met haflinger tussen de paarden rijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

met haflinger tussen de paarden rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 21:45

Ik wil misschien wedstrijden gaan rijden,
Nu ben ik 19 en vraag ik me af of ik met mijn haflinger wel kan starten tussen de paarden..

wie geeft me raad????

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:52

Het kan wel. Er is mij late vertellen dat ze in de provincie Zeeland en Zuid Holland minder streng zijn. Omdat je vaak toch wel afgerekend word dat je op een pony rijdt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:07

Natuurlijk kun je met een Haflinger tussen de paarden rijden. Waar ze vandaan komen worde ze trouwens paard genoemd, geen pony. Een jury moet oordelen op wat je uitvoert niet waarop je zit. dat het niet altijd zo gebeurd is een ander verhaal.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:10

dus je kan gewoon zonder poespas starten??
hoop het wel Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:20

Ja, volgens mij wel, maar ik rijdt allang geen wedstrijden meer in Nederland, maar ik neem aan dat de regels niet veranderd zijn. Misschien hoor je het dan van een andere bokker.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:29

Je kan inderdaad gewoon starten. Maar het is heel oneerlijk. maar somige jury's geven minder punten als je op een pony rijdt, of ze vinden hem niet mooi.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:31

tuurlijk vinden ze hem wel mooi !!
want hij is gewoon mooi Haha! Knipoog

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:54

Ik ben zelf nu nog 17 maar wij hebben nu een nieuwe Connemara gekregen en daar ga ik ook mee tussen de paarden starten als ik 18 wordt. hij is dan 1.48 waarschijnlijk is jou haflinger ook zo groot of misschien nog wel groter maar je kan er gewoon mee tussen de paarden gaan starten. het maakt helemaal niet uit wij hebben een vrouw op de club die start met haar haflinger nu m2 en ze rijdt vaak genoeg winst en gaat al bijna over naar de Z.

Het maakt echt niet veel uit op wat voor paard je rijdt. Ok het is zo vaak vind de jury haflingers niet die gangen hebben die de paarden echt moeten hebben maar daar moet je gewoon boven blijven staan en zolang jij er lol in hebt is het toch goed?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:57

felicity schreef:
Je kan inderdaad gewoon starten. Maar het is heel oneerlijk. maar somige jury's geven minder punten als je op een pony rijdt, of ze vinden hem niet mooi.

Dat is dus echt de rijnste onzin.
Als je gewoon een goede proef rijdt krijg je echt wel je punten.

Overigns start ik met een fjorde M2 tussen de paarden Knipoog

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:59

Ik heb ook met mijn haflinger bij de paarden gereden hoor!! En we kwamen regelmatig met winstpunten thuis. Het enige nadeel is dat je omhoog moet kijken op het inrijterrein als je met iemand een praatje maakt (en diegene zit op een paard van ca 175). Maar verder: GEWOON DOEN!!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:14

Taaclover schreef:
Dat is dus echt de rijnste onzin.
Als je gewoon een goede proef rijdt krijg je echt wel je punten.

Overigns start ik met een fjorde M2 tussen de paarden Knipoog

Dan heb jij puur mazzel. Mijn vriendin rijd ook met een pony tussen de paarden. En zij heeft weleens commentaar gehad dat ze een groter paard moet kopen. Ze is zelf niet groot maar wat forser gebouwd en ze rijdt op een e pony. Ik weet dat dit niet mag. Maar het gebeurd wel.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:16

felicity schreef:
Dan heb jij puur mazzel. Mijn vriendin rijd ook met een pony tussen de paarden. En zij heeft weleens commentaar gehad dat ze een groter paard moet kopen. Ze is zelf niet groot maar wat forser gebouwd en ze rijdt op een e pony. Ik weet dat dit niet mag. Maar het gebeurd wel.

Ik heb geen mazzel, ik rijdt een goede proef Knipoog

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:43

Lekker starten met je haflingertje hoor. Ga ik over een jaar of twee hopelijk ook doen. Er gaan steeds meer koudbloedjes en andere pony's tussen de paarden starten. Als het goed is beoordeeld de jury je proef en moet het ze niet uitmaken op wat voor paard je rijdt. Het blijft natuurlijk een jurysport en niet iedere jury zal hier even eerlijk mee omgaan maar de meeste gelukkig wel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:06

felicity schreef:

Wat is dat nou voor onzin

Je verdient je punten of je verdient je punten niet

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:08

Het gaat om je leeftijd, niet om de ras van het paard. Als je 18 wordt ga je bij de paarden, of je nu een KWPN'er rijdt of een Shet dat maakt niets uit.
Als de jury enigszins professioneel is krijg je de punten die je verdient, ongeacht het ras waarmee je de ring betreedt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:22

helaas gebeurt het gewoon wel.
Terwijl ik het juist altijd leuk vind om te zien,ipv alleen maar grote paarden.

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:24

Charos schreef:
Wat is dat nou voor onzin

Je verdient je punten of je verdient je punten niet

Ik wil niet heel biijdehant overkomen maar wat Felicity zegt komt helaas af en toe wel voor.
Ik heb het zelf meerdere malen meegemaakt toen ik met een bonte D pony op concour ging.
Sommige jury's vinden bijv bonte paarden het einde, de andere hebben er niks mee en zien het als karreknollen.

Ik ben nu 21 jaar en start met 2 arabiertjes tussen de paarden.
1 Arabiertje is 152cm en met hem ben ik nu M2 dressuur en L springen de ander is 156cm en met hem ben ik net gestart in de B dressuur.
In princiep hebben we eigenlijk nooit commentaar van de jury. In de L hadden we een periode dat sommige ruiters met grote paaren op ons neerkeken en ons niet als serieuse concurentie zagen, maar toen mijn paardje en ik ze er 1 voor 1 allemaal uit reden, kregen ze respect.

Op concour kom ik de laatste tijd steeds vaker een jongen van 20 tegen die zijn haflinger merrie in de M2 uitbrengt tussen de paarden en dat doe hij prima.
Ik zou dus zeggen, trek je niks van commentaar aan en ga lekker met je paardje starten als jullie er allebei klaar voor zijn en er zin in hebben

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:58

Leuk dat je wil gaan starten!!
Mijn vriendin gaat ook komend jaar starten met een haffie van mij.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:32

Gewoon lekker starten! Kijk maar eens rond op Bokt, zijn zat mensen die met hun Haflinger starten. Er is zelfs iemand (ben de naam kwijt Bloos ) die Z1 met dr Haflinger start!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:49

Tuurlijk gewoon een startkaart aanvragen en gaan starten. Ik ben het ook van plan met mijn Welsh C om tussen de paarden te gaan starten.
Waarom niet? Je hoort gewoon de punten te krijgen die je verdiend...

Gelukkig zie je ook steeds meer mensen die met hun pony starten tussen de paarden OK dan!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:10

Fredt schreef:
Gewoon lekker starten! Kijk maar eens rond op Bokt, zijn zat mensen die met hun Haflinger starten. Er is zelfs iemand (ben de naam kwijt Bloos ) die Z1 met dr Haflinger start!!

Puums op het haflingerforum, geen idee hoe ze hier heet..

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:11

Ik sta ook op het putn om een startkaart aan te vragen. Ik start dan met mijn E-pony bij de paarden. Mag gewoon allemaal. En officieel zijn haflingers en fjorden ook paarden. Ongeacht de hoogte, maar gewoon puur het ras. En tuurlijk mag het niet, maar er is vaak genoeg verschil en voorkeur bij de jury. Op mijn oude stal reed iemand op een paard juist bij de jeugd, die op ponies reed, en die werd weer daarop benadeeld. Houdt je altijd, als je maar trots kan zijn op je paardje toch??

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:13

Marrepar schreef:
Puums op het haflingerforum, geen idee hoe ze hier heet..

Nu weet ik het weer!!
Hier heet ze ook Puums!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:18

Je moet dat juist doen!! hartstikke leuk! je hebt idd jurys die er anders tegenaan kijken... maar ik vind een haf of fjord nog rpima bij de paarden kunne hoor,even als een E-pony...maar ik vind wel dat je er dan nog op moet passen en niet er tre groot voor bent want sorry dat ik het zeg,ik vind dta gewoon geen porem! als je zelf 1.85 bent en je rijdtdan op een haflinger of nog kleiner... ja sorry dat vind ik absoluut niet staan!! en ook niet gunstig maar ach als je er maar plezier mee hebt Knipoog

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:54

Ik zou je ook aanraden het te doen.
Zelf heb ik het ook gedaan, maar wat hier al genoemd wordt is dus wel de waarheid.
Sommige juryleden rekenen je inderdaad af op het fijt dat je een pony rijdt.
Ik heb dit meerdere keren meegemaakt en ik kon nog zo'n goede proef neerzetten wat b.v echt wel een winstpunt waard was maar die ik gewoon niet kreeg.

Hetzelfde heb ik gehad dat ik 7 jaar terug op een fries wedstrijden ging rijden en de jury onderaan het protocol schreef van : friezen horen voor de kar.

Maar goed als dit soort dingen heeft mij nooit tegengehouden om gewoon lekker door te gaan. Lachen