Wie heeft ook een steekwond meegemaakt bij paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffiegirl

Wie heeft ook een steekwond meegemaakt bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:40

wij hebben het vermoeden dat ons veulen gestoken is door een mes. de steekwond zit 4a5 cm van de linkermondhoek vandaan. het is een vrijdiepe wond. de wond is ook echt helemaal recht. wij weten ook niet wat het anders zou kunnen zijn......

zijn er mensen die ongeveer hetzelfde mee hebben gemaakt?

hier een foto:
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=JBA8M7JN

edit Elles: onduidelijke titel aangepast

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:44

aaahh wat een debielen?????!!!!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:49

tja...het kan van alles zijn,maar ik zou bovenal de da halen,wss zal het gehecht moeten worden,en hij moet een antibitica spuit hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:17

uitstekende splinter if spijker in de stal of aan het weidehek? Tetanus injectie nu heel belangrijk!!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:42

oeh dat is niet best. hoop voor je dat het geen debiel geweets is, maar een ongelukje.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:45

is de tong niet beschadigt? Ik hoop zo heel erg dat het "gewoon"een ongelukje is geweest. Boos!

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:52

ze kan gelukkig gewoon eten het is niet in de mond gelukkig,
in de stal kan niet want het is in het land gebeurt. uitstekende spijters zijn het niet we hebben alles gecontroleerd, ik ben nu namelijk heel erg ban voor de rest van de paarden die nu nog in het land staan. de wond is erg diep dus lijkt mij een spijver vrij raar.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:04

Maar aan de andere kant: Waarom zou iemand die dan toch al paarden wil verwonden er ééntje kiezen, en die in de mond steken..?
Ik hoop heel erg voor je dat het een ongeluk is, zal nog eens goed alles nalopen, ook voor je eigen idee dat alles veilig is.
En in ieder geval de da er naar laten kijken, misschien kan die ook zien wat het is.

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:12

Maar aan de andere kant: Waarom zou iemand die dan toch al paarden wil verwonden er ééntje kiezen, en die in de mond steken..? [/quote]

dat hebben wij ook maar het gebeurt wel vaker zinloos dieren geweld.

toen wij haar uit het land haalden werden de andere paarden helemaal gek net als of ze haar wouden beschermen we konden nauwelijks bij haar in de buurt komen omdat de andere paarden er telkens omheen draaiden. als ik nu bij haar in de stal kom kruipt ze weg in een hoekje en begint ze helemaal te bibberen van angst denk ik

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:15

Eh, kan ook en hondenbeet zijn, natuurlijk, honden gaan vaak voor de snoet...

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:22

jaa maar dan krijg je geen rechte snee

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:23

Kennissen van mij dachten dat inbrekers hun paard aan het hoofd had verwond. Precies boven het oog, oog was ook helemaal dik en dicht! Na lang zoeken en op het paard letten kwamen ze erachter dat de merrie zich aan de liksteen-houder had verwondt bij het opstaan. Zoiets bedenk je ook niet 1,2,3. Het hoeft dus niet persé een of andere idioot te zijn, zeker omdat dit ook wel een vreemde aanval zou zijn.
En dat bange; ik zou me ook niet op m'n gemak voelen als ik pijn had en mensen dit willen behandelen. (doet tenslotte extra pijn, al is het nodig)

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:24

klootzakken...

xxx naomi

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:26

ik wil haar dan alleen maar geruststellen...... ik doe niks vreemds ofzo maar we hebben alles 2x gecontroleerd en niks gevonden ik vind het echt heel vreemd ik hoop ook dat het een ongeluk is want zij heeft het niet verdient om mishandelt te worden(geen enkel dier verdient dat)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:27

drowning schreef:
Maar aan de andere kant: Waarom zou iemand die dan toch al paarden wil verwonden er ééntje kiezen, en die in de mond steken..?
Ik hoop heel erg voor je dat het een ongeluk is, zal nog eens goed alles nalopen, ook voor je eigen idee dat alles veilig is.
En in ieder geval de da er naar laten kijken, misschien kan die ook zien wat het is.

nou das anders wel bij mij op stage gebeurd bij een 20 jaar oude drachtige merrie en dat was bij de vulva..

nou toen ik dat zag moest ik bijna kotsen..
dit paard stond ook gewoon bij een stuk of 10 paarden in een wei.. waarom????
dat weet niemand

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:24

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:34

gelukkig heeft de dierenarts geconstateerd dat het geen messen steek was Lachen ik ben zo blij maar goed wat was het dan wel? ze heeft een trap in haar ''wang'' gehad en toen zijn haar kiezen op elkaar geklapt dan krijg je dus net z'n wond

toch nog zielig voor het beestje maar goed blij dat ze niet mishandelt is

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:13

Ik vind het niet echt klinken als een mishandeling. Staan er geen paarden met ijzers oid in de wei? en paarden onderling kunnen mekaar ook heel wat aandoen.

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:37

dat schrijf ik net boven jou bericht hoe het gegaan is