Cavallo rijbroeken; vallen ook maatje kleiner ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Cavallo rijbroeken; vallen ook maatje kleiner ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 13:40

Ik vroeg me af of cavallo rijbroeken ook een maatje kleiner vallen. Zo is eurostar er daar ook 1 van. Als je maat 40 hebt moet je 42 kopen etc...

Is dat ook zo met cavallo (het derby model ???)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:41

tegen mij zeiden ze in de ruiterwinkel van wel..maar ik heb nu toch maat 36 en dat terwijl mijn geweone maat dat ook is..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:23

Ik moest inderdaad wel een maat groter. Misschien geldt dat voor groter dan maat 36?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 14:26

Lusitana schreef:
Ik moest inderdaad wel een maat groter. Misschien geldt dat voor groter dan maat 36?

nou die heb ik zeker dus dat is mooi Haha!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:46

Ik heb maat 76 van Eurostar en ik heb van de week een aantal Cavallo's aangepast in maat 76. Ik had de indruk dat de Cavallo's wat ruimer zaten, maar niet een hele maat.

Ik heb echt een probleemfiguur, de rijbroeken die ik gepast heb, zaten allemaal te strak rondom mijn taille. En een maatje groter is weer gelijk te wijdt Verward

Wat voor model is de Derby?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:52

Ik heb 2 Cavallo's, beide maat 42 en die heb ik ook van Pikeur, Eurostar etc. De enige die ik een maatje groter moet nemen als ik die koop, is Kentucky.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:02

Mijn Cavallo en pikeur broeken vallen zoals de maat aangeeft. Bij passen wel gemerkt dat ANky vrij groot valt

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:24

ja ze vallen kleiner!
soms zelfs 2 maten Boos!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:53

Heb ook twee Cavallo's, in twee verschillende maten (ff moeilijk doen Tong uitsteken ). Het zijn volgens het etiquetje ook twee verschillende modellen, maar eerlijk gezegd zie ik het verschil niet.

Even alles op een rijtje:

Model champion
Maat: Duits - 42, Frans - 40
94% katoen
6% elasthan

Model Chirac
Maat: Duits - 44, Frans - 42
95% katoen
5% elasthan

Volgens mij ligt de verklaring voor de verschillende maten in de samenstelling van de stof. Het chirac-model heeft misschien maar 1% minder elasthan, maar dat voel je enorm! Hij gaaft minder mee, is ruwer van stof en het draagcomfort is een pak minder. In't begin deed ik deze broek echt niet graag aan, en had ik eigenlijk wat spijt van mn aankoop (is nochtans bijna hetzelfde model als de Champion).

Misschien moet ik er ook nog even bij vermelden dat mijn normale maat (Frans) 42 is. Heb onlangs in de winkel nog een Pikeur gepast, en hierin had ik een 44.

Bij Cavallo heb ik dus het liefst een maatje kleiner, mits er genoeg elasthan inzit Tong uitsteken .

Maar ik denk dat veel ook afhangt van hoe strak je jouw rijbroek wil. Als ik wil, kan ik me ook in een maatje 42 van Pikeur heisen, maar dan zit ie wel heel strak en echt niet comfotabel .

Hopelijk heb je er wat aan.