had ik een wedstrijd, was de jury achteraf naar me toe gekomen dat we ontzettend goed hadden gereden, alleen dat het heel erg jammer was dat ik te groot voor hem was, anders zouden we een topcombi zijn geweest...

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:43

Fredt schreef:
Maak je geen zorgen over de grootte. Als jij je prettig voelt op het paardje, wat maakt het dan nog uit?
Als je wedstrijden wilt gaan rijden, en je steekt er echt een eind onderuit, is het plaatje wel wat minder. Maar daar moeten ze niet naar kijken, ze moeten kijken naar hoe je het paard rijd. Jammer genoeg kijken ze vaak wel naar grootte.
Ik rijd een Scudder Tinker van 1.45 en ben zelf 1.74 (steek er stuk onderuit). Vorige maand had ik een wedstrijd, was de jury achteraf naar me toe gekomen dat we ontzettend goed hadden gereden, alleen dat het heel erg jammer was dat ik te groot voor hem was, anders zouden we een topcombi zijn geweest...

helemaal mee eens. Ik heb een pony van 1,.52 en ben zelf 1.68 dus Lachen kan echt prima hoor! Pling

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:46

Cassidy schreef:
Verder ga ik met Lusitana mee, ik snap dat gezeik over te groot en te klein niet...als het met dat paard klikt, dan zou ik er gewoon voor gaan.
En je kunt ook met een pony bij de paarden starten. 1.63m is nieteens een pony....

gewoon doen dus....

Ben het helemaal met je eens. Ook ik snap dat gezeur nooit. Klikt het dan klikt en dat is imo veel belangrijker...

Mijn pony is 1.38m en ik ben 1.68m. Gaat nog prima hoor, start ook (onderlinge) wedstrijden met haar!

Succes!

Terratje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:47

Ik ben 1.77 en mijn paardje is 1.60

Soms denk ik dat ik best beter had gestaan op een paard van mijn hoogte maar ik ben stapel gek op dat beestje....

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:52

Terratje02 schreef:
Soms denk ik dat ik best beter had gestaan op een paard van mijn hoogte maar
ik ben stapel gek op dat beestje....

Daar gaat het toch ook om?

Wat is belangrijker:

* Een paard wat helemaal in het "plaatje" past, maar je kunt niet goed met hem/haar overweg.

* Een paard wat niet in het "plaatje" past, maar waar je wel de meeste plezier mee hebt.

Mijn keus is dan erg snel gemaakt.........

Ik zou me absoluut niet druk maken over wat andere mensen wel niet kunnen denken, en of het plaatje er leuk uit ziet. Zolang jij maar schik hebt met je paard, dat is het aller belangrijkste!!!!!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:55

Ik vind 1.60 ook een hele mooie maat, ik ben zelf 1.75 en het staat prima Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:58

ja hoor dat kan best!! dat is iig nog een goede maat!! OK dan!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:29

inderdaad,gezeik ikedere keer over te groot en te klein,de vonk is belangrijker....diegene die hem verkoopt is zeker zo'n dressuurmuts/kakker die met de laatste mode mee wil ,en dat zijn grote imposante paarden..

wat ben ik dan een haflingermishandelaar,met mijn 1.75m op een luxe haf van 1.41m..

Afbeelding

en dit ben ik ook op een paardenmerrie van 1.59m

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door casanova op 07-12-04 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:38

Het ligt er heel erg aan hoe het paard gebouwd is of de combinatie mooi toont. Meisjes zijn op 14 jarige leeftijd toch ook al vaak een heel eind uitgegroeid, is mijn ervaring.