is dat ruiterbewijs nu ECHT verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

is dat ruiterbewijs nu ECHT verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 15:24

Ik las er een stukje over in de krant,ik vind het totale onzin maar ben benieuwd of het al verplicht is en waar je dat bewijs kunt halen. geld het alleen voor maneges of ook voor particulieren?

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:30

Nee, is niet verplicht! (Behalve in sommige gebieden) Zie andere topics!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:31

Je moet niet alles geloven wat er in de krant staat hoor!
Wij hebben die krant ook en ik heb toevallig net het lidmaatschap opgezegd. Ten 1e uit bezuinigingsoverweging en omdat hij dikwijls ongelezen bij het oud papier beland maar wat zeker mee speelde in mijn besluit was dat ik er de laatste weken een paar voorbeelden ben tegen gekomen van onjuiste informatie tot totale onzin! En dit is er ook een voorbeeld van! Ze schrijven maar wat!

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:35

het ruiterbewijs word per 1 januari niet afgeschaft zoals veel mensen denken maar er word per 1 januari niet meer gecontroleerd(op de veluwe)
verder ben je wel meteen verzekerd voor ong.2.5 miljoen.
waar je het ruiterbewijs kan halen ...mischien wel op een vereniging of manege bij jou in de buurt...of neem een kijkje op het internet;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:37

Verzekerd ben je ook zonder dat ruiterbewijs hoor! (WA) sommige maatschappijen stellen het op prijs dat je ze even inlicht over jouw hobby maar voor de verzekering hoef je echt niet over een ruiterbewijs te beschikken hoor!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:22

Gaan ze niet meer controleren op de Veluwe. Dus heb je daar niet eens je ruiterbewijs nodig Bloos!
Had ik m net zo goed niet hoeven te halen Scheve mond

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:38

Het testproject is idd afgeblazen en je bent ook gewoon via je standaard wa verzekering verzekerd. Voor mij voegt het ruiterbewijs ook niet veel toe. Heb er ooit aan meegedaan maar vond het niet echt nuttig.