GEBETEN!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

GEBETEN!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:10

Nou wat ik me gister heb meegemaakt:

Ben dr echt een beetje van slag van.
Mn paardje doet al een tijdje heel lelijk als ik aan haar deken zit bijv. om eronder te voelen of ze wel warm genoeg is.
Dan probeert ze me te happen, en doet dr oren in de nek.
Maar vandaag was het echt raak!!!
Ze had me flink te pakken op mn been, is bont en blauw nu AUW!
Ik ben goed boos geworden en heb dr eem flinke tik op dr neus gegeven.
Daarna stond ze achter in dr stal, voelde me wel btje schuldig Boos!
Maar wat moet ik hier nu mee???
Heb al gekeken of ze miscchien plekken heeft onder de deken, dat het pijn doet?!
Maar kon niks ontdekken.
Hoe pak ik dit aan, want ben wel ff t vertrouwen kwijt in dr op deze manier!

Marieke

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:14

Mischien vind ze die deken niet zo fijn zitten,

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:15

Ik vraag me 1 ding af waarom voel je een beetje schuldig.Zei mag jouw niet bijten en jij gaf haar daardoor op haar donder.Echt tips hebt ik niet voor.Misschien heeft ze toch pijn.Maar zoals je al zij dat je dat niet hebt ondekt.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:17

Even vastzetten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:19

Heb je koude handen? Dat voelt dan niet echt lekker voor je paardje. Wel eens een koude hand op je blote rug gehad? Dan reageer je ook wel even...

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:20

Die deken heeft ze al een hele tijd. En vorige winter en tot voor kort was dr niks aan t handje. Dus snap het zelf niet wat het probleem is.
En tja ik voel me nooit zo gemakkelijk bij het slaan zeg maar Boos!
Enne ik kan dr nie vastzetten dus das klote...

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:24

ja daar zal ik es op letten, of het scheelt als ik mn handen warm heb gewreven. Das idd enen goeie!!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:27

beauty moet ook niks van een deken hebben
ze doet het ook soms als ik haar deken op doe..maar ze bijt niet echt Clown

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:41

ze neem dus aan dart het een merrie is en ja dat zijn echt merrie dingen. uhhh blijf van mij af. zit niet aan mijn deken. he dat is mijn buik. en dan zeggen ze hap. Haha!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:42

Ja idd, nu je het zegt zijn dat wel merrie zaken.
Maar hoe ga je daar dan mee om???
Want heb geen zin om straks bont en blauw te zijn!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:46

als je weet dat ze dat soort streken heeft zou ik haar toch maar vastzetten. aan de spijlen van de stal, een hek oid. en als dat niet kan zou ik een ring kopen en die in de muur doen...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:49

die van mij doet dat ook. eerst oren in de nek en dan proberen te bijten. ik zeg eerst met mijn stem uh heel kort en fel. reageerd ze niet tik geven op de schouder of zo. (liever niet op het hoofd) als ze wel bijt dan doe ik een tik bij haar mond. die van mij is niet kopschuw. als de jouwe dat wel is moet je dat natuurlijk niet doen. dus gewoon straffen. en dan weten ze gauw genoeg dta als jij uh zegt en ze doorgaan. dat ze dan een tik krijgen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:52

Ik weet hoe het voelt om gebeten te worden, shetlander bij ons op stal ook vandaag.. hij heeft me goed te pakken gehad in me vinger..
Het enige wat je ken doe nmisschien is je paard dan even vastzetten zoals al is gezegd, verder zou ik het ook nie weten :S

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:55

Merrie of geen merrie als het paard verder geen medische reden/afwijking heeft omlast te hebben van die deken moet ze normaal doen.

Tuurlijk als een merrie hengstig kan ze wat nukkig zijn, daar kun je rekening mee houden en haar niet al te serieus nemen.
Maar bijten mag ze niet.

Mijn paard was eerder ook chaggie (ruin) met het op/afdoen de deken, als ie eenmaal oplag was het verder geen probleem, nu heb ik een andere deken en nu doet hij normaal, de oude deken zat hem gewoon niet lekker. Ik heb mijn paard daar nooit geen tik voor hoeven geven omdat ie niet beet hij keek alleen boos, oortjes in de nek.
Dat is ook de reden dat ik en andere deken gekocht heb.

Paarden die last hebben vd nieren vinden het ook erg vervelend een deken op, maar goed ik neem dat het paard verder gezond is.

Kan iemand anders het paard niet vasthouden als jij de deken op/af doet?
Deze kan haar dan ook corrigeren als ze je jou wilt bijten.
Toch vind ik vreemd dat ze vorig jaar niks gaf om die deken en nu jou ineens in je been bijt, dat is toch raar?

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:57

Met dat ik dr niet kan vastzetten bedoel ik dat het paard niet vast gezet kan worden! Dan gaat ze hangen!
Zover ik weet is ze niet zo gauw kopschuw, en meestal geef ik dr bijv. een tik op dr schouder of flinke stomp. Maar ze had me zo hard gebeten! Schrok dr gwoon van en reageerde dus door dr flink op dr neus te tikken. Maar ze heeft me dus nog NOOIT gebeten, daarom ben ik zo gewschrokken. En heb dr nu 1 jaar. Dus heb echt zoiets van waarom doet ze dat nou toch???
En ligt het aan mij???

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:02

je paard probeerd je uit. en die tik van jou was te recht waarschijnlijk zal ze het niet zo gauw weer proberen.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:03

Het klinkt mij een beetje in de oren alsof ze wel eens een beetje opvoeding kan gebruiken!
Ik wil je niet beledigen hoor, maar vastzetten is echt wel te leren.
Net zo goed als dat ze jou niet heeft te bijten.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:04

Ligt het aan jou?

Dat weet ik niet het kan natuurlijk wel, maar het kan ook aan iets anders liggen.
Merk je verder buiten het dekenprobleem om helemaal niks aan dr bv met rijden/poetsen/eten?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:05

Mijn merrie vond dat ook niet prettig, ze stond me dan vaak erg demonstratief pissig aan te kijken, oren plat, neus opgetrokken, zwaaide een keer met haar kop, maar bijten heeft ze nooit gedaan. Had ze dat wel gedaan, dan had ze alsnog een opdonder gekregen. Daar moet je je niet schuldig over voelen hoor, hij heeft t gewoon verdiend!!

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:06

je hoeft er niet perse vast te zetten, je kan ook gewoon een halster om doen en het touw over de schouder doen via de kant waar jij niet staat...wat dus inhoud dat je haar hoofd naar de andere kant kan houden....dan missen al die bijtnijgingen... en als ze bijt, tog een tik op de neus of terugbijten...klinkt heel vies...maar het werkt

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:17

Mijn paard heeft ook een hekel aan dekens, maar ja ze moet er maar mee om leren gaan, gelukkig dreigt ze alleen, en weet ze donders goed dat ze niets hoeft te proberen. Gewoon boos worden als ze je probeert te bijten dan heeft ze het toch verdient.
Terug bijten zou ik niet doen, dan ben je zelf zo een paar tanden kwijt volgens mij.