paard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieselot

paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:43

hoi, ik heb een paardje gevonden wat mij echt wel interesseert, maar het probleem dat hij heel ver weg staat, en ik vind het belangrijk dat het paard medisch helemaal in orde is, maar ik kan de veearts geen hele dag meenemen om ff een paard daar te keuren, iemand suggesties?

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:45

Bel een dierenarts op die daar wel in de buurt woont

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:49

hebben de eigenaren dan geen da??

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:52

gewoon laten keuren bij de da daar in de buurt. Hij moet toch een eerlijk rapport maken, hij zal niet die mensen matsen door een goed rapport te maken bij een slecht paard, omdat hij ze kent. Dan is hij verantwoordelijk ervoor.

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:55

ja maar ik ken iemand die heeft ook zo een paard gekocht wat helemaal in orde was volgens die veearts, maar toen hij die door zn eigen veearts liet nakijken bij zn thuis, was da paard helemaal nie in orde, ma hope da da maar zelde voorkomt Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:55

Liever niet bij de dierenarts van de eigenaar keuren, altijd bij je eigen dierenarts en als dat niet mogelijk is liever bij een dierenarts waar jullie alletwee niets mee te maken hebben.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:00

Ik zou zelf niet de DA van de eigenaar nemen (is toch een beetje verstrengeling van belangen Knipoog ).

Ik zelf heb mijn merrie in Ned. gekocht. Ook ik wilde haar laten keuren voordat ik haar naar mij toe zou halen.
Ik kreeg een kliniek in plaats X aanbevolen en ben toen hier op bokt op zoek gegaan naar mensen die daar (in de buurt) woonden.
Degene die ik gevraagd heb, waren óf zelf met hun paarden in die dierenkliniek, óf hadden er goede ervaringen mee.
Ik heb mijn paard daar toen met een gerust geweten laten keuren.
Ik heb voor de keuring telefonisch kontakt met de kliniek gehad en na de keuring nog eens. Ze stonden me beide keren uitgebreid te woord en ik was zeer tevreden over de gang van zaken OK dan! !

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 23:12

ja dat paard staat ook in nederland, aan de heel ander kaart van nederland laten we maar zeggen:) en die kliniek, waar is die? en hoeveel kost da en hoe lang duurt da en zo van die dingen, en zou ik haar een week op proef moeten nemen? als het nu wat dichter bij zou zijn maar nu moet ik misschien voor niks die merrie helemaal naar hier halen en mss trugbrengen, dat is ook zo zonde

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:16

als je paard niet in orde en toch goed gekeurd is, dan kun je de keurend arts aansprakelijk stellen.
Dan heb ik het natuurlijk niet over het vershil tussen een 1 en een 2 op de foto of een hoefontsteking die later op komt zetten, maar over een echt mankement zoals een hartkwaal, een slechte foto of een slechte buigproef...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:16

Als ik een paard zou kopen zou ik er op medisch gebied toch wel iets meer moeite voor doen dan jij.
Het maakt niks uit waar het paard staat, het is maar net waar jij je prioriteiten legt. Lachen

En als je het niet kan betalen dan moet je niet aan een paard beginnen.

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 23:26

hoe bedoel je? onze veearts die kan gewoon echt niet mee, dat heb ik al gevraagd en de kosten zijn ook geen probleem, ik wil gewoon weten wat of je een veearts die je niet kent evegoed kunt betrouwen als degene die je wel kent, en dat van op proefweek is gewoon omdat dat niet mn eigen paardencamion is dus ben ik afhankelijk van andere mensen, als het van mij afhing reed ik 100 keer op en af Lachen