romy is nog niet gechipt, dat wil ik wel laten doen van de week. nu heb ik wel al een paspoort. moet ik dan het chipbewijs met het paspoort opsturen naar het stamboek (NF)? ik moet ook de papieren nog over laten schrijven op mijn naam, kan ik dan dan in 1 keer laten opsturen? dan hoeven ze het maar 1x te veranderen.
wat zijn de kosten van het chippen en laten registreren?
liesje_waal
Geplaatst: 06-12-04 13:13
de kosten van de chip weet ik neit maar die hoef je alleen bij de vaearts/dierenarts te betalen en o naam veranderen kost ook geld maar niet zo duur ik weet niet presies de prijzen meer maar ik dacht 50 euro bij elkaar sorry kan je niet veder helpen
Dela
Geplaatst: 06-12-04 13:35
kosten van het chippen is bij leontien ongeveer 34,-- moest ik namelijk ook betalen en het registreren, moet je denk ik gewoon bij je stamboom opvragen. ik heb dat bij het kwpn gedaan en ben volgens mij rond de €25,- kwijt!
felicity
Geplaatst: 06-12-04 14:21
Ik heb mijn pony vorige week laten chippen. Het chippen en de voorrijkosten kwam ik op 40 euro uit. En dan kreeg ik een papiertje omdat hij nog geen paspoort en stamboekpapieren heeft. Ik geloof dat het 12.50 is om hem te laten registreren bij het knhs.
IvysToeter
Geplaatst: 06-12-04 14:48
De kosten bij het KNHS zijn:
* 28euro voor een paardenpaspoort. * 20euro voor het verwerken van transpondergegevens indien het paard al in bezit is van een paardenpaspoort. * 19,50euro registratiekosten paard * 14 euro registratie kosten pony * 12,50euro behandelingskosten (verwerking transpondernummer en/of afgifte paspoort) van paarden/pony's van eigenaren die GEEN LID van de KNHS zijn.
Deze bedragen zijn allemaal goed, want ik heb het net nagekeken op een papier wat wij kregen van de dierenarts toen we ons paard lieten chippen
Liselot
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-04 20:11
mijn paspoort is van het new forest stamboek... dat staat er ook op. dan moet ik haar toch niet bij het KNHS laten registreren
Sjonniej
Geplaatst: 06-12-04 23:01
Toen wij Sem deze zomer lieten meten hebben we hem meteen laten chippen het meten en het chippenn kostte bij elkaar €30 (dacht ik), maar omdat Sem al een paspoort van het NRPS had en wij verder geen lid willen zijn van het stamboek moesten we daar nog iets betalen aan registratie kosten. Als je lid was van het stamboek deden ze dat (bijna) voor niets.
Schoentje
Geplaatst: 06-12-04 23:04
Je moet je paspoord, stamboekpapier, barcodestikkers en het formulier van de da opsturen naar het stamboek. Dat kun je het beste aangetekend doen. Ze zetten het dan meteen op naam. Dit hoef je niet bij de knhs te doen, omdat dit in een grote database komt te staan waar de knhs en alle stamboeken gebruik van maken...