Nu heeft hij een paar dagen nadat ik hem kreeg (slechts 2 maal kunnen rijden) door omstandigheden een maand boxrust gehad en ben ik pas 2 maanden weer aan het rijden. Nu met rijden dacht ik dat hij nog slap was want als ik een volte inzet schiet af en toe zijn achterbeen onder hem vandaan. Maar goed ik dacht geef het de tijd het moet aansterken die is de bespiering kwijt.
De 1e keer zijn zijn achterhoeven niet door de smid gedaan (heeft geen ijzers) we dachten dat ze nog last had van haar achterhand en de hoeven waren nog goed. EIgenlijk vanaf het begin had ik al moeite haar hoeven omhoog te houden maar ik dacht dat dat een kwestie van tijd/vertrouwen was.
Bij de keuring lukte de buigproef moeilijk en hij wankelde en schopte de hele tijd (de da heeft hem hardhandig aangepakt) maar wij dachten dat het dier vervelend was. Niet dus de smid bevestigde mijn vermoeden (en wat mij dus bij de keuring niet verteld is) hij is een krampentrekker.
En nu kan ik hier nog wat mee? Denk je ik laat mijn paard rondom keuren en zit je weer met een paard met 'gebrek"