EFO eigen risico omhoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

EFO eigen risico omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:50

Ik kon hier nog geen onderwerp over vinden, vandaar deze.

Ik kreeg van de week een brief van de EFO, waarvan ik eerst dacht dat het me halfjaarlijkse rekening was. Dit bleek niet zo te zijn. Het was een brief om te vertellen dat het een en ander per 1 januari ging veranderen. Gelukkig hoef ik me volgens hun geen zorgen te maken, want mijn uitgebreide ziektekostenverzekering blijft gewoon in stand en als ik naar Uitgebreid Plus zou willen, hoef ik mijn paard ook niet opnieuw te keuren!

Nou, da's heel aardig van de EFO, maar wat niet zo fijn is dat het eigen risico voor de Uitgebreid verzekering gewoon verdubbeld naar 150 euro per kalenderjaar.

Persoonlijk baal ik hier nogal van.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:57

manic schreef:
Ik kreeg van de week een brief van de EFO, waarvan ik eerst dacht dat het me halfjaarlijkse rekening was.

Uhmm..heb jij een brief gehad?
Ik heb ook een verzekering bij de EFO (ook ziektekosten) maar heb niets ontvangen.

Zou het regio-gebonden zijn? Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:37

Ik heb die brief ook ontvangen. Was ook lichtelijk pissig over de verhoging eigenrisico en dat er dingen uit de polis zijn verwijdert. Nu om alles vergoed te krijgen moet je een nog duurdere verzekering afsluiten met een NOG hogere eigenrisico. Was ook geschrokken van deze stevige verhoging...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:41

Alle verzekeraars passen de tarieven per 2005 aan.
Ook worden de voorwaarden (zeker mbt tot ziekekosten) bijna overal aangepast.

De ziektekosten mbt tot kreupelheidsonderzoek worden alleen vergoed indien het paard een uitgebreide dekking heeft. Bij een beperkte dekking (die heel erg vaak voorkomt) gold er toe nu toe ook een volledige ziektekostendekking, maar die is nu bijna overal van de baan!

Let dus even goed op de kleine lettertjes van uw nieuwe verzekeringsvoorwaarden.......... !!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:42

Ook nog geen brief van EFO gehad. Zal nog wel komen dan.
Maar leuk is het natuurlijk nooit zo'n tariefsverhoging.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:45

Je kunt bij een "voorwaardenverandering" natuurlijk de verzekering opzeggen zonder de normale opzegtermijnen te hoeven hanteren, maar bedenk wel dat de heren verzekeraars hier echt over overlegd hebben en er niet veel verzekeraars meer zullen zijn die de oude voorwaarden blijven hanteren.......

De premie-schadestatistiek van de huidige paardenpolissen noodzaakt de verzekeraars tot aanpassing van de premie of de uitkeringsvoorwaarden om de branche "paarden" in de posisiteive cijfers te krijgen /houden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:45

Je kunt bij een "voorwaardenverandering" natuurlijk de verzekering opzeggen zonder de normale opzegtermijnen te hoeven hanteren, maar bedenk wel dat de heren verzekeraars hier echt over overlegd hebben en er niet veel verzekeraars meer zullen zijn die de oude voorwaarden blijven hanteren.......

De premie-schadestatistiek van de huidige paardenpolissen noodzaakt de verzekeraars tot aanpassing van de premie of de uitkeringsvoorwaarden om de branche "paarden" in de posisiteive cijfers te krijgen /houden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:31

Even voor mijn beeldvorming, als ik de verzekering die ik nu heb aanhou, valt hierbuiten:

Fysiotherapie
Scyntigrafie
MRI scan
Shock wave therapie
Tildren

Die laatste 4 zeggen mij eigenlijk niet veel. Kan iemand dat vertalen naar Nijntjes taal?

Premie gaat overigens niet omhoog, alleen het eigen risico.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:37

c
Laatst bijgewerkt door janna op 30-03-22 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:03

Ik heb ook die brief gehad. Mijn opluchting (pfoe, nog even niet betalen) sloeg om in wrevel om het verhoogde bedrag van eigen risico. Maar goed, ik vrees dat ik geen goed alternatief zal vinden..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 00:11

Buiten dat als je van verzekering wil wisselen je paard dan opnieuw moet laten keuren. Met de kosten daarvan kan ik de EFO eigen risico verhoging nog wel even uitzitten, maar ik vind het toch wel een beetje onbeschoft.

Mischien moet ik toch die "om het toch even te weten" foto nog even snel voor eind December laten maken...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:19

Manic, over de laatste vier onderwerpen is toch veel gesproken op bokt en in de paardenperswereld. Dus zo onbekende therapieen zijn het niet meer.

Ben wel benieuwd wat voor veranderingen Amev gaat komen, want die zal vast niet achterblijven.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 11:58

Ik zei ook niet dat het onbekende therapien zijn, ik zei dat /ik/ niet wist wat deze therapien inhouden. Ik heb helaas minder tijd aan Bokt/paardenpers te besteden dan ik zou willen, daarvoor mijn excuses.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand het voor mij kort maar krachtig even iets duidelijker zou kunnen maken, maar in plaats daarvan zal ik het straks wel even Googlen.

Bedankt in ieder geval.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:46

manic schreef:
Even voor mijn beeldvorming, als ik de verzekering die ik nu heb aanhou, valt hierbuiten:

Fysiotherapie
Scyntigrafie
MRI scan
Shock wave therapie
Tildren

Die laatste 4 zeggen mij eigenlijk niet veel. Kan iemand dat vertalen naar Nijntjes taal?

Premie gaat overigens niet omhoog, alleen het eigen risico.

Scyntigrafie en MRI scan zijn bedoeld voor diagnose. Zijn dure methodes om uit te vinden wat je paard mankeerd als gewone kreupelheidsonderzoek of vage rugproblemen onvoldoende is.

Schock wave therapie wordt door een beperkte aantal klinieken gebruikt voor herstel van peesblessures en is ook aardig prijzig.

Tildren schijnt een revolutionair middel te zijn om je paard langer in gebruik te kunnen houden bij botproblemen, zoals arthrose, spat e.d. Ook een dure therapie. Wordt ook nog niet bij elke kliniek toegepast.

Gezien de huidige ontwikkelingen in behandelingen van pees en bot problemen voorzie ik in korte tijd nog meer nieuwe behandelingsmethoden. Zie maar de laatste hoefslag over de peesproblemen en het inspuiten van beenmerg. Wel vind ik met al deze methodes wel dat ze nieuw zijn en nog niet echt duidelijk is aan te geven of ze werkelijk zoveel beter zijn. Tot nu toe krijg je alleen berichten dat het 'schijnt' het herstel te versnellen, maar of het nou altijd beter is? Het is in iedergeval allemaal erg duur!!!

Premie van de gewone basis verzekering en de beperkte gaat NIET omhoog. Wil je deze extra aanvullingen hebben, dan gaat de primie met 100 euro omhoog en ook nog eens de eigen risico! Dubbel kassa dus voor de verzekeringsmaatschappij.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 14:48

Dank!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:14

Ja ik heb die brief dus ook ontvangen. De verzekering had ik toevallig al stop gezet per 1 januari, omdat ze me maar niet zwart op wit kunnen sturen waar tegen ik precies verzekerd ben. Ik had de volledige verzekering, en nu belt hij dus ongeveer iedere week op met de vraag of ik geen beperkte ziektekosten wil.
Mijn gevoel bij die verzekering was al niet goed meer,
maar toen ik zag dat ook het eigen risico ineens verdubbelt was, had ik er helemaal de pest over in en besloot ik dat ik ook zelfs de beperkte ziekte kosten bij hun niet eens meer wil! Tong uitsteken