Hoe kan ik een volwassen paard nog laten wennen aan het knipgeluid? Ik kan er absoluut niet bijkomen met de schaar of een scheerapparaat

Wat ben ik blij dat ik mijn jaarling er al vlug aan heb laten wennen, die laat het gewoon toe.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sjonniej schreef:Oren, snorharen knippen. Hoe vindt hij dat? Misschien moet je daarmeee 'oefenen', iedere dag 3 snorharen eraf

griebels schreef:Lusitana: Het is een arabier, die straks ook shows gaat lopen waarbij er dus een 20cm af moet.
griebels schreef:Renske, lange haren kun je toch niet afscheren, daar moet hij toch stoppels voor hebben?
op mn vorige werk). bijhouden kan daarna met zo'n DA scheermesje met kammetje ervoor.
kom ik gelijk t bitje+martingaal brengen
moet je maar een keer komen helpen hihi.. griebels schreef:Ja daar ben ik al mee bezig. Maar hij flipt lichtelijk als hij *knip* hoort of als ik daarna nog bij zijn oren probeer te komen met bijv een borstel
Lusitana: Het is een arabier, die straks ook shows gaat lopen waarbij er dus een 20cm af moet. Daarbij heeft hij lange manen en is het dus ook makkelijk. Ze hebben er geen last van aangezien je het stukje net 'achter' het hoofdstel/halster weghaalt. Je legt het hoofdstel enzo dus niet op het stukje wat afgeknipt is, want dat is wel vervelend voor ze...