Equi-Chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Equi-Chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:02

Heeft iemand ervaring met de Equi-chaps van de Paardendrogist?

Omschrijving:
Voor de bescherming van de benen, inclusief de kootholte en de hoef, tegen vocht, vuil, modder en verwondingen. De Equi-Chaps zijn beenbeschermers van ademend, vochtopnemend en temperatuur regulerend materiaal (Stomatex). Hierdoor zijn de Equi-Chaps comfortabel en langdurig draagbaar (tot 12 uur per dag).

LET OP:
Als uw pony of paard al mok heeft, dient u deze eerst te behandelen. U kunt geen Equi-Chaps gebruiken als er nog mok op de benen zit.

Als deze dingen echt werken zou ik ze wel willen hebben, maar ze zijn nogal duur (95 euro per paar!), en het lijkt mij dat zand en modder gewoon onder die chaps doorkunnen als een paard erin gaat staan?

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:11

Ik heb ze en leen ze toevallig na een keer of 5 gebruikt te hebben uit aan een vriendin. Mij zijn ze niet bevallen. Het is een heel karwei om ze netjes om te krijgen. Je doet ze alleen om als ze de modder in gaan dus ze zitten na gebruik onder de bagger. Dus moet je ze heel goed schoonmaken en drogen, lastig als je ze dagelijks wil gebruiken en geen kacheltje op stal hebt. Ze zitten heel strak dus voor in de paddock zijn ze best heel geschikt en denk ik niet dat er snel zand of modder onder komt, alleen bij de bal/kroonrand wat, maar niet hoger. Ik had ze echter voor bosritten/rijden door de bagger en dan veroorzaken ze juist sneller wondjes naar mijn idee. Dus: handig voor een paard dat in de bagger staat en niet teveel loopt.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:16

Ik heb ze...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:18

Lot schreef:
Ik heb ze en leen ze toevallig na een keer of 5 gebruikt te hebben uit aan een vriendin. Mij zijn ze niet bevallen. Het is een heel karwei om ze netjes om te krijgen. Je doet ze alleen om als ze de modder in gaan dus ze zitten na gebruik onder de bagger. Dus moet je ze heel goed schoonmaken en drogen, lastig als je ze dagelijks wil gebruiken en geen kacheltje op stal hebt. Ze zitten heel strak dus voor in de paddock zijn ze best heel geschikt en denk ik niet dat er snel zand of modder onder komt, alleen bij de bal/kroonrand wat, maar niet hoger. Ik had ze echter voor bosritten/rijden door de bagger en dan veroorzaken ze juist sneller wondjes naar mijn idee. Dus: handig voor een paard dat in de bagger staat en niet teveel loopt.

als je ook goed leest.. Dan zijn dit geen pijpenkousen of iets degelijks.. Dit is alleen een beschermlaag tegen het vuil en de blubber.. Of zomerexeem of tegen verwondigen... Dus ik snap wel waarom die wondjes krijgt

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:52

james100 schreef:
als je ook goed leest.. Dan zijn dit geen pijpenkousen of iets degelijks.. Dit is alleen een beschermlaag tegen het vuil en de blubber.. Of zomerexeem of tegen verwondigen... Dus ik snap wel waarom die wondjes krijgt

Ik heb goed gelezen dat het beenbeschermers zijn die tot`12 uur om kunnen blijven....
Maar anderhalf uur bos is dus teveel.

93 euro voor iets alleen voor in de paddock is mij te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:13

james100 schreef:
Ik heb ze...

En...? Wat vind je ervan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:14

het lijkt mij helemaal niets... ik smeer dan liever een goed lik vaseline in de kootholte, dan komt er ook geen vocht bij en dat is nog een stuk goedkoper ook Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:49

En het bevalt mij prima.. Er staat alleen in de gebruiks aanwijzing die je mee gestuurd krijgt dat je ze NIET moet gebruiken als rijbescherming.. Het is dus alleen een bescherming tegen vocht en vuil.. Tja ik ben er dus blij mee, je moet alleen dus niet net als Lot gaan rijden ermee.. SUCCES met je paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:10

james100 schreef:
En het bevalt mij prima.. Er staat alleen in de gebruiks aanwijzing die je mee gestuurd krijgt dat je ze NIET moet gebruiken als rijbescherming.. Het is dus alleen een bescherming tegen vocht en vuil.. Tja ik ben er dus blij mee, je moet alleen dus niet net als Lot gaan rijden ermee.. SUCCES met je paard..

Nee, ze zijn echt bedoeld voor in de paddock. Mijn paardje is nog geen eens twee, dus rijden kan nog niet Haha!
Hoewel ze zwarte benen heeft is ze heel gevoelig voor mok. Drie weken geleden zaten haar benen allevier helemaal tot haar buik aan toe vol met korstjes Huilen