De nieuwe GPG-beugels- hoe verstellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelance

De nieuwe GPG-beugels- hoe verstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:41

Ik heb net van sinterklaas Schijnheilig GPG beugels gehad... alleen zaten deze in de doos van het oude model. Diegene waarbij het 'vering' stukje kan draaien. Ik heb er nu 1 waarbij dit stukje dus korter is en vast zit aan de beugel zelf. Waar de beugelriem doorheen moet zit een draaistukje. Op de doos staat dat daar een schroefje zit die je los moet maken... maar op dit nieuwe model zit dit niet. Ik bel morgen de winkel nog even... maar heb zo m'n twijfels of die weten hoe dat nou zit... dus ik denk ik vraag Bokt even.

Moet je deze beugels ook nog op 1 of andere manier verstellen of hoeft dit niet? Wie heeft dit nieuwe model ook en kan mij hier meer over vertellen?

(hoop dat jullie het een beetje snappen Haha! )

Alvast bedankt,
Stephany

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:48

Ik ken het merk beugels niet maar dit heb ik voor je gevonden op internet misschien kun je er wat mee.

G.P.G stijgbeugel is verbeterd
Date: Friday, November 23 @ W. Europe Standard Time
Topic:

De GPG stijgbeugel met instelbare schokdemping heeft z'n plaats inmiddels verworden dankzij een aantal aantoonbare voordelen. De communicatie tussen ruiter en paard is optimaal en door de instelbare dempende werking onstaat een verminderde belasting van de gewrichten voor ruiter en paard, terwijl de souplesse in de zit van de ruiter word bevorderd. Doordat de beugel 360 graden draaibaar is, stapt u altijd vlot en gemakkelijk op. De unieke gepatenteerde constructie garandeert minimale slijtage aan de beugelriemen. Na de introductie zijn enkele wijzigingen aangebracht om de beugel nog verder te verbeteren. De beugels zijn korter geworden, daardoor heeft u geen hinder meer van de cilinder tegen uw scheenbeen. Zij zijn aanmerkelijk lichter geworden, namenlijk 50% en hebben een mooiere vormgeving gekregen, de schroefverbinding met de stijgbeugelriem is komen te vervallen. Waardoor zij nog veiliger zijn. De beugels kunnen nu ook aan het zadel versteld worden, dus ze hoeven er niet meer van afgehaald te worden. Diverse internationale topspringruiters hebben al zeer succesvolle prestaties geleverd met de GPG stijgbeugels en zijn heel positief over de eigenschappen van deze beugel. Er zijn inmiddels drie modellen ontwikkeld, met een rubberen inlegzool. met een stalen schuurvaste zool en een veiligheidsbeugel die dubbel asymmetrisch is met een speciaal gripzooltje. Wilt u meer informatie over de GPG stijgbeugels of wilt u de verschillende modellen eens bekijken, bezoek dan de stand van gpg tijdens Jumping indoor maasticht van 30 november t/m 2 december 2001 voor verkoopadressen kunt u contact opnemen met BR: 0487-597880 (effe bellen???)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:47

ik heb de gebuiksaanwijzing nog op stal liggen dacht ik... als je er niet uit komt wil ik die wel opzoeken..stuur maar pb

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:48

We hadden BR al gemaild, maar nog niets gehoord. De ruitersportzaak is er ook achteraan gegaan en heeft ons net teruggebeld.
Onderaan de cilinder zit een zwarte afsluitdop, die moet je er met een scherp mesje Verward uitwippen, dan kun je bij de schroef om hem te stellen.
Onderhoud, ook met Teflon-olie.
Dat je het nieuwe model beugel in de oude verpakking stopt, oké, maar doe er dan even een briefje met uitleg bij in. Beetje verkeerde zuinigheid.