Moelijk karakter + moeilijk karakter = klik ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Moelijk karakter + moeilijk karakter = klik ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 15:11

Ik kreeg laatst de opmerking naar m'n hoofd geslingerd dat ik altijd alleen maar met de moeilijkere paardjes (qua karakter, rijtechnisch vaak niet echt) omga en dat ik eens wat minder stoer moet doen, want de andere paardjes zijn ook lief Verward .

Ik heb diegene vierkant uitgelachen, maar ergens heeft ze wel een punt... Scheve mond Mijn verzorgpaard had een heel erg moeilijk karakter, mijn favoriete manege pony heeft een heel moeilijk karakter en m'n verzorgpony heeft een moeilijk karakter (shetlander Tong uitsteken, stronteigenwijs).

M'n eerste verzorgpaard werd meestal ontweken, ik vond het een schat van een beest, soms botste het wel eens, als ik iets wou wat zij niet wou, maar dat was niet al te dramatisch. Ik heb goede herinneringen aan haar, maar een ander grietje kan niks goeds over haar zeggen...

Mijn favoriete manegepony schijnt vroeger mishandeld te zijn, en is niet altijd even lief. Ze loopt telkens te knarsen en te dreigen... Ik weet niet waarom, maar ik ben dol op haar, ik kan gewoon achter haar staan zonder problemen (nou ja, ik krijg wel telkens de opmerking "het beest trapt" te horen maar het paardje maakt er geen probleem van).

Tsja, Harry is een shetlander en stronteigenwijs, dat botst soms wel eens. Maar hij weet wat hij wel mag flikken en wat hij niet mag flikken. In het weekend doet iemand anders hem, die ging een keertje met mij mee. Ze heeft 8 jaar rijervaring en ook ervaring met jonge beestjes... Ze vond het helemaal geweldig dat ik niet strak van de spanning met hem loop Bloos! . Ik weet niet waarom, maar bij haar loopt hij meer te klieren dan bij mij.

Laatst ging ik op een manegepony (Lotje) rijden, het is een schat van een beest, maar ze mag me duidelijk niet. Ze begon te happen en neidig te doen, volgens Rianne (lovelotje ??) doet ze nooit zo... Best vreemd vond ik zelf want het is een vriendelijk paardje...

Nu de vraag waar iedereen op wacht Clown : Klopt het dat mensen met een moeilijk karakter beter op kunnen schieten met paarden en pony's met een moeilijk karakter? Het lijkt er wel op maar het klinkt niet logisch in mijn oren... Scheve mond

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:17

Volgens mij klopt het soms, soms ook niet. Ik zou zeggen: wees blij Knipoog En bij mij klinkt het eigenlijk wel logich, maar ook weer niet Tong uitsteken

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 15:19

Onyx schreef:
Ik zou zeggen: wees blij Knipoog

Tsja, ben ik ook wel, want bij die paarden is het nooit druk, ik heb ze altijd voor mezelf Schijnheilig . Maar ik vind het vreemd, van tegen mensen met een moeilijk karakter loop ik de hele dag te schreeuwen Bloos! .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:28

tja...ik kreeg laatst ook het 'verwijt' naar mijn hoofd dat ik altijd de moeilijke paarden er uit koos (ook omdat Ex niet van de gemakkelijkste is)
mijn lesgeefster zei dat ik altijd op de verkeerde (moeilijke) paarden viel...
en zelf ben ik ook niet van de gemakkelijkste (lees ik ben strondeigenwijs)
en ze zei dat t bij mij buigen of kraken was omdat ik niet opgeef (wat ook wel zo is bij paarden)
misschien dat die mensen eigenwijze mensen die zelden opgeven als moeilijk bekijken Clown en dat heb je waarschijnlijk wel moeilijk bij die hun zin doordrijvende paarden Knipoog
en jusje: hier nog zo een als jou dus Nagelbijten / Gniffelen
ik heb ook altijd ruzie met moeilijke mensen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 15:46

Hé, ik ben niet de enige, nu zijn we met zijn tweetjes raar... Clown

Maar ik weet echt niet wat 't nou is, die 3 voorbeelden die ik heb genoemd... Er is gewoon een klik tussen ons, best vreemd vind ik... Scheve mond

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:00

Ik heb zelf ook een bitchig karakter soms, en ben ook niet altijd een van de makkelijkste tegen anderen....maar kan nu niet echt zeggen dat ik daarom met moeilijke paarden heel goed overweg kan. Meestal gaat een hittepetit van een paard niet goed samen met mijn karakter ~~}> Ben er wrsch net wat te ongeduldig voor ofzo...Geef mij maar een beetje een flegmatiek paard waar je goed mee alle kanten uit kunt.
Nee ik vind van deze ''stelling'' eigelijk niet veel kloppen.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:10

Ik ben ook niet altijd een van de makkelijkste...
Mijn vorige pony was wel moeilijk,vooral met rijden,maar dat had wel een reden..
Melody is ook heel moeilijk. Ze is een vreselijke heethoofd, loopt zich altijd op te fokken, is voor vanalles bang en ook nog eens stronteigenwijs.
En ja ik vind haar leuk Haha! Maar ik kan ook goed overweg met makkelijke paarden..

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:21

Zou best eens kunnen,alhoewel dat in mijn geval niet opgaat...
Volgens mij heb ikzelf niet zo'n moeilijk karakter ( Knipoog ) maar trek vaak toch ook paarden aan die dat wel hebben..Hoewel,noem het vaak gewoon paarden die weten wat ze willen..Dat zou dan weer wel overeenkomen Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:27

Ja, maar wat dan nog? Ik heb zojuist even aan vriendlief gevraagd of ik een moeilijk karakter heb en hij zei opvallend snel ja... En op de vraag of ik altijd de moeilijke paarden eruit vis kwam ook heel snel een ja Scheve mond Ik heb gewoon geen lol aan ' lieve paardjes', ik wil actie, karakter, problemen Haha! Ik ben afgelopen winter een keer met een Fries 't bos in geweest, keilief ding... Maar na 45 minuten was ik wel superblij dat ik thuis was, begon me steeds meer te irriteren.

Wat heb ik (lange tijd) in handen gehad? Een ruin van mezelf die zo gek als een deur was Lovers, een draver die niks kende en ook niks wilde kennen, 4 hengstjes die volkomen onbeleerd waren, Kelvin die onverwachts kon exploderen en nu Okkie die om de haverklap uit elkaar springt...

Tja.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:54

Soort zoekt soort zeggen ze he.

Overigens denk ik niet dat de paarden met een *echt* moeilijk karakter op een manege lopen, dus het zal nog wel iets meevallen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:58

Echt moeilijk vind je idd niet snel op een manege. Beetje moeilijk wel Lachen Zo heb ik 2 jaar op een B' tje gereden, daar lag ik iedere les naast. Geweldig beest was dat Haha! Was ook de enige die 'm reed...

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:10

Ik denk niet dat het is dat omdat je een moeilijk karakter hebt, je de moeilijke paarden uitkiest. Maar omdat jij zo bent, is die klik er gewoon met moeilijke paarden. Als je me snapt Knipoog
Ik denk niet dat het echt je karakter is, maar meer gewoon jezelf. De een heeft met het ene paard een klik, de ander juist met een andere. Terwijl de karakters van die mensen precies hetzelfde zouden kunnen zijn... Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:27

ik sluit me aan bij spoekie. Ik ben de rust zelve en heb heel veel moeilijke paarden in handen gehad en mak gemaakt. Ik ga ze gewoon niet uit de weg, zo zou je het ook kunnen zien. Ik zoek ze niet speciaal uit, ze komen op mijn pad en ik ga de uitdaging aan. Anderen zijn voorzichtiger of willen bepaalde resultaten en beginnen dan niet aan zo´n paard als het op hun pad komt.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:45

een paard zet zich naar het gedrag van de ruiter Lachen ben jij een bitch, dan wordt je knol het ook ben jij erg lief dan wordt ie na een tijdje ook lief. paarden voelen dat zeer goed aan, ook bij het rijden Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:29

wezentjeu dat ben ik niet met je eens!
als ik heel rustig en lief ben met Explosion word ie echt niet liever voor me!
wanneer ik wat bitcheriger word word hij net liever voor me.
door je paard koekjes mte geven en lief toe te spreken krijg je echt niet alles met m klaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:15

Ik weet het niet... Scheve mond

Mijn pony is stront-eigenwijs en ikke ook. Dat wil dus nog weleens (lees: veel-voorkomend) botsen ~~}>

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:57

volgens mij klopt het wel....

ik heb ervaring ~~}> Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:37

Ik ben heeeeeeeel lief en mijn paarden ook

Ik denk dat het meer een kwestie is van waar je goed mee kan omgaan en waar je dus op 'valt'.
Zie het net zoals bij vrienden en vriendinnen. Wellicht ontmoet je ooit eens een vriend die errug sloom is en daar zal je binnen no time op uitgekeken zijn.
Ontmoet je iemand met een beetje pit, zal dat vast beter klikken.

Heeft met je karakter te maken.

Je moet je niet van alles laten aanpraten door meiden op stal. Je rijdt de paarden die je leuk vindt, klaar.
Ga jij tegen die meiden zeggen ' hhmmm jij bent vast een watje, want jij rijdt altijd op de lieve ponies' Tong uitsteken *LOL*

Lekker rijden, lekker plezier maken, daar gaat het om!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:30

Volgens mij klopt het ook wel, ik heb ook paarden die nooit opgeven en soms mega tegendraads zijn, nu heb ik me laten vertellen dat ik dat zelf ook ben.
Heb ooit eens een zweverig iemand bij mijn hengst gehad, en die zei: Je had wel een zusje van dit paard kunnen zijn, alletwee eigenwijs en jullie geven beide niet op.
Als je straks op dit paard gaat rijden zul je nog vaak met je neus in het zand vallen want jij geeft niet op maar hij ook niet.
Moest hier wel erg om lachen want dat is een leuke toelomst visie .....hmmm.

Al mijn paarden hebben een heel eigen karakter wat zeker niet de makkelijkste zijn, maar ik kan het mega goed met ze vinden en zou ze voor geen goud willen missen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 01:45

Ik ben laten we zeggen niet erg sociaal, en ik heb altijd merries gehad die enorm eenkennig waren *LOL*. Het was dus even schrikken toen mijn zelfgefokte hengst iedereen leuk bleek te vinden...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 01:49

ach wat een onzin... sommige mensen vallen gewoon op ongecompliceerd vrolijk. Ik val op gecompliceerd lief. Qua paarden en qua mensen. Daar is niks mis mee hoor Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:08

volgens mij trekken mensen en paarden elkaar aan als ze veel eigenschappen hetzelfde hebben van elkaar. Zoals me vader, stront eigenwij, luisterd nooit, doet lekker zijn eigen zin, heb vaak ruzie met hem, zie nergens geen gevaar in, zijn fjord is echt exact hetzelfde, en ik moet er vanalles mee doen, heb er ook vaak ruzie mee. Ik ben zelf heel zorgzaam, wil altijd andere helpen, laila heeft dat ook, is er iets, help zij je of je nu net boos bent geweest of niet. Meisje bij mij op stal is heel netjes en zorgzaam, pony is ook heel tuttig. Ander meisje is snel gespannen en snel beledigd maar snel wat wijs te maken, nouw haar fjord heeft dat ook. Er is ook iemand die haar pony graag voor haar eigen wilt hebben, zelf heel gevoelig is maar ook heel zorgzaam, pony is heel gevoelig en heel eenkennig. Ik geloof dus dat je gewoon eerder een paard kiest dat bij je past, omdat je jezelf er een beetje in herkent en hij zich op de zelfde manier gedraagt als jou (hetzij druk, ongeintereseerd, moeilijk, snel, sloom enz.) dus wat kwa karakter goed bij je past, dan heb je veel eerder een hechte band.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 13:12

wezentjeu schreef:
een paard zet zich naar het gedrag van de ruiter Lachen ben jij een bitch, dan wordt je knol het ook ben jij erg lief dan wordt ie na een tijdje ook lief. paarden voelen dat zeer goed aan, ook bij het rijden Lachen

Nee dat klopt niet,

Sharon is bij iedereen hetzelfde hoe de bedoelingen ook zijn en Harry is bij de lieve rustige weekend-verzorgster hartstikke vervelend Tong uitsteken .

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:34

Aline deed dat wel, daar had ik mijn handen vol aan, maar mijn broertje van 7 kon ik er rustig mee het bos in sturen... Die paste zich aan aan 't niveau Lachen Maar dat is ook 't enige paard waarbij ik dat in mijn hele leven mee heb gemaakt...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:40

ik denk zeker dat bepaalde karakters beter met elkaar om kunnen gaan, of juist dat ze elkaar heel erg botsen
zo zie je vaak hele gevoelige mensjes, met hele gevoelige paardjes
onzekere mensen, onzekere paarden, kan echter ook zijn dat het paard spiegelt,
zal een stukje neerzetten uit het boek waarmee ik karakters van paarden analyseer, staat dus een voorbeeld in van een mustang, en daar staat bij;

mijn uiteindelijke indruk is dat hij niet echt een paard is dat kan worden overwonnen of 'getemd'. het is een paard dat met veel geduld en consideratie voor zijn geestelijk onvermogen, dingen kan leren. het is een paard voor iemand die zelf ook een apart type is. iemand die zijn wildheid, zijn onafhankelijkheid en het kleine beetje afstand dat hij net zo lang bewaart tot hij je genoeg vertrouwt om je zijn hart te geven, weet te waarderen

vond het wel heel toepasselijk...