Misschien een rare vraag,..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Misschien een rare vraag,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 10:56

Maar wat moet je precies allemaal doen als een ervaren groom?
Ik ben daar namelijk helemaal niet in thuis en zou er graag ervaring op willen doen, gezien er zoveel vraag naar is (is er iemand toevallig iemand die mij daarin wil begeleiden?)

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:01

Eigenlijk in 2 woorden: Hard werken!!! Dus je moet een paard van top tot teen kunnen verzorgen; zowel thuis als op concour. Dus dit houd in dat je soms (is niet op iedere stal zo) moet mesten; moet zorgen dat de paarden er goed bij staan, het leer moet schoon etc etc

Vraag eens of je een dagje mee mag lopen op een stal bij jou in de buurt; dan krijg je een beetje een indruk.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:07

je moet paarden poetsen,paarden opzadelen,paarden toiletteren,soms het paard een stukje inlopen,tuig schoonmaken,opruimen,stallen doen,paarden wassen,vegen,voer klaarmaken....vanalles wat je je kan bedenken Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:48

Je kunt gewoon bij een ruiter beginnen en al doende leren, hoor. Er zijn vaak meerdere grooms op stal waar je veel van kunt leren. En elke ruiter stelt zo zijn eigen eisen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 13:01

Zoals TequilaRos al zei is het hard werken! Bij de meeste ruiters moet jij zorgen voor de totale verzorging van het paard en als er iets mis mee is komen ze altijd naar jou toe.
Ik zou gewoon eens reageren op een advertentie, vertel je verhaal en je ervaringen met paarden. Dan kunnen hun je verder helpen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 13:49

ik moet op een gewone werkdag zorgen dat alle paarden in de paddocks komen, voeren, alle klusjes die er zijn doe ik, bv tuig poetsen, toileteren, en ik rijd ook altijd minstens 1 paard. verder uitstappen en/of op en afzadelen. met wedstijden zadel ik op en af, zorg dat de volgende klaar staat en lees ik de proefen voor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:15

ALLES! (je bent dan manusje-van-alles!)

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:16

Heej

Ik ben op een zaterdag ook altijd groom geweest, het is zeker hard werken. Maar het is ook heel leuk en je leert er veelvan.
Ik moest altijd zorgen dat de paarden voor de ruiter klaar stonden. Het tuig schoonmaken, stallen uitmesten, poetsen, wassen, voeren, op en afzadelen etc