Tussenschot uit de trailer, maar de stangen dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Tussenschot uit de trailer, maar de stangen dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:31

Ik heb een 2 paards I For Williams trailer, geweldige trailer, niets op aan te merken, maar helaas heeft mijn schimmeltje angst om te leunen tegen de zijwand waardoor ze haar evenwicht niet kan houden en zich laat valllen.
Als ik een ruin naast haar zet die ze erg interessant vindt gaat het goed, maar ja ik kan niet altijd met 2 paarden op stap.

Als ik haar meer ruimte geef in de trailer gaat het waarschijnlijk beter, en het tussenschot is in de I For Williams er makkelijk uit te halen. Maar.... als ik Lucky in de trailer wil zetten zonder tussenschot heb ik geen stangen meer voor en achter omdat dat 4 kleine stangetjes zijn.

Hoe lossen de I For Williams (vast wel meer trailers hebben dit..) gebruikers dit op? Zijn er grote stangen los te kopen misschien?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:48

Citaat:
Zijn er grote stangen los te kopen misschien

Je geeft het antwoord zelf al Haha! Gewoon even naar informeren waar je de trailer gekocht hebt. Knipoog

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:50

Volgens mij kun je beter een stang laten maken door een handig iemand... Vaak zijn de "orginele"accesoires belachelijk duur!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:54

Stang kan je best zelf maken, als je een beetje handig bent Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 00:07

Stangen zelf maken zou idd best kunnen, ik zal wel is even kijken of er wat te regelen valt! Haha!

Een I For Williams Dealer, enig idee waar die ergens zit (liefst ook nog omg Gelderland/Overijssel) ik heb namelijk de trailer overgekocht van een particulier en wil wel graag weten wat die stangen los zouden kosten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:16

Volgens mij heeft Ilindra haar trailer bij Jozua in Harderwijk vandaan. Ik weet niet of dat te ver voor je is?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:21

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:32

wij hebben onze IW ook bij jozua vandaan en idd zijn er losse grote stangen te verkrijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:26

Bij Jozua zijn idd losse stangen te krijgen.
Bij Handell had ik er nl altijd een extra achter zijn kont omdat hij er altijd bovenop ging zitten tijdens het rijden Haha!
Ook die lange stangen zijn los te krijgen, worden nog wel eens gebruikt bij vervoer van merrie en veulen.
De prijs viel volgens mij wel mee, maar ik heb hem al weer een aantal jaar.
www.jozua-aanhangwagens.nl

*edit: stomme typefout*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-04 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:28

wij hebben idd zo'n lange stang laten lassen, prijzen zou ik niet meer weten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:51

Wij hebben er ook een laten lassen
Als het bij de dealer niet lukt (of erg duur is) dan zou je nog eens kunnen vragen bij bijv. een carosseriebedrijf of een schadehersteller, die zijn vaak ook handig met laswerk.
Onze stang kwam bij de hoefsmid vandaan, die wist er ook wel raad mee *LOL*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 10:11

Ik ben blij dat ik dit probleem even op bokt heb gezet!

Ik heb zonet naar "Jozua" gebeld en ze hebben stangen op voorraad, 61 euro per stuk. We gaan ze nu halen!
Bedankt!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:11

Bij Atec krijg je die stangen er standaard bij als je een nieuwe trailer koopt. Raar dat dat bij IW niet zo is...

Maar goed, je bent nu inmiddels al voorzien, las ik.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:16

Ik heb een Atec van 3 maanden oud,en heb de extra stangen er toch echt niet standaard bij gehad hoor.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 15:36

Vanavond gaan we gelijk even uitproberen of het met Lucky beter gaat in de trailer als we het tussenschot eruit halen, ik hoop het maar. Het is zo zielig om te zien dat ze zo angstig is..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:27

Ik heb precies hetzelfde probleem( en zelfs een Ifor)
De oplossing voor de stangen was een overbodige pijp( soort steigerpijp) daar schoof de kleine stang zuigend in, piefeltje steekt eruit en die kan in zijn eigen oog in de trailer. Pijp op maat zagen, andere stangetje erin aan de andere kant en voila, een grote stang die prima en veilig is. Als je foto's wilt dan hoor ik het wel.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 19:04

Ik heb al 2 IForW stangen gekocht vanochtend, maar toch bedankt voor het aanbod!

Vanavond gaan we voor het eerst proberen of het beter gaat met Lucky als het tussenschot eruit is!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:18

Heel verhaal getikt, knalt internet me eruit Boos!

Je helpt me eraan herinneren dat ik vanmorgen mijn leverancier vergeten ben te bellen Blond
Cheeka moet ook met het schot opzij in de trailer en ik ben dus al vier weken zonder achterstang op pad. Is op zich niet zo erg, maar ik vind het met uitladen te gevaarlijk...Bloos

Ik had ook gehoord dat je die stangen gewoon los kan kopen en ik zou dus vanmorgen gaan bellen. Zal het maar weer in de agenda zetten voor morgen Clown

Jij bent iig al uit de brand, ik hoop voor je dat het werkt

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 23:18

Ik ben net terug van de les met Lucky en het werkt perfect!!
Lucky staat nu mooi hooi te eten onderweg. In de bochten kijkt ze nog wel wat angstig, maar ze blijft mooi rustig staan!

Gomir, wat ben ik toch weer goed hè... Tong uitsteken

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 01:10

mooi zo dta het werkt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:20

schaduw schreef:
Ik heb een Atec van 3 maanden oud,en heb de extra stangen er toch echt niet standaard bij gehad hoor.

Wat voor 1 heb je dan en waar heb je hem gekocht? Want ik heb hem bij Peters in Heesch gekocht en daar zat het gewoon bij de prijs van de Starline Diamond in.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:53

Ik heb de technoline de lux.en heb hem gekocht in Halle.
We hebben eerst prijzen vergeleken met verschillende dealers.en de extra achterbuis zat er nergens bij hoor.
Het is ook niet belangrijk want ik heb het schot er altijd in.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:00

Schaduw, dat is vreemd hoor, want ik had bij Peters niet om extra stangen gevraagd en die werden er gewoon bijgeleverd.

Bij mij staat het tussenschot er ook altijd in, maar toen we van de week wat meubels op moesten halen, was het wel makkelijk dat we ook brede stangen hadden.

Ik moet ook wel zeggen dat het bij de één of de andere dealer een hele hoop in prijs scheelt. Zo scheelde het bij Peters 500 euro voor exact!!! dezelfde trailer als bij van Hooff. Die was gewoon veel duurder en deed veel moeilijker over alles.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:23

wij hadden vroeger een bockmann gehad en daar kregen we de grote stangen bij meegeleverd Knipoog nu hebben we in die tijd al meerdere trailers gehad...maar de stangen nog bewaard Haha! en nu weer een bockman terug en dus kunnen we ze zo weer gebruiken,dus ze zijn er vast nog wel Knipoog gewoon navraag doen bij de paardentrailerleveranciers!!! Haha! en ook bij Ifor williams!

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:33

Fitzroy schreef:
Volgens mij heeft Ilindra haar trailer bij Jozua in Harderwijk vandaan. Ik weet niet of dat te ver voor je is?

Daar hebben wij onze trailer ook vandaan en hebben daar een stang laten maken voor als het tussenschot eruit is, gewoon een lange stang die je in de gaten van degene steekt waar normaal die 2 stangen met schot zitten, erg handig...