wat moet ik doen (stalling)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

wat moet ik doen (stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:32

Hai,

Sorry als dit een lang verhaal is, en bedankt als je toch de moeite neemt om het te lezen.
ik heb namelijk een klein probleempje wat betreft de stalling.

Toen ik daar kwam hadden ze voor aan de weg bij hun tuin een zelfgemaakt groot bord TE KOOP met telefoonnummer staan.
De eigenaren waren niet van plan de boerderij te verkopen maar ze hadden geen zin om het bord weg te halen werd er verteld (mocht er een gek zijn die het wilt kopen voor een giga-groot bedrag dan zouden ze gaan kijken of ze het toch niet wilden verkopen).
Nu staat er sinds een week een makelaardij bordje met TE KOOP in de tuin.. (en ze waren niet van plan het te verkopen:?)
Nu hoorde ik weer iets anders: Als de stallen volkomen halen ze het bord weer even weg (vraag mij af wat het nut er hiervan is). Blijven de stallen wat leger dan wordt het toch verkocht.

Nu weet ik niet helemaal wat ik moet doen, ik heb het er heel erg naar mijn zin en mijn pony lijkt het er ook erg naar haar zin te hebben, dus weg gaan wil ik daar (nog) niet.
Maar is het eerlijk om nu alvast een beetje rond te gaan kijken en eventueel in te laten schrijven bij een stal? of stallen??

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:37

Doen!!
Je kunt altijd die andere stallen weigeren, of zeggen dat je een plaats wilt zakken op de wachtlijst!
Wat als het verkocht wordt, en die mensen breken de stallen af of willen geen pensionklanten ofzo...

Ik heb dat ook gehad bij een stal, heel de tijd de twijfel of die mensen gingen verhuizen en dan was het bijna rond en dan toch weer niet, dus toen ben ik toch maar weggegaan voor de zekerheid..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:47

Ik zou zeker weten vast ergens anders gaan kijken!

De eigenaren zijn tenslotte "de baas" en zullen toch het laatste woord hebben of ze het al dan niet gaan verkopen. Overigens best logisch dat als je bedrijf (de pensionstalling) niet draait, je ook aan je eigen hachie gaat denken en een verkoop overweegt. Maar het was wel zo beleefd geweest als je/jullie eerlijk geinformeerd werden, vind ik....

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:06

Wegwezen daar, straks sta je zonder stal... Gewoon rond gaan kijken nu je er nog rustig de tijd voor hebt!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 20:17

bedankt voor de reacties OK dan!
ik ga rondkijken binnenkort ga ik met een bokker bij de stal kijken waar zij staat Lachen
verder kijken zal ik voor de zekerheid ook nog maar doen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:54

In ieder geval gaan rondkijken, als je daar dan uiteindelijk toch niet meer kan blijven staan heb jij al een leuk ander adres kunnen vinden.
Ik neem aan dat als het verkocht word en de nieuwe eigenaren er geen pension willen houden, dat dat dan ruim van te voren bekend word gemaakt. Zodat je de mogelijkheid hebt iets anders te zoeken.
Maar het kan zeker een kwaad om voor de zekerheid alvast rond te gaan kijken!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:56

rondkijken kan geen kwaad weet je in ieder geval wat er evt in de aanmerking komt mocht het dan toch verkocht worden

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:20

Leone schreef:
rondkijken kan geen kwaad weet je in ieder geval wat er evt in de aanmerking komt mocht het dan toch verkocht worden

Hier ben ik het mee eens. Wat moet jij als zij het ineens verkopen aan iemand die er geen paarden wil hebben. Dan sta je daar. En wie weet moet je dan juist overhaaste beslissingen nemen, waar je achteraf misschien spijt van kunt krijgen.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:22

Ik zou zowieso rondkijken en informatie winnen bij andere stallen. Maar zolang je het daar naar je zin hebt en je pony het naar z'n zin heeft dan zou ik ervan genieten.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:32

Ik zou inderdaad eens rond kijken bij andere stallen. In deze situatie is het altijd handig om wat achter de hand te hebben.