Weg :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SarahB

Weg :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 17:30

Hallo,
Ik weet niet zeker of het hier op de juiste plaats staat... Sorry voor als het niet zo is.

Ik heb dus een kei lief paardje, Kalvaro, 'n draver. Maar hij galoppeert redelijk goed en springt super Lachen. Ik ben er echt heel tevreden mee!
Nu komt mijn probleem dus: ik heb veel te weinig tijd. Hij staat op de manege, stalgeld 225€ per maand, en ik heb echt niet genoeg tijd voor 's avonds erheen te rijden. Als ik erheen en terug wil rijden, en Kalvaro wil poetsen + rijden, ben ik minstens 2u kwijt, dat gaat echt niet voor me. Daarom vind ik het veel te duur...
Nu is het zo; we zijn terug een huis aan het bouwen op de plaats van ons oude huis. Dat is zo binnen een half jaar ongeveer af, misschien nog 8 maanden. Achter dat huis is een grote weide, die is verdeeld in 2 redelijk grote, 1 middelmatig en 2 kleine stukken. Daar staan nu 3 Shetlandertjes op. Lieve beestjes, daar niet van... 1 hengstje, en 2 merries (waarvan er 1 op sterven na dood is om het heel cru te zeggen).
Die weide is dus van m'n tante. Nu zou ik zó graag Kalvaro daarop zetten, het is perféct!! Het is vlak achter ons (toekomstig) huis! Dus als ik dan zelfs maar een half uurtje tijd heb, kan ik dat half uurtje aan hem besteden! Nu zou ik dat half uurtje al kwijt hebben gespeelt om naar de manege te rijden en mij klaar te maken .
Dus het zou gewoonweg perfect zijn...
Behalve dat mijn tante het dus niet wilt. Ik heb het vorig jaar gevraagt, en ze wilt het echt niet. Waarom niet, goede vraag.
Kalvaro zou gewoon apart kunnen staan, ik zou al heel blij zijn met zo'n klein stukje wei! Nu staat hij de hele dag in een stal, dus alles is beter dan dat!
En anders moet ik hem wegdoen Huilen Huilen Huilen
Weet er iemand iets hoe ik mijn tante kan overhalen?
En nog een vraag; zou Kalvaro eventueel bij de Shetters kunnen staan, of is dat uitgesloten? Er is dus wel een hengstje bij de Shetters, Kalvaro is een ruin.

Pfff help Verdrietig Verdrietig
(En alvast bedankt voor de reacties Lachen )

Edit: ik zal sevens een paar foto's van de weide posten Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:33

Tja, als je tante niet wil en je het echt hebt gevraagd en echt alle mogelijke konsekwenties hebt aangegeven (dat je hem anders moet verkopen omdat je het niet meer kunt betalen) en ze blijft er evengoed bij dat het niet mag/kan, dan kunnen wij daar niets meer aan doen.

Maar ik denk niet dat je al tegen je tante hebt gezegd dat je je paard moet verkopen als hij daar niet mag staan....
Een ruin bij Shetlanders kan wel, maar ook alleen maar als het klikt. Een verkeerde trap en hij kan een Shet doodtrappen...

SarahB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 17:53

Cassidy schreef:
Tja, als je tante niet wil en je het echt hebt gevraagd en echt alle mogelijke konsekwenties hebt aangegeven (dat je hem anders moet verkopen omdat je het niet meer kunt betalen) en ze blijft er evengoed bij dat het niet mag/kan, dan kunnen wij daar niets meer aan doen.

Maar ik denk niet dat je al tegen je tante hebt gezegd dat je je paard moet verkopen als hij daar niet mag staan....
Een ruin bij Shetlanders kan wel, maar ook alleen maar als het klikt. Een verkeerde trap en hij kan een Shet doodtrappen...

Nee ik heb het idd nog niet gezegt dan hij dan weg moet, maar vorig jaar was ze er zó erg tegen, dat ik bijna zeker weet dat ze het nu ook niet gaat toelaten.
Ik vind het zo verdomd egoïstisch! Ik bedoel, de wei is groot genoeg! Voor mij is het goed genoeg dat Kalvaro maar een klein stukje heeft, met een stalletje. Alles is beter dan de box waar hij nu hele dagen in staat, dus ja...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:54

hmm doodtrappen lijkt me niet shetlanders zijn ook geen lieverdjes! mijn paard ( 1.68m hoog) staat ook met een shetlander en die is toch mooi de baas! maar wat cassidy al zegt; als je alles hebt besproken en je tante gaat niet overstag dan kunnen wij nog vrij weinig voor je doen. is er geen andere stal dichtbij??

SarahB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 17:59

klomp schreef:
hmm doodtrappen lijkt me niet shetlanders zijn ook geen lieverdjes! mijn paard ( 1.68m hoog) staat ook met een shetlander en die is toch mooi de baas! maar wat cassidy al zegt; als je alles hebt besproken en je tante gaat niet overstag dan kunnen wij nog vrij weinig voor je doen. is er geen andere stal dichtbij??

Nee niet echt.
Gelukkig wilt m'n vader hem ook helemaal niet wegdoen, m'n vader kent ook veel mensen. Nu kent hij een koppel dat een boerderijtje heeft gekocht, en dat nu 3 paarden ofzo heeft staan. M'n vader wilt nu eventueel Kalvaro aan hen geven, en dan een jaarlijkse bijdrage van bv. 525€ voor voer en kosten enzo, en dat ik dan nog mag komen rijden met hem. Dan is hij wel niet meer van ons. (En ze wonen op ongeveer een kwartiertje rijden van ons)
Dit gaan we dus doen als we m'n tante echt niet kunnen overhalen. Het is dan de beste oplossing, maar dan nog, het is je eigen paard niet meer dan hé Verdrietig en dan ga ik hem ook niet meer zoveel zien waarschijnlijk.

SarahB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:12

Hier dus een paar foto's van de wei:

Afbeelding
Hier zie je dus de 2 grootste delen van de wei. Niet gigantisch, maar toch... De plaats van waaruit de foto is getrokken wordt onze tuin. Het zou toch perfect zijn, een tuin vanwaaruit je je paardje kan zien staan?!

Afbeelding
Nog een keer, maar dan van wat verder weg. (Niet letten op de rommel, ons oude huis was toen net afgebroken. Die rommelhoop wordt dus onze tuin Knipoog )

Afbeelding
Nog eens maar dan vanuit een iets andere hoek. Links achter die haag is dus een kleiner stukje.

Afbeelding
Da's dus nog een superklein stukje, vandaar kun je ook naar de grotere stukken gaan. Dat is dus rechts van onze tuin. Zelfs daarmee zou ik eventueel al tevreden zijn!!

Afbeelding
Onze tuin, met vanachter de weide dus. Op de voorgrond mijn tante Boos! en op de achtergrond mn vader :p

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:19

Ik zou toch nog een keertje met je tante gaan praten...misschien is ze wel van gedachten veranderd...
En er zijn andere adressen waar je je paard kunt onderbrengen hoor, die ook geen 225 Euro per maand kosten.
Ik denk dat je tante bang is dat er ruzie komt doordat je vaker op hun erf komt, en ik krijg zo de indruk dat ze erg is gehecht aan haar privacy...

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:40

maar mischien denkt je tante dat het grote paard het land kapot trapt(vooral zwinters)
en als ze daar zomers ook moeten staan.
want ik zag het van de zomer hier voor op het land , dat als het erg nat was het hele land stuk ging.(er stonden 2 grote paarden op)
terwijl bij mijn shetjes het land niet zo snel stuk ging, denk omdat hun kleiner zijn. ( het is absoluut niet banketstaaf bedoelt ofzo, maar mishcien heeft ze dat als reden)

SarahB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:50

Mwaah, ze is niet zo op haar privacy gesteld hoor, vroeger was ik heel veel met die Shetters bezig ook, voordat ik mijn paard kreeg Lachen.

Ja en dat van dat land kapottrappen kan misschien wel zijn... Maar dan nog Boos!, dan kan ze Kalvaro toch gewoon op 1 stukje laten staan?

Ik ga echt nog zeuren hoor, als ze het niet doet vergeef ik het haar nooit! Ik hou zoveel van m'n paardje!!!! Echt waar, als het niet mag, zal ik dat op haar sterfbed nog niet vergeten! Klinkt wrs heel erg grof, maar toch is het zo...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:52

Tja, ook al vergeef je het haar niet, je zult er toch naast komen te wonen.
Enne...als je zoveel van je paard houdt, dan maak je daar tijd voor. Twee uur per dag is echt niet veel...

SarahB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:53

Cassidy schreef:
Tja, ook al vergeef je het haar niet, je zult er toch naast komen te wonen.
Enne...als je zoveel van je paard houdt, dan maak je daar tijd voor. Twee uur per dag is echt niet veel...

Voor mij wel, eerlijk gezegd, vooral omdat ik er nog heen moet gebracht worden. (Op de fiets is veel te ver). Dus ik moet ook nog altijd vervoer hebben.
Ik heb ook nogal redelijk veel werk voor school enzo Verdrietig
En als hij bij ons zou staan, zou het veel makkelijker zijn! Dan zou ik ook tussendoor kunnen gaan enzo.
Het zou gewoon veel handiger zijn Lachen

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:44

ga gewoon nog eens rustig met je tante praten.. Ik denk niet dat ze zo egoistisch is dat ze jou je paard laat verkopen alleen omdat je geen tijd/geld ervoor hebt? Misschien kun je afspreken dat je ook gewoon weide/stallingsgeld betaald als je paard er komt te staan? Of wil ze niet een stuk land aan jullie verkopen.. Volgens mij doet ze er niets mee of wel?

SarahB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 19:53

femkjuh schreef:
ga gewoon nog eens rustig met je tante praten.. Ik denk niet dat ze zo egoistisch is dat ze jou je paard laat verkopen alleen omdat je geen tijd/geld ervoor hebt? Misschien kun je afspreken dat je ook gewoon weide/stallingsgeld betaald als je paard er komt te staan? Of wil ze niet een stuk land aan jullie verkopen.. Volgens mij doet ze er niets mee of wel?

Verkopen doet ze niet, en dat van dat weidegeld ga ik idd voorstellen. En er staan dus Shetters op, maar Kalvaro zou van mij gerust bij hen mogen staan! En met een klein stukje weide zou ik al heel tevreden zijn!
Ik ga in het weekend nog eens met haar praten, duimen dus... Ik hoop echt dat ze het goed vind, maar ik heb eerlijk gezegt weinig hoop Verdrietig

En iedereen al bedankt voor de reacties Lachen

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:44

Aangezien het je tante is, is het dus de zus van je vader of je moeder. Kun je hen niet vragen om misschien met je tante te praten? Misschien dat ze tegen een of beide je ouders wel durft te vertellen wat ze er niet fijn aan vindt... Het is natuurlijk wel heel erg makkelijk...
Die andere optie vind ik toch een beetje apart, je paard verkopen ...