manic schreef:Even voor mijn beeldvorming, als ik de verzekering die ik nu heb aanhou, valt hierbuiten:
Fysiotherapie
Scyntigrafie
MRI scan
Shock wave therapie
Tildren
Die laatste 4 zeggen mij eigenlijk niet veel. Kan iemand dat vertalen naar Nijntjes taal?
Premie gaat overigens niet omhoog, alleen het eigen risico.
Scyntigrafie en MRI scan zijn bedoeld voor diagnose. Zijn dure methodes om uit te vinden wat je paard mankeerd als gewone kreupelheidsonderzoek of vage rugproblemen onvoldoende is.
Schock wave therapie wordt door een beperkte aantal klinieken gebruikt voor herstel van peesblessures en is ook aardig prijzig.
Tildren schijnt een revolutionair middel te zijn om je paard langer in gebruik te kunnen houden bij botproblemen, zoals arthrose, spat e.d. Ook een dure therapie. Wordt ook nog niet bij elke kliniek toegepast.
Gezien de huidige ontwikkelingen in behandelingen van pees en bot problemen voorzie ik in korte tijd nog meer nieuwe behandelingsmethoden. Zie maar de laatste hoefslag over de peesproblemen en het inspuiten van beenmerg. Wel vind ik met al deze methodes wel dat ze nieuw zijn en nog niet echt duidelijk is aan te geven of ze werkelijk zoveel beter zijn. Tot nu toe krijg je alleen berichten dat het 'schijnt' het herstel te versnellen, maar of het nou altijd beter is? Het is in iedergeval allemaal erg duur!!!
Premie van de gewone basis verzekering en de beperkte gaat NIET omhoog. Wil je deze extra aanvullingen hebben, dan gaat de primie met 100 euro omhoog en ook nog eens de eigen risico! Dubbel kassa dus voor de verzekeringsmaatschappij.