HELP ervaringen gevraagd met opfokstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welpie

HELP ervaringen gevraagd met opfokstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 17:45

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik wil mijn paard zetten op een stal waar ze boxen hebben die aan de voorkant zo'n lage kant hebben. Nu lijkt me dat vreselijk eng met rollen dat ze dan met die benen erdoor gaan. Ze zeggen dat het daar nog nooit gebeurd is, maar zal je net zien dat het met mijn paard wel gebeurd.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:09

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je van die loopstallen waar ze hun hoofd door de tralies kunnen steken? Zodat ze dan bij het hooi kunnen?

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 19:06

Ja inderdaad, het zijn stallen van 3 bij 3 alleen de voorwand zijn inderdaad van die brede stijlen. Een normale box is meestal tot 1.10 dicht maar deze zijn dicht tot 20 cm.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:10

oo ik begrijp het. Op mijn vorige stal hadden we die stallen ook. IK vond het ideaal. Ze kunnen dan niet al het hooi door de hele stal smeren. Dat is wat ik er handig aan vond. Ik heb nooit gezien of gehoord dat ze er weleens in vast komen te zitten.

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 19:19

Nee dat vast zitten daar ben ik ook niet bang voor alleen voor het slaan van de benen op dat schot van ongeveer 20 cm hoog. Ik ben echt bang dat als mijn paard rolt haar benen daar tegen aan slaan. De spijlen zijn zo breed dat ze makkelijk met haar been door de trailies kan.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:27

Ik heb daar eigenlijk geen ervaring mee. Wel eens gezien dat een veulen met zijn been er door ging en er achter kwam dat hij met zijn lijf er toch niet door kon. En dat ze d'r been maar weer terug trok.